Όταν ο Γρηγόρης Σαχινίδης αποφάσιζε να επενδύσει επαγγελματικά σε ένα αυτοκίνητο μάρκας Mercedes, καθώς ο ίδιος ήταν ταξιτζής, προφανώς είχε απαιτήσεις από την αγορά του, αλλά μάλλον ούτε ο ίδιος δεν φανταζόταν αυτό που θα ακολουθούσε.
Και εκείνο που ακολούθησε για τα επόμενα 23 χρόνια επαγγελματικής διαδρομής ήταν 4,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα (4.600.000 χιλιόμετρα για να το γράψουμε ολογράφως και να το… εμπεδώσουμε)! Μια απόσταση που πρακτικά σημαίνει 6 φορές «πήγαινε –έλα» από την Γη στη Σελήνη, αφού τον πλανήτη μας και τον δορυφόρο του χωρίζουν… μόλις 384.400 χιλιόμετρα, τα οποία ο Σαχινίδης και το εργαλείο του από ό,τι φαίνεται, τα είχαν για… πρωινό!
Όλα άρχισαν όταν ο Γρηγόρης Σαχινίδης θέλησε να αγοράσει ένα αμάξι για να το δουλέψει ως ταξί στην Θεσσαλονίκη και απευθύνθηκε στον αδελφό του ο οποίος εκείνη την εποχή ζούσε στην Γερμανία. Μια χώρα απόλυτα ταυτισμένη με την αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η Mercedes κατέχει περίοπτη θέση.
Έτσι, καταβάλλοντας το ποσό των 6.000 μάρκων έκανε δική του μια Mercedes W115, ή 240 D, όπως είναι η εμπορική ονομασία της. Ενδεχομένως τα 220.000 χιλιόμετρα που είχε ήδη στο κοντέρ το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο (κατασκευής 1976) μετά από μόλις 5 χρόνια κυκλοφορίας να τον προβλημάτισαν κάπως, αλλά η ίδια η ζωή απέδειξε ότι μάλλον ήταν τα καλύτερα έξοδα και η πιο σωστή τοποθέτηση χρημάτων που είχε κάνει ποτέ…
Έτσι κι αλλιώς ο αδελφός του εργαζόταν εκείνα τα χρόνια για λογαριασμό της συγκεκριμένης εταιρίας, οπότε έπαιξε και αυτός το ρόλο του και βάζοντας το χέρι του ως ειδικός στην φωτιά για την κατάσταση του μοντέλου.
Για τα επόμενα 23 χρόνια οδηγός και αμάξι έγιναν ένα. Ακολούθησαν αμέτρητες κούρσες, όχι μόνο στους δρόμους της συμπρωτεύουσας, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Επιπλέον, αυτό το «σκυλί» της ασφάλτου δεν «μάσησε» ούτε τις φορές (και ήταν κάμποσες είναι αλήθεια) που χρειάστηκε να περάσει τα σύνορα προκειμένου να μεταφέρει τους επιβάτες της σε γειτονικές χώρες, όπως για παράδειγμα η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Σερβία.
Τα σέρβις που χρειάστηκαν ήταν αμέτρητα φυσικά, καθώς η σχολαστική συντήρηση ήταν απαραίτητη όλα αυτά τα χρόνια. Μάλιστα ο Γρηγόρης Σαχινίδης φρόντισε να έχει στην διάθεσή του τρία διαφορετικά μοτέρ ώστε να μπορεί να τα αλλάζει, πράγμα που στην διάρκεια σχεδόν 2,5 δεκαετιών λειτουργίας, απαιτήθηκε 11 φορές.
Όταν τελικά ο Έλληνας ταξιτζής αποφάσισε το 2003 να αλλάξει αυτοκίνητο (το οποίο πάντως δεν ήταν της ίδιας μάρκας !), θέλησε να ευχαριστήσει με τον δικό του τρόπου τους ανθρώπους της Mercedes μέσω μιας επιστολής στα κεντρικά στην Γερμανία, όπου εξέφραζε την ευγνωμοσύνη και τον θαυμασμό του για την θρυλική 240 D, που στο μεταξύ είχε γεμίσει τους ελληνικούς δρόμους και όχι μόνο στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 κι έγινε συνώνυμη του κλάδου των αυτοκινητιστών.
Η συγκεκριμένη επιστολή τέθηκε υπόψη του Juergen Hubbert, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν μέλος του διοικητικού συλλόγου και σημαίνον στέλεχος της βιομηχανίας. Και αφού έστειλε στην Ελλάδα και στην Θεσσαλονίκη μια ομάδα ειδικών η οποία πιστοποίησε το απίθανο επίτευγμα, κατέθεσε στον Σαχινίδη μια πρόταση που δεν θα μπορούσε να αρνηθεί.
Του ζήτησε να μεταφερθεί το αυτοκίνητο στο μουσείο της Mercedes στην Γερμανία, με τον Σαχινίδη να βραβεύεται σε ξεχωριστή εκδήλωση αλλά και να λαμβάνει ως αντάλλαγμα μια ολοκαίνουρια C200 CDI!
Πάντως, για την ιστορία και μόνο και χωρίς την παραμικρή διάθεση να μειώσουμε το κατόρθωμα του Έλληνα ταξιτζή και του γερμανικού αμαξιού, το απόλυτο ρεκόρ περισσότερων χιλιομέτρων δεν ανήκει στο συγκεκριμένο δίδυμο.
Στην κορυφή της σχετικής λίστας στέκεται περήφανα ένας Αμερικανός δάσκαλος ονόματι Ιρβ Γκόρντον ο οποίος αγόρασε ένα Volvo P1800 S το μακρινό 1966 και μέχρι το 2018 όταν έφυγε από την ζωή, κάλυψε πίσω από το τιμόνι του 5.230.368 χλμ, δηλαδή απόσταση 6,8 φορές για να πάει στη Σελήνη και να γυρίσει τον πλανήτη μας!