Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας αποτελεί καθημερινά μέσο μετακίνησης χιλιάδων πολιτών με ασφάλεια και ταχύτητα στον τόπο εργασίας τους, προσφέροντας παράλληλα την ευκαιρία για σύντομες αποδράσεις και εκδρομές σε κοντινούς τουριστικούς προορισμούς.
Ένας από αυτούς είναι και η Χαλκίδα. Η πόλη με τα «τρελά νερά», με το κάστρο Καράμπαμπα, τις δύο εντυπωσιακές γέφυρες, τον όμορφο πεζόδρομο μπροστά στη θάλασσα, το περίφημο «Κόκκινο Σπίτι» και την άφθονων επιλογών από θαλασσινά γαστρονομία.
Η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα στην πρωτεύουσα της Εύβοιας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο είναι περίπου 75 λεπτά – αρκετά σύντομη δηλαδή, δεδομένου ότι υπάρχουν αρκετές ενδιάμεσες στάσεις. Τα δρομολόγια από Αθήνα σε Χαλκίδα (και το αντίστροφο) εκτελούνται ανά περίπου 1 ώρα. Η τιμή του εισιτηρίου ανέρχεται στα 6,00 ευρώ (μετ’ επιστροφής ανεβαίνει μόλις στα 9,60 ευρώ), όταν το κόστος με το αυτοκίνητο σε καύσιμα και διόδια είναι περίπου 30 ευρώ μόνο για τη μία διαδρομή!
Πέραν όμως από το χαμηλό κόστος, την ευκολία μετακίνησης και την αποφυγή οποιασδήποτε ανεπιθύμητης κυκλοφοριακής συμφόρησης, υπάρχει ένα χάι-λάιτ σε αυτό το ταξίδι που χαρίζει στον ταξιδιώτη μια συναρπαστική εμπειρία.
Περίπου 1 χλμ. πριν τον τερματικό σταθμό του προαστιακού στη Χαλκίδα, μια στενή λωρίδα γης «σχίζει» στα δύο τη θάλασσα που βρίσκεται ανάμεσα στην Εύβοια και τη Στερεά Ελλάδα. Είναι το «μονοπάτι» από το οποίο περνάει η αμαξοστοιχία για να μπει στη Χαλκίδα. Για 450 μέτρα το τρένο μοιάζει να ταξιδεύει πάνω από τα κύματα, σαν να αιωρείται στα 2 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.
Αναμφίβολα πρόκειται για τα πιο όμορφα 450 μέτρα του ελληνικού σιδηροδρόμου και το ότι το φαινόμενο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα, το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Ενίοτε αυτή η ιδιαίτερη εμπειρία αποκτά μια… άγρια ομορφιά. Δεν είναι λίγες οι φορές που τους χειμερινούς μήνες τα κύματα σκεπάζουν τις ράγες και τα νερά «μαστιγώνουν» τα παράθυρα των βαγονιών!
Η Γραμμή 3 του Προαστιακού ξεκινά από το σταθμό Λαρίσης και περνάει μεταξύ άλλων από τον Άγιο Στέφανο, τα Οινόφυτα και το Δήλεσι, καταλήγοντας σε έναν από τους πιο ιδιαίτερους – λόγω της αρχιτεκτονικής του – και παλαιότερους (χτίστηκε το 1905) Σιδηροδρομικούς Σταθμούς της Ελλάδας, αυτόν της Χαλκίδας.
Την επόμενη φορά που θα αποφασίσετε να επισκεφτείτε τη Χαλκίδα, φροντίστε να έχει… φουρτούνα και να ζήσετε την εμπειρία του τρένου που διασχίζει τη θάλασσα!
Άλλωστε δύσκολα μπορεί να βρει κάποιος στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα κάτι πιο value στη σχέση κόστους – υπηρεσίας (ή προϊόντος).