Οι νεότεροι πολύ δύσκολα μπορούν να αντιληφθούν το «φαινόμενο» Αλίκη Βουγιουκλάκη, κρίνοντας από αυτό την πλειοψηφία αυτών που τα media αποκαλούν «celebrities». Η «Εθνική Σταρ» όλους αυτούς δεν τους… έβλεπε καν, σε μια εποχή μάλιστα που τα social δεν υπήρχαν καν ως ιδέα και το αδηφάγο κοινό «καταβρόχθιζε» κάθε λέξη που γραφόταν για εκείνη στις κοσμικές και καλλιτεχνικές στήλες των εφημερίδων.
Πολλές φορές κιόλας οι συντάκτες κατέφευγαν σε κάθε πιθανό ή απίθανο τρυκ προκειμένου να «πουλήσουν» την ιστορία τους, φτάνοντας στα όρια της υπερβολής αλλά και ξεπερνώντας τα σε αρκετές περιπτώσεις.
Ειδικά στις αρχές της δεκαετίας του ’60 έγινε ξεκάθαρο ότι η Βουγιουκλάκη θα μεσουρανούσε σε κινηματογράφο και θέατρο καθώς διέθετε αυτό το «κάτι», πέρα από το όποιο υποκριτικό ταλέντο, που την κατέτασσε στις πραγματικές σταρ. Πλέον οι συγκρίσεις δεν γίνονταν με βάση τον εγχώριο «ανταγωνισμό», αλλά με άλλες ηθοποιούς διεθνούς φήμης, με αποτέλεσμα να καθιερωθεί και ο όρος «Εθνική Σταρ», ο οποίος την ακολουθούσε μέχρι το τέλος της ζωής της.
Ένα τέλος που κάποιοι ευφάνταστοι και συνάμα αδίστακτοι «εφημεριδάδες» έφεραν πολύ νωρίτερα… Και μάλιστα σε περισσότερες από μία περιπτώσεις όταν έγραφαν περί θανάτου της Αλίκης Βουγιουκλάκη, αλλά και του συντρόφου της στην ζωή και στα πλατό, Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Αρκούσε μια απλή φήμη από κάποιον ασυνείδητο για να «σπάσει» το τηλέφωνό της από αγωνιώδεις κλήσεις κοντινών της ανθρώπων που «πληροφορούνταν» ότι έχει νοσήσει βαριά ή ότι «φλερτάρει» με τον θάνατο. Θύμα μιας τέτοιας μακάβριας ανοησίας είχε πέσει ακόμη και η ίδια η μητέρα της που έμαθε τα «νέα» και έσπευσε στο σπίτι της όπου σε έξαλλη σχεδόν κατάσταση, χρειάστηκε να διαπεράσει τα κύματα θαυμαστών ή απλά περίεργων που το είχαν περικυκλώσει. Φανταστείτε, λοιπόν, την ανακούφισή της όταν τελικά διαπίστωσε ότι όλο αυτό ήταν ένα ψέμα και ότι η κόρη της ήταν μια χαρά στην υγεία της…
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ο ελληνικός κινηματογράφος άρχισε να μπαίνει σε κατάσταση ύφεσης, όμως ήδη η Αλίκη είχε γιγαντώσει τον μύθο της μέσα από δεκάδες επιτυχίες στην μεγάλη οθόνη. Παράλληλα μεσουρανούσε στο θεατρικό σανίδι, ενώ είχε ολοκληρώσει και την προσωπική ευτυχία της. Εκείνη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ παντρεύτηκαν, κάνοντας ευτυχισμένους και τους θεατές του επί σειρά ετών κινηματογραφικού ζευγαριού, κάνοντας μάλιστα και ένα παιδί.
Τότε ήταν που βγήκαν στον «αέρα» και τα χειρότερα δυνατά fake news που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Κάποιοι ανάλγητοι κυκλοφόρησαν την φήμη για ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα. Υποστήριξαν ότι οι τρεις τους είχαν πέσει θύματα και ότι είχαν χάσει την ζωή τους στην άσφαλτο. Μάλιστα, η ίδια η Αλίκη περιέγραφε ότι ακόμη και ο φίλος τους, ο γνωστός μας Γιώργος Ζαμπέτας, επικοινώνησε με δάκρυα στα μάτια και με αναφιλητά, βέβαιος και αυτός ότι η είδηση ήταν αληθινή…
«Αυτός που το έκανε πρέπει να είναι πρόστυχος και πωρωμένος. Πώς τόλμησε να ανακατέψει και το παιδάκι μου σε μια τέτοια φοβερή είδηση…» αναρωτήθηκε κατά την διάρκεια συνέντευξή της στην εφημερίδα «Βραδυνή».
Τα fake news πραγματικά ήταν φρικτά, ενώ ορισμένοι αμετανόητοι έφτασαν στο σημείο να υποστηρίξουν ότι η ίδια είχε διασπείρει τις φήμες, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κερδίσει δημοσιότητα ως ένα τρυκ για διαφημιστικούς λόγους στο οποίο ενέπλεξε ακόμη και τον ηλικίας μόλις ενός έτους γιο της. «Ομολογώ ότι πιο ανατριχιαστική ρεκλάμα και πιο ανατριχιαστική ανοησία δεν θα μπορούσα να φανταστώ», απάντησε…