Πιθανόν να το πήρε το μάτι σου κάπου γραμμένο. Είναι γαρ από τις ειδήσεις που «παίζουν» με αφορμή την εκλογή του νέου Πάπα, του Λέοντα του 14ου. Τι συγκεκριμένα; Μα ότι πολλά χρόνια πριν, το 1994 συγκεκριμένα και ενώ ο νέος Ποντίφικας εκτελούσε τότε ιεραποστολική αποστολή στην Κολομβία ως Επίσκοπος Μπόμπι, μην έχοντας πιθανότατα καν ως σκέψη το πού το μέλλον θα τον έφερνε, είχε βρεθεί και συνομιλήσει με τον Θανάση Βέγγο στο περιθώριο των γυρισμάτων της ταινίας «Ζωή Χαρισάμενη»!
Ήταν η σκηνοθέτις και ηθοποιός Βαρβάρα Δούκα, που αποκάλυψε το απίθανο αυτό περιστατικό στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook:
«Που είσαι βρε, Πατρίς Βιβάνκος, να δεις το νεαρό καρδινάλιο Μπόμπυ από το Σικάγο, που συναντήσαμε στην Κολομβία το 1994, στο γεύμα των παραγωγών και μιλούσε με πάθος για τις ιεραποστολές του στη Λατινική Αμερική, και συμπονούσε το Θανάση Βέγγο που έτρωγε σκέτο ρύζι, και έδινε συμβουλές στους αξιωματούχους για τη μάχη κατά των ναρκωτικών και την έρημοποίηση της υπαίθρου από τον Εσκομπάρ, και μας ρωτούσε για την Ελλάδα και το σενάριο της Μαλβίνας, να βγαίνει σήμερα στο μπαλκόνι ως Πάπας, Λέων ο 14ος!!!!».
Ο Πατρίς Βιβάνκος, που έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Ιανουάριο σε ηλικία μόλις 69 ετών, ήταν ο σκηνοθέτης της ταινίας. Πολιτογραφημένος κινηματογραφικά Έλληνας, ένας πολίτης του κόσμου που αγάπησε βαθιά την πατρίδα μας. Πριν το «Ζωή Χαρισάμενη» είχε κάνει και το «Ξενία» (1989). Και στα δύο φιλμ, είχε τη βοήθεια στο σενάριο της Μαλβίνας Κάραλη!
Τι έγινε όμως όταν ο ιερωμένος Ρόμπερτ Πρέβοστ, τότε ακόμα Επίσκοπος Μπόμπι, συνάντησε τον Θανάση Βέγγο; Να πώς τα διηγήθηκε η Βαρβάρα Δούκα, μιλώντας στο protothema.gr:
«Είναι γνωστό ότι ο Βέγγος ήταν μικροβιοφοβικός και είχε πρόβλημα να προσαρμοστεί σε τόσο δύσκολες, από άποψη υγιεινής, συνθήκες. Ήταν, μάλιστα, αναγκασμένος να γυρίσει κάποιες σκηνές με παιδιά που παίζουν ποδόσφαιρο σε μια αλάνα, υποτίθεται στις φαβέλες της Μποκοτά, σε νερά που εύλογα δεν μπορούσαν να είναι τα πιο καθαρά που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Επειδή, όμως, ήταν ένας άνθρωπος βαθιά ευγενής, ντρεπόταν να αρνηθεί το γεύμα που του προσέφεραν και έτσι έλεγε ψέματα ότι είχε την κοιλιά του για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι έτρωγε μόνο ρύζι. Δεν έτρωγε συστηματικά το φαγητό του γυρίσματος και κάποια στιγμή αυτό έγινε αντιληπτό από όλους.
Όταν, επομένως, σε κάποια γνωριμία με τον τότε Επίσκοπο Μπόμπι, όπως μας είχε συστηθεί, και σημερινό Πάπα ρωτήθηκε αναφορικά με τις εντυπώσεις του, εκείνος είπε ότι δεν συμμετείχε ενεργά, λόγω νηστείας. Τουλάχιστον αυτό τον είχε ρωτήσει ο ιερέας, πιστεύοντας ότι ο λόγος που ο Βέγγος απείχε από το φαγητό ήταν εξαιτίας κάποιας νηστείας που ήξερε ότι οι Έλληνες τηρούν με ακρίβεια. Αναγκαστικά, λοιπόν, επειδή δεν μπορούσε να του πει ότι αποφεύγει τα γεύματα για λόγους υγιεινής, ο Βέγγος επικαλέστηκε τη νηστεία. Είχαν, όμως, μια ωραία συνομιλία και γενικότερα μας είχε φανεί ένας άνθρωπος που πραγματικά συμπονάει τους φτωχούς και ότι ενδιαφερόταν πραγματικά για τα προβλήματά τους. Μας ρωτούσε για την Ελλάδα, αλλά και για το σενάριο που έγραφε τότε η Μαλβίνα».
Να πούμε πως η ταινία «Ζωή Χαρισάμενη» μιλάει για ένα ταξίδι τεσσάρων απομάχων της ζωής, που οπλίζονται με την τελευταία ικμάδα της ελπίδας τους (ή με την απελπισία τους) και ορμάνε να κυνηγήσουν ένα όνειρο. Με πρόφαση την αναζήτηση ενός πέμπτου μέλους της παρέας τους, που κάποτε τους πήρε ό,τι χρήματα είχαν και δεν είχαν, για να αγοράσει για λογαριασμό τους ένα καράβι αλλά εξαφανίστηκε, επιχειρούν το μεγάλο ταξίδι της ζωής τους. Στις φτωχογειτονιές της Μπογκοτά και στις ζούγκλες της Κολομβίας θα δοκιμαστούν αυτές οι ελπίδες τους, αλλά και τα μυστικά τους, η φιλία τους, τα όριά τους. Μια πικρή ελεγεία, που υπηρετείται θαυμάσια από καταξιωμένους ηθοποιούς και ακολουθεί τις μελαγχολικές φράσεις της μουσικής του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Πέρα από τον Θανάση Βέγγο, στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Εύα Κοταμανίδου, Γιώργος Μοσχίδης, Γιώργος Βελέντζας. Ήταν ελληνικής, ισπανικής, κολομβιανής και γαλλικής παραγωγής, έκοψε 15.000 εισιτήρια πανελλαδικά και ήρθε στην 6η θέση σε 13 ταινίες. Απέσπασε επίσης 3 βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κοταμανίδου (α γυναικείος ρόλος), Βελέντζας (Β ανδρικός ρόλος) και μουσική (Δημήτρης Παπαδημητρίου). Πάντως αποτύπωμα μεγάλο δεν είχε αφήσει. Θα την χαρακτηρίζαμε «ξεχασμένη» αλλά σαν… θαύμα, η εκλογή του νέου Πάπα την επανάφερε στο προσκήνιο!