Αν δεν μπορείς να ξεκολλήσεις από το Temu η εξήγηση είναι απλή όσο και ξεκάθαρη

Ποια περίεργη αίσθηση αφήνει στους πελάτες του όσο ψωνίζουν.

Μιντιακοί κολοσσοί προσπαθούν να εξηγήσουν την παγκόσμια ασύγκριτη επιτυχία του Temu και κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πώς έχει εφαρμόσει τόσα χαρακτηριστικά την ίδια στιγμή που ο ανταγωνισμός βλέπει το Temu να συγκεντρώνει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, εθίζοντας τους καταναλωτές του σε ατέλειωτες αγορές.

Ελάχιστα brands καταφέρνουν να συνδυάσουν όλα αυτά τα στοιχεία που εθίζουν τον καταναλωτή τόσο αποτελεσματικά και ανεπαίσθητα όσο η Temu. Η κινεζική πλατφόρμα αγορών είναι σχεδιασμένη με τρόπο που αποτρέπει τους καταναλωτές από το να σκεφτούν να περιορίσουν τις αγορές τους.

Η πρακτική του «gamification», δηλαδή η ενσωμάτωση στοιχείων παιχνιδιού στην εμπειρία του ηλεκτρονικού εμπορίου, γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη. Οι πελάτες παρακινούνται να συνεχίσουν τις αγορές τους μέσω της εισαγωγής μπόνους και κουπονιών που θυμίζουν βιντεοπαιχνίδια.

«Το Temu είναι τόσο εθιστικό όσο η ζάχαρη. Η εμπειρία και οι φθηνές τιμές δίνουν στους καταναλωτές μία τονωτική ένεση ντοπαμίνης και τους κρατούν σε εγρήγορση με αποτέλεσμα να επιστρέφουν στην πλατφόρμα για να προμηθευτούν όλο και περισσότερα πράγματα. Οι τακτικές προσφορές ενισχύουν την αφοσίωση των καταναλωτών και τους δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να ”βουτήξουν” και να ψαχουλέψουν για να ανακαλύψουν πολλά προϊόντα σε τιμές ευκαιρίας, ειδικά αν κινηθούν γρήγορα», εξηγεί ο αναλυτής λιανικής Neil Saunders για το στήσιμο της κινέζικης πλατφόρμας η οποία έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί την ψευδαίσθηση στον καταναλωτή ότι δεν πρέπει να σκέφτεται πως πρέπει να σταματήσει να αγοράζει.

«Όλοι όσοι γνωρίζω έχουν επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά το Temu κι έχουν ρίξει μια ματιά. Εγώ πάντως δεν έψαχνα για κάτι συγκεκριμένο. Βλέποντας όμως τα προιόντα που πωλούσε, από οικιακά gadgets, ηλεκτρονικές συσκευές μέχρι και καινοτόμα είδη, αποφάσισα να αγοράσω μερικά παιχνίδια για σκύλους, όπως για τον Ρίκσον, το γαλλικό μπουλντόγκ της μητέρας μου. Αυτά κοστίζουν πολύ λιγότερο απ’ ό,τι εάν τα έβρισκα σε καταστήματα λιανικής όπως το Pets at Home ή ακόμα και στο Amazon», δήλωσε η Λούσι Κλαρκ, διευθύντρια μάρκετινγκ εταιρείας.

Η ίδια εξηγεί στο BBC πώς έμαθε για το Temu από το Tik tok αλλά και την αίσθηση που είχε όταν συνδέθηκε πρώτη φορά με την εφαρμογή η οποία έμοιαζε πιο πολύ με την ατμόσφαιρα ενός ηλεκτρονικού καζίνο παρά μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών.

Οι πελάτες φαίνεται να μην ενοχλούνται από τη χαμηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών σε πολλά προϊόντα του Temu. Όχι μόνο γιατί είναι πολύ φθηνά. Όχι μόνο γιατί ακόμα και αν καθυστερήσουν υπάρχει πολιτική επιβράβευσης του πελάτη, αλλά γιατί νοιώθουν ότι διαρκώς πρέπει να είναι ενεργοί και να ψάχνουν τι νέο τους προσφέρει η εφαρμογή ως ανταμοιβή για τις επόμενες αγορές τους.

Πλέον το gamification αρχίζει και ενσωματώνεται σε πολλά μεγάλα brands που προσπαθούν να εξομοιώσουν και να αντιγράψουν την επιτυχία του Temu το οποίο μέσα σε ένα χρόνο έστησε έναν κολοσσό που άλλες εταιρείες χρειάστηκαν δεκαετίες για να δημιουργήσουν. Και το χειρότερο για τις εταιρείες αυτές; Το Temu δίνει την αίσθηση στους πελάτες του ότι είναι εκεί και τους εξυπηρετεί πολλά χρόνια, δημιουργώντας μία περίεργη αίσθηση αξιοπιστίας που δεν επιβεβαιώνεται όμως από την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει.