Η Θεσσαλονίκη, η πόλη των καραβιών, των μπουγάτσων και των αιώνιων έργων υποδομής, απέκτησε επιτέλους λογότυπο για το Μετρό της. Και τι λογότυπο. Ένα μεγαλειώδες «μ», εμπνευσμένο από το βυζαντινό χειρόγραφο «μ» όπως μας ενημέρωσε ο αρμόδιος υπουργός, κλεισμένο μέσα σε ένα κύκλο που κόστισε 30.000 ευρώ. Ένα μι που άφησε τους πολίτες να αναρωτιούνται αν πρόκειται για λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης ή κάτι που σχεδίασε μεθυσμένη τεχνητή νοημοσύνη.
Το βυζαντινό «μ», το οποίο θυμίζει τη γραμματοσειρά που έχουν οι ζωγραφιές των εξάχρονων παιδιών μας που ζωγράφισαν την οικογένειά τους και έγραψαν πάνω από τα ανθρωπάκια μαμά και μπαμπά,, έκανε πάταγο στα social media. Χρήστες από όλη την Ελλάδα έσπευσαν να σχολιάσουν και να φτιάξουν τις δικές τους εκδοχές για το τι σημαίνει το μ, αν όχι μετρό. Είδαμε εκδοχές που το «μ» βγαίνει από το Μαρία, από το μπουγάτσα, από το μπανανία ή και τη viral Μαριγκόνα του Σ.Ε.Φ.
Ειδικά όταν έγινε γνωστό ότι αυτά τα 30.000€ δόθηκαν με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό, σε εταιρεία που δεν την ήξερε η «μ»άνα της, οι αντιδράσεις έγιναν ακόμα πιο έντονες. Κάποιοι βρήκαν και συνέκριναν όλα τα σήματα των μετρό ανά τον κόσμο, με αυτό της Θεσσαλονίκης. Άλλοι πάλι βρήκαν πανομοιότυπα λογότυπα που μοιάζουν να επηρέασαν, αν όχι να είναι σχεδόν αντιγραφή, του λογότυπου του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Μετά τον γενικό χαμό, όπως ήταν φυσικό, οι υπεύθυνοι χρειαζόντουσαν κάποιον να αμβλύνει τις εντυπώσεις. Κάποιον έτοιμο να ξανασχεδιάσει το λογότυπο, χωρίς να χαθεί τελείως το «μ» ή η βυζαντινή επιρροή. Κάποιον έτοιμο να πέσει στα βαθιά και να προτείνει τρόπους να βελτιώσει το logo που νευρίασε Θεσσαλονικείς και υπόλοιπους Έλληνες.
Γι’ αυτόν τον λόγο εμείς στο Menshouse πήραμε αγκαζέ τον εξοπλισμό μας, τις ψηφιακές μας γραφίδες και ετοιμάσαμε μία σειρά από νέα λογότυπα, τα οποία κρατούν την ομορφιά, την κομψότητα και τη γνησιότητα του αρχικού, προσθέτοντας κάποιες πινελιές που θα το κάνουν πιο εύκολα αποδεκτό στο μάτι.