128 χρόνια πριν: Ο πρώτος μηχανοκίνητος αγώνας  δεν ήταν ακριβώς μηχανοκίνητος ούτε ακριβώς... αγώνας
Βρείτε μας στο

Γράφει η  Γεωργία Τζαγκαράκη

Πριν 128 χρόνια τέτοιες μέρες στο Παρίσι, διεξήχθη ο πρώτος μηχανοκίνητος αγώνας που έχει καταγραφεί παγκοσμίως.

Ήταν μια προσπάθεια που αποτελούσε τον πρόγονο των αγώνων Ράλλυ και της Formula 1 ένα με την μικρή ειδοποιό διαφορά πως απλά δεν ήταν ακριβώς μηχανοκίνητος ούτε ακριβώς ένας αγώνας!

Όλα άρχισαν από έναν φιλόδοξο μηχανικό τον Τζορτζ Μπουτόν γεννημένο το 1847,  που κατοικούσε στο Παρίσι και είχε όνειρο να δημιουργήσει το πρώτο αυτοκίνητο ατμού όμως η δύσκολη οικονομική του κατάσταση τον είχε εγκλωβίσει σε ένα κατάστημα μηχανικών παιχνιδιών με συνεταίρο τον (επίσης μηχανικό) Τσαρλς Τρεπαρντό.

Οι μέρες κυλούσαν μίζερα ώσπου μια μέρα φάνηκε πως η τύχη τους χαμογέλασε, όταν ο πλούσιος Μαρκήσιος Ιούλιος-Αλβέρτος Ντε Ντιόν στάθηκε έξω από το κατάστημα τους και ενδιαφέρθηκε να αγοράσει μια μηχανή. Μάλιστα τους ζήτησε να κατασκευάσουν μία ακόμα.

Το πείσμα τους να φέρουν εις πέρας την αποστολή που είχαν αλλά και η αγάπη τους για το αντικείμενο, έκαναν τον Μαρκήσιο να τους εμπιστευτεί και να συνεργαστεί μαζί τους.

Αυτή η συνεργασία έμελλε να είναι η αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας de Dion-Bouton η οποία στις αρχές του 20ού αιώνα καθιερώθηκε ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, γνωστός για την αξιοπιστία του και την ποιότητα του.

«Ποιος μπορεί να σκέφτηκε, κάτι τόσο άθλιο;»: Η χειρότερη ερώτηση στην ιστορία του «Εκατομμυριούχου» που έκανε έξαλλο το κοινό
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Ποιος μπορεί να σκέφτηκε, κάτι τόσο άθλιο;»: Η χειρότερη ερώτηση στην ιστορία του «Εκατομμυριούχου» που έκανε έξαλλο το

128 χρόνια πριν: Ο πρώτος μηχανοκίνητος αγώνας  δεν ήταν ακριβώς μηχανοκίνητος ούτε ακριβώς... αγώνας

Το πρώτο ατμοκίνητο τετράκυκλο που δημιούργησαν έλαβε μέρος στο πρώτο  «ράλλυ» που έχει καταγραφεί με οδηγό τον Μπουτόν και συνοδηγό τον Ντε Ντιόν και το διοργάνωσε η εφημερίδα της εποχής Le Velocipede ώστε να διαπιστώσουν αν θα μπορούσε το δημιούργημα τους να διανύσει την απόσταση 29 χιλιομέτρων μεταξύ της γέφυρας του Νεϊγί στο Παρίσι έως το Δάσος της Βουλώνης.

Δεν υπήρχαν σαμπάνιες και όμορφα κορίτσια με μαγιό, δεν υπήρχε καν ανταγωνιστής καθώς «έτρεχαν» μόνοι τους όμως το αποτέλεσμα για την εποχή ήταν εντυπωσιακό.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως ο σκοπός επετεύχθη σε μια ώρα και δεκατέσσερα λεπτά και πως το ατμοκίνητο τετράτροχο έφερε το όνομα La Marquise αφιερωμένο στη μαμά του Ντε Ντιόν οπότε μας γίνεται ξεκάθαρο πως κρατάει πολλά χρόνια η τάση να βλέπουμε γυναικεία ονόματα σε βάρκες και σκάφη.

Το τι απέγινε ο Τσαρλς Τρεπαρντό δεν μάθαμε ποτέ. Όμως το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας είναι πως αν δουλεύεις με μεράκι ακόμα και για κάτι που δεν είναι το όνειρο σου ο κόπος σου θα ανταμειφθεί.

Ίσως, μάλιστα, να βρεθεί και κάποιος Μαρκήσιος να σε χρηματοδοτήσει… αν και αυτό γενικά δεν ακούγεται πολύ  αβανταδόρικο!