«Αν αφήσω τον Σκορπιό, θα είναι εξαιτίας του»: Ο «δαίμονας» που έφτασε τον Ωνάση στο σημείο να τον δείρει

Μια ξεχωριστή σχέση κόντρας αλλά και αμοιβαίου σεβασμού

Ως ένας από τους πλουσιότερους και πλέον ισχυρούς άνδρες στον κόσμο, σύζυγος της πρώην Πρώτης Κυρίας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, της Τζάκι, αλλά και σύντροφος της Μαρίας Κάλλας, ο Αριστοτέλης Ωνάσης μοιραία βρισκόταν διαρκώς στο στόχαστρο των παπαράτσι. Κι ενώ διέθετε τα χρήματα και την δύναμη να τους εξαφανίσει (μεταφορικά και κυριολεκτικά) ειδικά με έναν, τον Δημήτρη Κουλούρη, είχε μια ιδιότυπη σχέση «αγάπης και μίσους», την οποία με τον τρόπο του συντηρούσε και ο ίδιος ο Έλληνας μεγιστάνας.

Θα μπορούσε κανείς να κατηγορήσει τον Κουλούρη ακόμη και για εμμονή με τον εφοπλιστή και επιχειρηματία. Μονίμως περνούσε ατελείωτες ώρες στήνοντας «καρτέρια» στον Ωνάση. Συνήθως έξω από την βίλα του στην Γλυφάδα προσπαθώντας να βρει τρόπο να τραβήξει μια φωτογραφία, άλλες φορές στον Σκορπιό υποδυόμενος ακόμη και τον ψαρά για να πλησιάσει την θαλαμηγό του και επιχειρούσε να τον ακολουθεί σε κάθε βήμα του, γινόμενος η σκιά του.

Ατρόμητος, εφευρετικός, σίγουρα ενοχλητικός (το λιγότερο) ως παρουσία, αλλά πάντοτε ευθύς και σταράτος, ο Δημήτρης Κουλούρης ήταν ένας πραγματικός παπαράτσο της εποχής, με πολλά δικά του καρέ να φιλοξενούνται συχνά στις σκανδαλοθηρικές σελίδες του Τύπου.

Εξαιτίας της δουλειάς του, δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Αριστοτέλης Ωνάσης τον έτρεχε στα δικαστήρια, όμως αυτή ήταν μόνο μία από τις πτυχές της ξεχωριστής σχέσης τους. Άλλωστε, ας μην γελιόμαστε κι ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας. Ο άνθρωπος που σύμφωνα με ορισμένες (τραβηγμένες) θεωρίες συνωμοσίας θα μπορούσε να κρύβεται ακόμη και πίσω από το μεγαλύτερο πολιτικό θρίλερ όλων των εποχών, την δολοφονία του προέδρου των ΗΠΑ, Τζον Κένεντι, αν ήθελε θα ήταν σε θέση να τελειώνει μια και καλή με τον ενοχλητικό φωτογράφο που δεν τον άφηνε σε ησυχία. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που είχε αναγκαστεί κάποτε να δηλώσει: «Αν αφήσω τον Σκορπιό, θα είναι εξαιτίας του. Μου έχει κάνει τη ζωή μαρτύριο».

Στις αναρίθμητες φορές που βρέθηκαν ενώπιος-ενωπίω, ο Κουλούρης συνήθιζε να του απαντά: «Αφεντικό ηρέμησε, την δουλειά μου κάνω κι εγώ» και συχνά αυτό συνέβαινε μετά από κάποιο ξέσπασμα του Ωνάση εναντίον του. Όμως όλο αυτό το σκηνικό προέκυπτε στη βάση ενός καλοστημένου σχεδίου του ίδιου του παπαράτσο. Ήθελε τα στιγμιότυπα που θα απαθανάτιζε ο φακός του να είναι ρεαλιστικά και όχι «φτιαχτά», αφού μπορούσε να τα πουλήσει σε εφημερίδες και περιοδικά σε υψηλότερη τιμή. Τι καλύτερο, λοιπόν, από έναν Αριστοτέλη εξαγριωμένο ή χαλαρό σε άκρως ιδιωτικές στιγμές;

Συχνά επέστρεφε σπίτι με σπασμένη μηχανή ή σκισμένα ρούχα, «παράσημα» κι αυτά από τις επικές «μάχες» που έδινε για μια φωτογραφία, αλλά απτόητος συνέχιζε αυτό το ιδιότυπο «κρυφτούλι». Ενδεικτική του τρόπου που σκεφτόταν και ενεργούσε είναι ένα περιστατικό που περιγράφει η κόρη του, Αλεξία, στο βιβλίο «Με στόχο τον Ωνάση, στον φακό του πατέρα μου».

«Μία μέρα πλησίασε στη θαλαμηγό Χριστίνα, μεταμφιεσμένος σε ψαρά. Είχε φορέσει ένα μεγάλο ψάθινο καπέλο και κρατούσε καλάμι. Όταν, όμως, έβγαλε από την τσάντα τον τηλεφακό, το πλήρωμα τον είδε. Εκείνη την ώρα ο Ωνάσης καθόταν αναπαυτικά στην πολυθρόνα του στο κατάστρωμα της θαλαμηγού και διάβαζε εφημερίδα, όταν ξαφνικά άκουσε τους δικούς του να διαπληκτίζονται με κάποιον. Σηκώθηκε και πλησίασε στην πρύμνη. Ταυτόχρονα ξεπρόβαλε και η Όλγα Ροντίλ, η γυναίκα που φρόντιζε να μην λείψει τίποτα από την Τζάκι και τη συνόδευε σε κάθε βήμα, στον Σκορπιό, στη Γλυφάδα αλλά και στην Αμερική. Εκείνη λοιπόν μου περιέγραψε την απίστευτη σκηνή που ακολούθησε.

«“Π’αναθεμά σε, ρε Κουλούρη, δεν υποφέρεσαι”, είπε ο Ωνάσης, μόλις τον αντίκρισε. “Μα τι θες, βρε κερατά”; τον ρώτησε.“Τι άλλο, να σε βγάλω φωτογραφίες”, του απάντησε εκείνος. “Τράβα με, βρε… να δω τι θα καταλάβεις”, συνέχισε ο Ωνάσης εκνευρισμένος και κατέβασε ο μαγιό του στρέφοντας προς τον φωτορεπόρτερ τα οπίσθια του, μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Όλγας Ροντίλ. Ο Κουλούρης όμως, δεν τον τράβηξε. Μόνο κατέβασε τη μηχανή και του είπε: “Αφεντικό… θέλω να με αφήσεις να ανέβω πάνω. Να σε βγάλω μερικές φωτογραφίες και μετά θα φύγω. Σ’ το υπόσχομαι, θα σε αφήσω ήσυχο”. “Άντε Κουλούρη, ανέβα. Άλλα μέχρι να φύγω από το νησί, δεν θέλω να με ξαναενοχλήσεις. Ούτε την Τζάκι”.

Έχετε τον λόγο μου”, υποσχέθηκε και καθώς ο Ωνάσης ετοιμαζόταν να ποζάρει, τον άκουσε να του λέει: “Όχι έτσι, αφεντικό. Δεν τις θέλω στημένες. Πάρε στα χέρια σου τους Financial Times και κάθισε αναπαυτικά στην πολυθρόνα, όπως ακριβώς καθόσουν πριν εμφανιστώ”, θυμάται η Όλγα Ροντίλ. Ο Ωνάσης του έκανε αυτό το χατίρι. Ίσως γιατί είχε τις καλές του. Ίσως γιατί ήθελε να ξεμπερδεύει μαζί του, και όταν ήρθε η ώρα να φύγει, του είπε: “Τώρα δεν μου φωνάζεις και την Τζάκι, μια που είμαι εδώ, να τις βγάλω κάνα δυο φωτογραφίες” για να λάβει την απάντηση: “Ε, δεν υποφέρεσαι…”».

Ανάλογο περιστατικό είχε εξιστορήσει και ο Σπύρος Καρατζαφέρης για μια βραδιά που ο Κουλούρης του είπε: «Απόψε δεν έχω μία. Πάμε μέχρι του Ωνάση στη Γλυφάδα». Όταν ο γνωστός δημοσιογράφος διερωτήθηκε αν θα ζητούσε χρήματα από τον εφοπλιστή, εισέπραξε την απάντηση «Τρελός είσαι;» και στη συνέχεια διαπίστωσε ποιο ήταν το κόλπο. Ο Κουλούρης περίμενε υπομονετικά μέχρι να βγει ο… στόχος του από το αμάξι και στη συνέχεια τον πλησίασε ταχύτητα και τράβηξε μια φωτογραφία με έντονο φλας μπροστά στη μούρη του. Όπως ακριβώς υπολόγιζε, ο Ωνάσης αντέδρασε απότομα και τον χτύπησε δίχως όμως να γνωρίζει ότι πίσω από ένα δέντρο βρισκόταν ένας άλλος συνάδελφος του Κουλούρη που ήταν συνεννοημένοι για να τραβήξει αυτό ακριβώς το σκηνικό που με λεζάντα «Ο Ωνάσης διαπληκτίζεται με φωτογράφο» πουλήθηκε για «χρυσάφι»!

Εκτός από τον Αριστοτέλη, στο στόχαστρο του Κουλούρη είχε μπει και ο γιος του, Αλέξανδρος. Ο παπαράτσο τον ακολουθούσε κατά βήμα για μια ολόκληρη εβδομάδα όταν εκείνος έκανε διακοπές με την σύντροφό του, Φιόνα, στις Σπέτσες, δίχως φυσικά εκείνοι να αντιληφθούν οτιδήποτε. Ένα βράδυ επικοινώνησε μαζί τους λέγοντας ότι έχει τραβήξει φωτογραφίες στις οποίες η γυναίκα ήταν γυμνόστηθη και τους ζήτησε να τους συναντήσει σε ένα ταβερνάκι. Έφτασαν εκεί θεωρώντας ότι επρόκειτο για κοινό εκβιασμό, αλλά ο Κουλούρης έκανε μια αντιπρόταση. Θα τους έδινε τα αντίγραφα αλλά και τα αρνητικά, με αντάλλαγμα να δεχθούν να φωτογραφηθούν για αυτόν (κάτι που το ζευγάρι δεν είχε κάνει ποτέ) κι έτσι έγινε, με τον Κουλούρη να τιμά τον λόγο του.

Άλλωστε η ανθρωπιά του αποδείχθηκε και μερικά χρόνια αργότερα όταν ο Αλέξανδρος είχε το αεροπορικό δυστύχημα που του κόστισε τη ζωή, με τον Κουλούρη να έχει την δυνατότητα να τραβήξει φωτογραφίες μέσα στο νοσοκομείο ΚΑΤ από το κρεβάτι της εντατικής, αλλά να προτιμά να κρατήσει την κάμερά του κλειστή, σκηνικό που επαναλήφθηκε και στο Ειδικό Δικαστήριο την ώρα που έσβηνε ο Μένιος Κουτσόγιωργας, με τον φωτογράφο και πάλι να βάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια την ώρα του πόνου πάνω από όλα. «Ήμουν εκεί μπροστά του. Σε απόσταση αναπνοής. Όμως δεν μπορούσα. Δεν άντεχα να τον βγάλω φωτογραφία. Όχι την ώρα που πέθαινε», εκμυστηρεύθηκε στον Σπύρο Καρατζαφέρη…

*Φωτογραφίες από το βιβλίο της Αλεξίας Κουλούρη «Με στόχο τον Ωνάση» (Εκδόσεις Περίπλους) και την εταιρεία ΜΥΚΗΝΑΙ Α.Ε.