«Νίκο μου, μην το συζητάς, θα γίνω ρεζίλι»: Ο σπουδαίος ηθοποιός που έβγαλε με το ζόρι στη σκηνή τη Ρένα Βλαχοπούλου

Εκείνη την ημέρα «γεννήθηκε» ως ηθοποιός

Στην πορεία διακρίθηκε για το υποκριτικό ταλέντο της κι έκανε μεγάλη καριέρα στο θέατρο και τον κινηματογράφο αλλά χρειάστηκε να την… σπρώξουν σχεδόν κυριολεκτικά στη σκηνή για την πρώτη παράστασή της! Ο λόγος για την Ρένα Βλαχοπούλου η οποία χρωστάει πολλά στον μεγάλο Νίκο Σταυρίδη.

Από τα 16 χρόνια της μόλις διακρίθηκε στο τραγούδι στην γενέτειρά της, την Κέρκυρα. Κι ακολούθησε τον ίδιο δρόμο κι όταν βρέθηκε στην Αθήνα το 1938, ακολουθώντας τον Κύπριο ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ, Κώστα Βασιλείου, ο οποίος όπως παραδέχτηκε και η ίδια ήταν το «διαβατήριό» της για να φύγει από το νησί και να δοκιμάσει την τύχη της.

 

Την ίδια χρονιά έλαβε μέρος σε έναν διαγωνισμό νέων ταλέντων του Μίμη Τραϊφόρου και ο τελευταίος εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ ώστε να της προτείνει μια μόνιμη θέση στο πρόγραμμα του βαριετέ «Όασις» στο Ζάππειο.

Ήδη από την δεκαετία του ’40 η Ρένα Βλαχοπούλου ήταν σημαντικό όνομα στο μουσικό στερέωμα. Εκείνη την περίοδο εμφανίζεται τραγουδώντας στο θέατρο «Μοντιάλ» του Μακέδου σε επιθεώρηση δίπλα στην Σοφία Βέμπο, τις αδελφές Καλουτά, τον Μάνο Φιλιππίδη, την Ηρώ Χαντά, τον Μίμη Κοκκίνη και τη Γεωργία Βασιλειάδου.

Παράλληλα αρχίζει να ηχογραφεί δίσκους γραμμοφώνου στην «Οντεόν» και ξεκινά συνεργασία στο «Πάνθεον» με τον συνθέτη Γιάννη Σπάρτακο, με την επιτυχία της να είναι τόσο μεγάλη ώστε ο Τύπος της εποχής να την αποκαλεί «βασίλισσα της τζαζ»!

 

Το 1953 βρίσκεται ξανά στον θίασο της Βέμπο και την επόμενη σεζόν έρχεται από το πουθενά το ντεμπούτο της ως ηθοποιός, αν και μέχρι εκείνη την στιγμή η ιδέα δεν είχε περάσει καν από το μυαλό της.

Ένα από τα νούμερα της επιθεώρησης «Σουσουράδα» με τίτλο «Άλα πασά μου, κάνε μου τέτοια» ήταν γραμμένο για τον Νίκο Σταυρίδη και την Νανά Γκάτση. Η τελευταία, όμως, δεν δέχτηκε να συμμετάσχει και στον θίασο επικράτησε αναταραχή για την αντικαταστάτριά της. Τότε παρενέβη ο ίδιος ο Σταυρίδης ο οποίος την επέλεξε για παρτενέρ του, χωρίς εκείνη να το γνωρίζει καν!

Ο σπουδαίος κωμικός είχε αντιληφθεί το ταλέντο και το ταμπεραμέντο της «τρελοκερκυραίας» από τα παρασκήνια κι έπεισε τελικά τον Τσιφόρο να της δώσει την ευκαιρία. Την Ρένα Βλαχοπούλου, όμως, την έπιασαν οι… ντροπές, θεωρώντας εμπόδια την επτανησιώτικη προφορά της… «Νίκο μου, μην επιμένεις. Θα γίνω ρεζίλι. Πώς να βγω να τα πω; Εγώ μιλάω κερκυραίικα…» αναρωτήθηκε με τον γνωστό κωμικό να της απαντά με φυσικότητα: «Δεν πρόκειται να γίνεις ρεζίλι, Ρένα μου. Έχε μου εμπιστοσύνη».

Την ώρα της… κρίσης, η Βλαχοπούλου στύλωσε τα πόδια κι αρνιόταν να βγει στην σκηνή, κυριευμένη από το άγχος. «Πώς να τα πω…», αναρωτήθηκε, για να λάβει την απάντηση από την συνάδελφό της, Φίτσα Ντάβου» η οποία της είπε: «Όπως όλοι μας» και με μια αναπάντεχη κίνηση την έσπρωξε στην σκηνή!

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία… Η Ρένα Βλαχοπούλου τα… είπε μια χαρά και ουσιαστικά από εκείνη την ημέρα το τραγούδι μπήκε σε δεύτερη μέρα και μια νέα μεγάλη καριέρα ξεκίνησε για εκείνη στην υποκριτική, πρώτα στο θέατρο κι αργότερα στα «χρυσά χρόνια» του ελληνικού κινηματογράφου. Φυσικά με την Φίστα Ντάβου και τον Νίκο Σταυρίδη παρέμειναν στενοί φίλοι αφού ποτέ δεν ξέχασε το ρόλο που έπαιξαν στην μετέπειτα δική της πορεία.