Είχε το βλέμμα της «μέγαιρας»: Η Μελίνα της έριξε 4 ξεγυρισμένα χαστούκια και πρήστηκε το πρόσωπό της

Η «κακιά» του ελληνικού σινεμά που στην πραγματικότητα ήταν ένας άγγελος

Η πλειοψηφία του κοινού την είχε συνδυάσει με ρόλους σκληρής και άκαρδης γυναίκας, θεωρώντας ότι η ευκολία με την οποία το έκανε, σήμαινε ότι έτσι ήταν και στην κανονική ζωή της. Όσοι, όμως, την γνώριζαν, ήξεραν πολύ καλά ότι η Τασσώ Καββαδία υπήρξε ένας γλυκός και καλοσυνάτος άνθρωπος, αλλά με τέτοιο ταλέντο που μπορούσε να πείσει οποιονδήποτε να βιαιοπραγήσει, αρκεί να του έριχνε μία από τις γνωστές «δολοφονικές» ματιές της!

«Παραλίγο να της φάω και στον δρόμο κάποτε», είχε διηγηθεί σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις που παραχώρησε λίγο πριν φύγει από την ζωή το 2010! Ο κόσμος θεωρούσε δεδομένο ότι μόνο ένα γνήσια κακό και μοχθηρό άτομο θα ήταν δυνατό να συμπεριφέρεται έτσι και στην οθόνη και δεν ήταν λίγες οι φορές που ευχαρίστως θα την χτυπούσαν. Πράγμα που ίσχυε και για άλλους ηθοποιούς οι οποίοι ενσάρκωναν ανάλογους χαρακτήρες, όπως τον Καλογήρου ή τον Μάτσα…

Η γεννημένη στην Πάτρα ηθοποιός υπήρξε ένα σπάνιο ταλέντο που ασχολήθηκε με την υποκριτική μετά από παρότρυνση του Γιάννη Τσαρούχη. Νωρίτερα είχε δείξει την ποιότητα της ψυχής της καθώς την περίοδο της Κατοχής έγινε Αδελφή του Ελέους στον Ερυθρό Σταυρό, προσφέροντας τις υπηρεσίες της, ενώ αναγκάστηκε από τον πατέρα της να παντρευτεί… Μπορεί ο γάμος της να έληξε σύντομα και άδοξα, αλλά εκείνη κράτησε τα καλά και κυρίως τα τρία παιδιά τους και τα εγγόνια τους, δηλαδή ανθρώπους στους οποίους προσέφερε απλόχερα το απόθεμα αγάπης που είχε στην καρδιά της.

Ωστόσο στην υποκριτική μιλάμε για μια άλλη ιστορία…

Αφού μετέβη στο Παρίσι για να σπουδάσει διακόσμηση και στη συνέχεια θητεύει δίπλα στον Τσαρούχη συμπληρώνοντας την παιδεία της, βρίσκεται να φοιτά στο Θέατρο Τέχνης, εκεί ο Κάρολος Κουν εναντιωνόταν με μανία σε οποιαδήποτε απόπειρα δικών του μαθητών να μεταπηδήσουν από το σανίδι στον φακό. Εκείνη, ωστόσο, τα κατάφερε.

Ο πρώτος της ρόλος ήταν στο «Κυριακάτικο Ξύπνημα» και σύντομα ήρθε η δεύτερη συνεργασία της με τον Μιχάλη Κακογιάννη, στην ταινία-σταθμός «Στέλλα». Εκεί ουσιαστικά καθιερώθηκε ως η απόλυτη κακιά του ελληνικού κινηματογράφου, ενσαρκώνοντας την αδελφή του Αλέκου Αλεξανδράκη, του γόνου της αριστοκρατικής οικογένειας τον οποίο παρατάει η Μελίνα Μερκούρη για χάρη του –για τις ανάγκες του ρόλου- ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, Γιώργου Φούντα.

Σε αυτό το φιλμ και υπό αυτό το πλαίσιο είναι και η σκηνή όπου σύμφωνα με το σενάριο, η Μερκούρη πρέπει να χαστουκίσει την Καββαδία. Όταν ο Μιχάλης Κακογιάννης εξηγεί στις δύο σπουδαίες ηθοποιούς τι πρέπει να συμβεί, η μετέπειτα υπουργός Πολιτισμού αντιδρά. Αναρωτιέται πώς θα μπορέσει να κάνει κάτι τέτοιο, για να εισπράξει την απάντηση του Έλληνα σκηνοθέτη που γνώριζε πολύ καλά τις υποκριτικές ικανότητές της!

«Μην ανησυχείς και μην σε νοιάζει.. Την ώρα που θα σου πει τη λέξη, θα σε κοιτάξει με τέτοιο τρόπο που θα σου βγει αυθόρμητα»! Ήξερε, βλέπετε, εκείνο το παγωμένο και γεμάτο κακία και περιφρόνηση βλέμμα που αποτέλεσε στα επόμενα χρόνια το σήμα-κακατεθέν της Καββαδία, το οποίο αργότερα θα γινόταν σημείο αναφοράς ακόμη και με meme στα social media.

Και όντως, έτσι ακριβώς συνέβη! Κι επειδή ο Κακογιάννης ήθελε φυσική τελειότητα, όπως και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις η σκηνή όχι μόνο περιείχε κανονικά χαστούκια, αλλά γυρίστηκε και πολλές φορές! «Έφαγα τέσσερα σκαμπίλια όπως μου τα ‘δινε και επαναλαμβάναμε την σκηνή» εξομολογήθηκε η ίδια η ηθοποιός μιλώντας κάποτε στην Σεμίνα Διγενή, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που προέκυψε από αυτό.

Από τα χτυπήματα της Μερκούρη πρήστηκε το μάγουλό της σε μια εποχή που ήταν ακόμη στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν, έχοντας αποκρύψει το γεγονός ότι συμμετείχε σε γυρίσματα του καταραμένου -για τον Έλληνα σκηνοθέτη- κινηματογράφου. Έτσι εμφανίστηκε στις πρόβες λέγοντας ότι την ταλαιπωρεί πονόδοντος, αλλά ένα μήνα αργότερα η ταινία βγήκε στις αίθουσες και η αλήθεια αποκαλύφθηκε…

Δείτε πώς διηγήθηκε η ίδια την ιστορία:

https://www.youtube.com/watch?v=qbX0zonBgic

Φυσικά, η Τασσώ Καββαδία σύντομα αντιλήφθηκε ότι το μέλλον της ήταν ταυτισμένο με την μεγάλη οθόνη και έγινε η λατρεμένη «μέγαιρα» του εκράν ενσαρκώνοντας κυρίως ανάλογους ρόλους!