Δεν ήθελε άλλη ξανθιά: Η ηθοποιός που αναγκάστηκε να βάψει το μαλλί της και να αλλάξει ρούχα επειδή «κλωτσούσε» η Αλίκη

«Δεν ήθελε δίπλα της εντυπωσιακές γυναίκες»

Το 1967 μπορεί να θεωρηθεί έτος-σταθμός στο ελληνικό σινεμά καθώς Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρης Παπαμιχαήλ αφήνουν την Φίνος Φιλμς και μετακομίζουν σε άλλο στούντιο. Η πρεμιέρα στο νέο κινηματογραφικό «σπίτι» τους γίνεται με την ταινία «Το πιο λαμπρό αστέρι», όπου εμφανίζεται και μια ηθοποιός για την οποία η «Εθνική Σταρ» βάζει έναν παράξενο όρο. Να βάψει το μαλλί της!

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Μαρία Ιωαννίδου η οποία έχει αναφερθεί σε αυτό το γεγονός σε παλαιότερες συνεντεύξεις της, τονίζοντας ότι οφείλεται σε μια γενικότερη ανασφάλεια που είχε η Βουγιουκλάκη.

Εκείνη την χρονιά το πιο επιτυχημένο ζευγάρι της ελληνικής σόου μπιζ αποφασίζει να αλλάξει στούντιο και να φύγει από την Φίνος Φιλμς, με τους πραγματικούς λόγους πίσψ από αυτήν την κίνησή τους να μην γίνονται ποτέ ευρέως γνωστοί. Υπογράφουν σε μια νέα εταιρεία παραγωγής, την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, με τους υπεύθυνους να θέλουν να μπουν πολύ δυναμικά στον χώρο της βιομηχανίας του θεάματος.

Έτσι το νεοσύστατο στούντιο βάζει στα σκαριά το φιλμ «Το πιο λαμπρό αστέρι», με τον τίτλο να μην είναι καθόλου τυχαίος, αφού θέλησε με αυτόν τον τρόπο να υποδηλώσει ότι πλέον το μεγαλύτερο όνομα ήταν δικό του. Εκτός του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, προσεγγίζει τον Λάκη Μιχαηλίδη για το σενάριο της αισθηματικής ταινίας, τον σπουδαίο Γιάννη Μαρκόπουλο για την μουσική, ενώ για τον συμπληρωματικό γυναικείο ρόλο καταλήγει στην Δέσποινα Στυλιανοπούλου η οποία πήρε μέρος σε 12 ταινίες εκείνης της χρονιάς!

Απέμενε ακόμη ένας ρόλος. Αυτός της αρραβωνιαστικιάς του Παπαμιχαήλ, με τους ανθρώπους της παραγωγής να κάνουν κάστινγκ, αλλά να σταματούν το ψάξιμο όταν εμφανίστηκε για οντισιόν η Μαρία Ιωαννίδου. Νέα, όμορφη και εντυπωσιακή, η Ελληνίδα ηθοποιός και χορεύτρια μαγνητίζει τα βλέμματα και ο σκηνοθέτης, Κώστας Καραγιάννης, ανάβει το «πράσινο φως». Μέχρι που παρεμβαίνει η ίδια η Αλίκη Βουγιουκλάκη!

«Δεν θα μου φέρνετε κοριτσάκια που να μοιάζουν σαν κι εμένα! Να είναι απλά, να είναι όπως σας έχω πει», φέρεται να είπε με αυστηρό και ξεκάθαρο τόνο η λαμπερή πρωταγωνίστρια στον σκηνοθέτη και παραγωγό, χωρίς πάντως να βάλει βέτο για την συμμετοχή της Ιωαννίδου. Το μόνο που ζήτησε ήταν να βάψει τα μαλλιά της κι έτσι είναι η πρώτη και ίσως η μόνη φορά που την βλέπουμε χωρίς τα γνωστή ξανθή κόμμωση.

«Κι εγώ έβαλα τα κλάματα. Φορούσα ένα μίνι που μου το είχε φτιάξει η μαμά μου ειδικά επειδή θα έπαιζα με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και δεν το δέχθηκε Η Αλίκη δεν δεχόταν πλάι τις άλλες γυναίκες, βλέπετε και στις ταινίες της δεν είχε συμπρωταγωνίστρια. Δεν ήθελε λαμπερές γυναίκες. Εγώ δεν ήμουν γυναίκα, ήμουν κορίτσι ακόμα. Παρόλα αυτά, “κλωτσούσε” η Αλίκη. Με αγαπούσε, με έβαλε στο “Πιο Λαμπρό Αστέρι” να παίξω την αρραβωνιαστικιά του Παπαμιχαήλ, αλλά γενικώς δεν της πήγαινε όλο αυτό. Η Αλίκη με έβαψε μελαχρινή για να παίξω στην ταινία. Εγώ ήμουν καστανόξανθη…», διηγήθηκε η ίδια η Μαρία Ιωαννίδου.

Πάντως η ταινία υπήρξε τεράστια επιτυχία και η κίνηση της εταιρείας αποδείχθηκε πολύ σωστή. Ήταν Πρώτη ανάμεσα σε 99 φιλμ της σαιζόν, κόβοντας 652.661 εισιτήρια και ακόμη και σήμερα συγκαταλέγεται στις εισπρακτικές επιτυχίες του ελληνικού σινεμά.