«Αδίστακτοι έμπορες»: Η απαγορευμένη ταινία του Φώσκολου για τη Θύρα 7 που αποσύρθηκε κακήν κακώς
Βρείτε μας στο

Το 1983 βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία «Θύρα 7: Η μεγάλη στιγμή», η οποία όπως εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς, αναφερόταν στην μεγαλύτερη τραγωδία του ελληνικού ποδοσφαίρου που περίπου 1,5 χρόνο νωρίτερα είχε συγκλονίσει ολόκληρη την χώρα.

Το τραγικό γεγονός είχε συμβεί ουσιαστικά λίγους μήνες νωρίτερα, μόλις στις 8 Φεβρουαρίου 1981 και οι μνήμες, αλλά και πόνος, ήταν ακόμη νωπές. Αυτό από μόνο του πιθανότατα να ήταν αρκετό για να προκαλέσει την αντίδραση των συγγενών, οι οποίοι θεώρησαν ότι είχαν ακόμη έναν λόγο για να σταθούν απέναντι στο φιλμ.

Σύμφωνα με αυτούς, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάστηκαν τα γεγονότα και κυρίως εκείνος για τα παιδιά τους, δεν αντιπροσώπευε την αλήθεια. Θεώρησαν, δηλαδή, ότι στο βωμό του κέρδους και της εμπορευματοποίησης ενός τόσο δυσάρεστου συμβάντος, τα πραγματικά θύματα εμφανίστηκαν ουσιαστικά ως χούλιγκανς.

Χαρακτηριστικά και ενδεικτικά ήταν τα λόγια της μητέρας του Γιάννη Κανελλόπουλου, που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 17 ετών, η οποία ουσιαστικά κάλυπτε και εξέφραζε όλους τους συγγενείς όταν έλεγε: «Δεν μπορεί ο καθένας να παρομοιάζει τα παιδιά μας με χούλιγκανς και αλήτες. Η ταινία δεν αντιπροσωπεύει τη Θύρα 7».

Αμέσως, λοιπόν, κινήθηκαν προκειμένου να σταματήσει η προβολή της στις αίθουσες.

«Αδίστακτοι έμπορες»: Η απαγορευμένη ταινία του Φώσκολου για τη Θύρα 7 που αποσύρθηκε κακήν κακώς

Το σενάριο αλλά και την σκηνοθεσία του φιλμ υπέγραφε ο γνωστός σε όλους για το ύφος των ταινιών του εκείνη την εποχή, Νίκος Φώσκολος, ενώ για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είχαν επιλεχθεί οι ηθοποιοί Γιώργος Πετρόχειλος, Τόνια Βυθούλκα, Χρίστος Κάλοου. Παράλληλα στα πλάνα εμφανίζονται και οι γνωστοί παλιοί ποδοσφαιριστές και… τοτέμ των Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού και ΑΕΚ, αντίστοιχα, Ανδρέας Μουράτης, Αντώνης Αντωνιάδης και Κώστας Νεστορίδης.

Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί

Όπως διαβάζουμε και στην περίληψη της υπόθεσης: «Ο Μάκης έχει πάθος με το ποδόσφαιρο και παρακούει διαρκώς τον πατέρα του που του ζητάει να κάνει μια δουλειά της προκοπής. Η αδελφή του, η Νάσια, συνδέεται με τον Νικήτα, γιο του εφοπλιστή Αριστοτέλη Άρχου, που ασχολείται με αγώνες ταχύτητας. Ο Άρχος καλεί κάποια μέρα τη Νάσια στο γραφείο και της φέρεται με σκαιότητα, γιατί δεν θέλει να έχει η κοπέλα καμιά σχέση μαζί του. Το κορίτσι αποπειράται να αυτοκτονήσει, αλλά σώζεται, και ο Νικήτας φεύγει από το σπίτι του και της ζητάει να παντρευτούν. Ωστόσο, το συγκλονιστικό γεγονός επισκιάζει τα πάντα, καθώς στη διάρκεια του αγώνα Ολυμπιακός – ΑΕΚ δημιουργείται πανικός και ασφυξία και βρίσκουν τραγικό θάνατο»…

Οι συγγενείς των θυμάτων διαφώνησαν έντονα με το σενάριο και ταυτόχρονα προσέφυγαν στη δικαιοσύνη σε βάρος του Νίκου Φώσκολου αλλά και του Νίκου Παπαδόπουλου που είχε αναλάβει την παραγωγή. Μάλιστα τους χαρακτήριζαν «αδίστακτους εμπόρους» οι οποίοι δεν στόχευαν στην αφήγηση των πραγματικών γεγονότων, αλλά επιζητούσαν μόνο το κέρδος. Τελικά το δικαστήριο τους δικαίωσε και διέταξε την απόσυρσή της από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Μέχρι να συμβεί αυτό, είχε προλάβει να κόψει 23.804 εισιτήρια και κατετάγη στην 24η θέση ανάμεσα σε 33 ταινίες εκείνης της σεζόν.