Η Black Friday έχει γίνει πλέον θεσμός και στην Ελλάδα και κάθε χρόνο ο Νοέμβριος αποδεικνύεται ο πιο hot μήνας για ηλεκτρονικές αγορές, αφού οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν προϊόντα όλων των ειδών σε μειωμένες τιμές.
Θεωρητικά με τον όρο Black Friday αναφερόμαστε στην τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, την ημέρα που παραδοσιακά έχει τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων στις ΗΠΑ από το 2005. Στην πραγματικότητα πάντως, η περίοδος των προσφορών στο πλαίσιο της Black Friday ξεκινάει πολύ νωρίτερα. Στην Ελλάδα οι προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης άρχισαν από την Κυριακή 13 Νοεμβρίου και είχαν διάρκεια έως και τη Cyber Monday, στις 28 Νοεμβρίου.
Όπως ήταν αναμενόμενο, σε αυτές τις 15 ημέρες οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα.
Ποιο προϊόν όμως προσέλκυσε περισσότερο τους Έλληνες στη φετινή Black Friday; Σίγουρα θα δυσκολευτείς να πιστέψεις ότι στην κορυφή των προτιμήσεων, σύμφωνα με τις αγοραστικές τάσεις που κατέγραψε η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών BestPrice.gr, βρέθηκε η φριτέζα αέρος Philips HD9200/90! Μία δηλαδή οικιακή συσκευή προσπέρασε τα συνήθη προϊόντα τεχνολογίας, όπως τα smartphone και οι παιχνιδομηχανές.
Στη δεύτερη θέση φιγουράρει το έξυπνο ρολόι Huawei Watch GT Runner Black και στην τρίτη η ζακέτα Nike Sportswear Tech Fleece Full-Zip Hoodie! Την πρώτη δεκάδα της λίστας, πάντα σύμφωνα με το BestPrice.gr, συμπληρώνουν ο αφυγραντήρας Morris MDB-10100HI, το Sony PlayStations 5 με το FIFA 23, το Samsung Galaxy S20, το iPhone 12 mini, τα ασύρματα ακουστικά Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2, το Xiaomi Redmi Note 11S και τα παιδικά sneakers Nike Air Force 1.
Σημειώνεται πως οι κατηγορίες που συγκέντρωσαν σαφώς μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον την περίοδο της Black Friday, συγκριτικά με άλλες περιόδους του έτους είναι οι εξής: Action Cameras, Gaming Headsets, Καρέκλες Gaming, Σκούπες Ρομπότ, Καραόκε, Γυαλιά Ηλίου, Στεγνωτήρια, Φριτέζες Αέρος, Gaming Πληκτρολόγια, Μηχανές Espresso.
Το εντυπωσιακό πάντως είναι, ότι παρότι μιλάμε για μία περίοδο προσφορών, από τα προϊόντα που προτίμησαν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της Black Friday, μόνο το 22,64% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με πριν (>5% χαμηλότερα). Το 72,41% αγοράστηκε πάνω-κάτω στην ίδια τιμή (κάτω από 5% απόκλιση), ενώ υπήρχε κι ένα 4,95% που αγοράστηκε ακριβότερα!