Έχοντας εισπράξει πολλαπλά «όχι» από τις σταρ της εποχής, με πρώτη και καλύτερη την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Γιάννης Δαλιανίδης ψάχνει πρωταγωνίστρια για την ταινία του «Ο Κατήφορος». Καταλήγει, τελικά, σε μία υποψήφια που δεν ήταν καν ηθοποιός, αφού καμία άλλη δεν δέχεται να παίξει στο φιλμ που εκτός της προκλητικής θεματολογίας του έχει και μια ανάλογη σκανδαλιστική σκηνή. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες η Ζωή Λάσκαρη λέει «ναι» και παίρνει τον ρόλο που απογειώνει την καριέρα της.
Βρισκόμαστε στο 1961, σε μια κοινωνία πολύ διαφορετική από την σημερινή. Σε κάποια πράγματα ίσως καλύτερη, σε άλλα χειρότερη, μα σίγουρα πολύ πιο συντηρητική από την σημερινή. Ο Γιάννης Δαλιανίδης γράφει το σενάριο και ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει ένα χρονογράφημα που έχει στο επίκεντρό του τα ήθη της εποχής. Ο πουριτανισμός, οι οικογενειακές σχέσεις, η θέση της γυναίκας στην κοινωνία, ο τεντιμποϊσμός, το χάσμα των γενεών και άλλα τέτοια ζητήματα δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα και είναι σοβαρό ενδεχόμενο οι θεατές να στρέψουν την πλάτη τους στην παραγωγή της Φίνος Φιλμς.
Ίσως έχοντας και αυτό κατά νου, η Αλίκη Βουγιουκλάκη αρνείται να υποδυθεί την Ρέα Νικολάου, το κορίτσι που δεν τα πηγαίνει καλά με τους γονείς του, ατιμάζεται από τον Κώστα (Νίκο Κούρκουλο), τον οποίο και αργότερα σκοτώνει όταν εκείνος διαφθείρει και την μικρότερη αδελφή της. Τότε η Ζωή Λάσκαρη είναι μοντέλο και εστεμμένη των καλλιστείων του 1959, με το ψευδώνυμο Αμαρυλλίς. Όταν της γίνεται η πρόταση, δεν το σκέφτεται δεύτερη φορά. Απαντά θετικά και η ιστορία αποδεικνύει ότι έπραξε σωστά.
Στο φιλμ πέρα από την 19χρονη ενζενί και τον 27χρονο ζεν πρεμιέ, ξεχωρίζει η συγκλονιστική ερμηνεία του Παντελή Ζερβού ως πατέρα της Ρέας αλλά και δικηγόρου της στη δίκη για την δολοφονία, ενώ συμπρωταγωνιστούν επίσης οι Μίρκα Καλατζοπούλου, Βαγγέλης Βουλγαρίδης, Κώστας Βουτσάς, Νίτσα Μαρούδα, Ελένη Ζαφειρίου, Λαυρέντης Διανέλλος και άλλοι. Αν και στην αρχή όλα δείχνουν ότι το φιλμ δεν θα… περπατούσε στις αίθουσες, μετά το αρχικό μούδιασμα εξαιτίας της θεματολογίας, το κοινό συρρέει στις αίθουσες με αποτέλεσμα να κόψει 161.331 εισιτήρια στους κινηματογράφους Α’ προβολής Αθήνας και Πειραιά, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση. Η ταινία προβλήθηκε και στο εξωτερικό, κάνοντας αξιοπρόσεκτη πορεία με αποκορύφωμα το Μεξικό όπου και εκεί ήταν η πρώτη σε εισπράξεις την ίδια σεζόν!
Βλέποντάς τα αυτά ο Φιλοποίμην Φίνος έσπευσε να υπογράψει με την Ζωή Λάσκαρη αποκλειστικό συμβόλαιο με την οποία την «δένει» για τα επόμενα χρόνια, στα οποία θα μετατραπεί σε πραγματικό αστέρι του ελληνικού σινεμά. Μάλιστα ήταν δική του η απόφαση και στο να κρατήσει το συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ψευδώνυμο αφού το πραγματικό όνομά της ήταν Ζωή Κουρούκλη, ίδιο με την εξαδέλφη της που τότε ήταν γνωστή τραγουδίστρια.
Η Λάσκαρη είχε βρεθεί στα πρώτα δοκιμαστικά με την ελπίδα να πάρει κάποιον δευτερεύοντα ρόλο στην ταινία, όμως ήταν τέτοια η παρουσία της που δεν άργησε να κερδίσει τους πάντες, συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων που έπαιρναν τις αποφάσεις. Το μεγάλο αγκάθι για κάθε πρωταγωνίστρια ήταν βέβαια οι τολμηροί διάλογοι και οι ανάλογες σκηνές, με το γυμνό να αποτελεί ταμπού.
Κορυφαία στιγμή σε αυτό το πλαίσιο ήταν το πλάνο που ο Κούρκουλος παρατά γυμνή την 18χρονη –τότε- Λάσκαρη στην ερημιά όπου την έχει πάει με το αυτοκίνητο κι εκείνη εκλιπαρεί για βοήθεια τρέχοντας στον δρόμο. Οι υπόλοιπες Ελληνίδες ηθοποιοί φοβήθηκαν να πάρουν έναν τόσο μεγάλο ρίσκο και να ταυτιστούν με μια τέτοια εικόνα, θεωρώντας ότι θα έβαζε εμπόδια στην καριέρα τους. Για την Ζωή όμως αποδείχθηκε ένα πραγματικό ορόσημο. Τα έπαιξε όλα για όλα, δικαιώθηκε και παρά το γεγονός ότι αυτή η σκηνή έμεινε αξέχαστη, τελικά δεν την καθόρισε αφού τα επόμενα χρόνια οι ερμηνείες και η παρουσία της ήταν τόσο λαμπερές που δεν επισκιάστηκαν από το σκανδαλιστικό γυμνό στην ταινία «Κατήφορος».