Κοντά 400.000 views σε 10 μέρες: Ο λόγος που σαρώνει στο YouTube αυτό το βίντεο του Κοσμά Μαρινάκη δεν είναι αυτός που θα περίμενες

Αυτή τη φορά, ο Έλληνας οικονομολόγος «χτύπησε» με διαφορετικό τρόπο…

Όταν έκανε το βίντεο για την Ελλάδα χαρακτηρίζοντάς την ως «Κολομβία της Ευρώπης» ή εκείνο για το «τρίγωνο της διαπλοκής» (που κατέβηκε μάλιστα από το YouTube) ήταν ως και δεδομένο ότι θα γινόταν χαμός σε views και αντιδράσεις. Τα θέματα ήταν «τζιζ», πολωτικά και πολιτικά εκ φύσεως, ώστε δεν θα μπορούσε να προκύψει κάτι διαφορετικό. Αυτή τη φορά, όμως, ο Κοσμάς Μαρινάκης φτάνει σε υψηλά επίπεδα views (κοντά 400.000 σε ένα 10ήμερο) με έναν διαφορετικό τρόπο: «Κράζοντας» τους (Έλληνες) επενδυτικούς influencers.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης δεν… ξύπνησε μια μέρα στραβά και είπε να «απασφαλίσει» και όποιον πάρουν τα σκάγια. Στην ουσία, βάζει τα πράγματα στη θέση τους, προστατεύοντας και τη δική του φήμη, αφού ως καλά ξέρουμε, συχνά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Ενώνοντας γνώση και χιούμορ («τρολάρισμα» για να δανειστούμε τα δικά του λόγια) περνάει το μήνυμα που θέλει.

Κι έπειτα δεν είναι πως τα βάζει άκριτα με όλους. Μόνο με αυτούς που το… αξίζουν. Εκείνους δηλαδή που προσπαθούν να μας πείσουν πως αν κόψουμε τον καθημερινό καφέ απ’ έξω θα γίνουμε εκατομμυριούχοι ή κάτι τέτοιο μέσα σε μια 30ετία. Ή αυτούς που μοιράζουν δεξιά-αριστερά οικονομικές συμβουλές με αέρα (αλάθητου) Πάπα, δίχως να σκέφτονται πως δεν είναι όλα για όλους και ότι μερικοί άνθρωποι μπορούν να καταστραφούν καθώς δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και το κεφάλαιο για να αντέξουν τα ρίσκα – γιατί τέτοια είναι, κι ας τα παρουσιάζουν για «σιγουράκια».

Η οικονομική παραπληροφόρηση είναι ένα τεράστιο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στο ίντερνετ για το οποίο δεν μιλάμε όσο θα έπρεπε. Διάφοροι παραμυθιάζουν κόσμο πως υπάρχει τρόπος να «βρέχει λεφτά» χωρίς κόπο, χωρίς άγχος. Κάποιοι έτσι χάνουν τα (λίγα) λεφτά που έχουν, ακριβώς επειδή έκαναν το σφάλμα και πίστεψαν σε (οικονομικές) αγάπες και έρωτες.

Και ναι, υπάρχει σαφώς και (η) ατομική ευθύνη, όμως ο Κοσμάς Μαρινάκης έρχεται με αυτό το βίντεο και κάνει κάτι σαν κοινωνική υπηρεσία. Εξηγεί γιατί είναι «παπάτζα» όροι όπως το «παθητικό εισόδημα» ή γιατί δεν ισχύει αυτή η θεοποίηση που έχει γίνει σε έννοιες όπως ο ανατοκισμός. Κάνει επίσης σαφές πως ο κάθε άνθρωπος δεν βλέπει τις επενδύσεις με τον ίδιο τρόπο, επηρεαζόμενος από τα «θέλω», τα «πιστεύω», αλλά και το χαρακτήρα του.

Κυρίως μας καλεί να συνειδητοποιήσουμε πως «δωρεάν λεφτά» δεν υπάρχουν, πόσο μάλλον «λεφτόδεντρα». Οι επενδύσεις έχουν ρίσκο. Άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο. Οι μεγάλοι παίκτες (μπορούν να) κάνουν ό,τι θέλουν. Η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου όμως δεν γίνεται, προφανώς, να ανήκει στην ίδια κατηγορία.

Αυτό που μας λέει ο Κοσμάς Μαρινάκης, «κράζοντας» τους κάθε λογής «φαφλατάδες» του διαδικτύου, είναι πως μέσω συμβουλών από το YouTube και τα social media κανείς (ή σχεδόν) δεν μπορεί να γίνει πλούσιος. Συνεχίζει λέγοντάς μας πως αυτό που πραγματικά μπορεί να κάνει κάποιος, είναι (μόνο) να βελτιώσει την προοπτική του κάνοντας κινήσεις για το απώτερο μέλλον, όπως το να εξασφαλίσει πως θα έχει ένα ικανοποιητικό εισόδημα για τη σύνταξή του – όχι κάτι φοβερό. Ο Έλληνας οικονομολόγος συνεπώς βάζει τη λογική μπροστά από την «τρέλα». Την αλήθεια ως αντίδοτο στο ψέμα. Πολύτιμο ως μάθημα, ως βάση σκέψης για πολλά ζητήματα, οικονομικά και όχι μόνο…

Κοσμάς Μαρινάκης και οικονομικοί Influencers – Δες το βίντεο: