«Έκαναν ότι δεν με άκουγαν»: Το «στοπ» του Σακελλάριου δεν έκοψε το πιο εμβληματικό φιλί στην ιστορία του ελληνικού σινεμά

Το ζευγάρι βρισκόταν στην κορύφωση του έρωτά του

Τον Απρίλιο του 1965 βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» και όπως άλλες με πρωταγωνιστές τους Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ νωρίτερα, γίνεται ανάρπαστη. Με μοναδική διαφορά το γεγονός ότι σε αντίθεση με τις προηγούμενες πλέον οι δύο ηθοποιοί δεν αποτελούν ζευγάρι μόνο στην μεγάλη οθόνη αλλά και στην ίδια την ζωή.

Άλλωστε αποτελούσε κάτι σαν… λαϊκή απαίτηση από τους θεατές το να δουν αυτούς τους δύο να κατεβαίνουν μαζί τα σκαλιά της εκκλησίας. Πολλοί μάλιστα εξ αυτών αντίστοιχες απαιτήσεις ή έστω επιθυμίες είχαν και για άλλα αντίστοιχα ζευγάρια. Μόνο που τώρα (δηλαδή τότε) την εποχή που η ταινία έφτασε στις αίθουσες, Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχαν ήδη παντρευτεί από τον προηγούμενο Ιανουάριο!

Το θέμα είχε προκαλέσει φρενίτιδα ενθουσιασμού στο κοινό, ενώ οι εφημερίδες προσπαθούσαν να καλύψουν την δίψα του κόσμου με μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες από τις ετοιμασίες και δεν ήταν και λίγες οι φορές που «ανακάλυπταν» ή καλύτερα «εφεύρισκαν» διάφορα γεγονότα τα οποία στην πραγματικότητα δεν είχαν συμβεί ποτέ!

Εκείνο όμως που όντως αποτελούσε αδιαμφισβήτητο γεγονός ήταν ότι η πρόταση γάμου είχε γίνει κατά την διάρκεια των γυρισμάτων του φιλμ. Και μάλιστα στην «αιώνια πόλη», την Ρώμη όπου σύμφωνα με το σενάριο Παπαμιχαήλ και Βουγιουκλάκη βρίσκονταν σε επαγγελματικό ταξίδι και προσπαθούσαν να βρουν μια αφορμή προκειμένου να εκδηλώσουν τον ανομολόγητο –μέχρι εκείνη την ώρα- έρωτά τους.

Τότε ήταν που ο Αλέκος Σακελλάριος, σκηνοθέτης και σεναριογράφος αυτής της ταινίας όπως και αμέτρητων άλλων επιτυχιών της εποχής, αντιλήφθηκε ότι οι δυο τους χάνονταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στους δρόμους και στα καφέ ή τα ρεστοράν της πόλης. Καθώς, όμως, συνδεόταν πια με προσωπική φιλία μαζί τους και γνώριζε και το πόσο ερωτευμένοι ήταν, προτιμούσε να πάει… με τα νερά τους και να μην συμπεριφέρεται σαν… κακιασμένος και γκρινιάρης θείος.

Με τους δύο νέους –τότε- ηθοποιούς να βρίσκονται στην κορύφωση της σχέσης τους, δεν είναι διόλου παράξενο το σκηνικό που μεταφέρει ο ίδιος ο Σακελλάριος σχετικά με την τελευταία σκηνή της ταινίας, στην οποία με βάση το σενάριο, ο Παπαμιχαήλ θα φιλούσε την Βουγιουκλάκη.

Η κάμερα στήθηκε, οι ηθοποιοί πήραν τις θέσεις τους, η κλακέτα έπεσε και το περίφημο φιλί δόθηκε. Όταν ο σκηνοθέτης συνειδητοποίησε ότι είχε το πλάνο, φώναξε το κλασικό «στοπ», αλλά όπως μάλλον εύκολα μπορείτε να αντιληφθείτε, Βουγιουκλάκη και Παπαμιχαήλ είχαν κολλήσει στα… σιρόπια και δεν σταματούσαν!

«Εγώ ξαναφώναξα στοπ, μήπως δεν με άκουσαν, αλλά αυτοί τίποτα! Το φιλί συνεχίζονταν με πάθος ρεαλιστικό και καθόλου κινηματογραφικό… Εκεί ήταν που κατάλαβα πως η ζωή αντέγραφε για άλλη μια φορά την οθόνη. Ο κόσμος και οι θαυμαστές τους, τους ήθελαν μαζί, δεν γινόταν να ξεφύγουν από αυτό» αποκάλυψε χαρακτηριστικά, μεταφέροντας την δική του προσωπική εμπειρία από πρώτο χέρι.

Για την ιστορία, η ταινία έκοψε 446.691, ενώ το ζευγάρι δεν ήταν γραφτό να μείνει μαζί καθώς οι τίτλοι τέλους έπεσαν μόλις 10 χρόνια αργότερα, όταν χώρισαν με τρόπο επεισοδιακό και πολύ άσχημο.