Η μεγάλη επιστροφή: Ο Τζίγγερ πιάνει το τιμόνι του θηρίου και κουμπώνει ξανά έκτη

Η επιστροφή του διδύμου που έγραψε ιστορία

Για τους μυημένους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τους λάτρεις της ιστορίας του σπορ, το δίδυμο «Τζίγγερ-Στεφανής» είναι το αντίστοιχο του… «Χιώτης-Λίντα» στο παλιό λαϊκό τραγούδι ή του «Σαραβάκος-Βαζέχα» για τους φίλους του Παναθηναϊκού, για να κάνουμε και την απαραίτητη σύνδεση με τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, έναν από τους κορυφαίους οδηγούς που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα.

Μετά από κοινή πορεία χρόνων που μεταξύ άλλων τους χάρισε 6 σερί κατακτήσεις του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι, πολύ μεγάλες διακρίσεις στο ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (όπως παραμένει η επίσημη ορθογραφία από τα παλιά) και αμέτρητες σπουδαίες εμφανίσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη την εποχή που μεσουρανούσαν.

Αν ρωτήσεις τις παλιές καραβάνες του χώρου θα σου ορκιστούν ότι ο Τζίγγερ, όπως έμεινε για πάντα στα κιτάπια του αθλήματος ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, «πετούσε» στο χώμα. Εκεί η συνεργασία του με τον Κώστα Στεφανή άγγιξε το τέλειο. Ο ένας με το γκάζι στο πάτωμα και όπλο του την επιθετική οδήγηση και ο άλλος με απόλυτη γνώση της διαδρομής και την ικανότητα να μεταδίδει έγκαιρα και έγκυρα την κάθε πληροφορία στον οδηγό.

Μια «μηχανή» πιο καλοκουρδισμένη και από αυτήν της θρυλικής Lancia Delta Integrale με την οποία τους έχει συνδέσει απόλυτα στη συνείδησή του ο κόσμος, παρά το γεγονός ότι ο Τζίγγερ στις αρχές της καριέρας του (και πριν συνεργαστεί με τον Στεφανή) ξεκίνησε με το θηριώδες (και δύστροπο) Audi Quattro Α2 και την ολοκλήρωσε κρατώντας το τιμόνι ενός Toyota Celica.

To 2022 για τις ανάγκες ενός επεισοδίου για την εκπομπή Traction, οι δυο τους φόρεσαν ξανά τις αγωνιστικές φόρμες και έβγαλαν ξανά στο χώμα και στην άσφαλτο τα πρώτα δύο αμάξια (Audi Quattro Α2 και Lancia Delta Integrale) τα οποία αποτελούν κομμάτι της προσωπικής συλλογής του κάποτε προέδρου της ΠΑΕ Παναθηναϊκός και φαίνεται ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο συνοδηγός του, γλυκάθηκαν αρκετά ώστε να επαναλάβουν ξανά το εγχείρημα!

Αυτή την φορά βρέθηκαν να δοκιμάζουν ένα Ford Fiesta Rally3, με αφορμή τη σύσταση της νέας αγωνιστικής ομάδας Cyclon, που θα βρίσκεται κάτω από το TractioN Rally Team. Προφανώς σε αυτά τα κάτι παραπάνω από 30 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την εποχή που έκαναν πρωταθλητισμό δεν έχουν αλλάξει μόνοι οι ίδιοι, αλλά πολλά περισσότερα.

Και έχοντας την ταμπέλα του ειδικού, ο επί σειρά πρωταθλητής Ελλάδας και θριαμβευτής πολλών αγώνων, Τζίγγερ, μίλησε για αυτές, αφού πρώτα έφτασε το αμάξι στα όριά του και δοκίμασε τις αντοχές του σε κακοτράχαλες και απαιτητικές διαδρομές, πάντοτε υπό την καθοδήγηση του δικού του «alter ego», Κώστα Στεφανή.

Με κινητήρα τεχνολογίας Ford EcoBoost Turbo Charged και ρυθμιζόμενο περιοριστή βάσει των κανόνων της FIA, είναι δεδομένο ότι το Fiesta Rally 3 έχει ιπποδύναμη αρκετά μικρότερη από τα «θηρία» που είχε συνηθίσει να κουμαντάρει ο Τζίγγερ παλαιότερα. Βέβαια εκείνα τα διαολεμένα αμάξια (βγαλμένα από την ίσως καλύτερη εποχή του WRC) υστερούσαν σε σχέση με τα σημερινά σε συστήματα φρένων ή αναρτήσεων, γεγονός που τα έκανε πολύ πιο δύστροπα και δύσκολα τον έλεγχό τους.

Από την άλλη, το συγκεκριμένο Ford δείχνει να είναι ένα πολύ καλά «ζυγισμένο» αυτοκίνητο και έχει εξαιρετική συμπεριφορά, πάντοτε με γνώμονα την κατηγορία στην οποία ανήκει, και ο ίδιος ο Τζίγγερ το χαρακτήρισε μια πολύ καλή επιλογή για οδηγούς που θέλουν να δοκιμάσουν τα όριά τους και να εξοικειωθούν με την ιδέα της ανταγωνιστικής οδήγησης, αλλά και για πιο έμπειρους οι οποίοι ίσως το βρουν λιγάκι πιο αργό.

Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια εκτίμηση που έρχεται από το στόμα ενός εκ των κορυφαίων όλων των εποχών στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα και επομένως κατά πάσα πιθανότητα, δύσκολα κάποιος από… εμάς θα είναι το ίδιο απαιτητικός σε όλα του!