Το ημερολόγιο έγραφε 20 Δεκεμβρίου 1995 όταν τα διεθνή πρακτορεία αρχίζουν να μεταδίδουν μια φρικιαστική είδηση. Αεροσκάφοςπροσκρούει σε βουνό της οροσειράς των Άνδεων στην Κολομβία και προκαλεί το θάνατο 159 ανθρώπων. Σαν από θαύμα, 4 άτομα θα ανασυρθούν ζωντανά από τα συντρίμμια, όμως για την Ελλάδα η συγκεκριμένη ημέρα φέρνει ακόμη μεγαλύτερο πένθος. Μεταξύ των νεκρών συγκαταλέγεται και ένα από τα καλύτερα μυαλά που τιμούσαν την πατρίδα στο εξωτερικό…
Επρόκειτο για τον Πάρη-Χρήστο Κανελλάκη. Το μοναχοπαίδι του στρατηγού Ελευθερίου Κανελλάκη και της Αργυρούλας, ο οποίος έκανε καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής στην επιστήμη της Πληροφορικής. Όχι μόνο ως καθηγητής σε διάσημα πανεπιστήμια, αλλά και ως συνεργάτης διάσημων ερευνητικών κέντρων, όπως για παράδειγμα αυτό του κολοσσού που ακούει στο όνομα IBM. Την ίδια ημέρα χάνουν τη ζωή τους τόσο η σύζυγός του όσο και τα δύο παιδιά τους.
Η μοιραία πτήση
Το κακό συνέβη στις 21:40. Λίγες ώρες νωρίτερα το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μαϊάμι, με 8μελές πλήρωμα και μεταφέροντας 155 επιβάτες. Ο προορισμός ήταν η πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά και οι περισσότεροι από όσους είχαν επιβιβαστεί ήταν πολίτες της χώρας που επέστρεφαν στην πατρίδα τους για τα Χριστούγεννα ή Αμερικανοί οι οποίοι σκόπευαν να περάσουν εκεί τις διακοπές των εορτών.
Η κακοκαιρία και κυρίως οι πολύ δυνατοί άνεμοι ήταν ο λόγος για τον οποίο υπήρξε μια 120λεπτη καθυστέρηση στην απογείωση. Όσο κι αν αυτό προκάλεσε μια λογική δυσφορία στον κόσμο, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως αυτό που θα ακολουθούσε θα ήταν απείρως καταστροφικότερο.
Εκατόμβη νεκρών
Το αεροπλάνο ήταν ένα Boeing 757 το οποίο καρφώθηκε στο βουνό Μπούγκα. Σύμφωνα με το πόρισμα, συνέβη από έναν συνδυασμό λαθών που τελικά αποδόθηκαν στο πλήρωμα. Κόστισε τη ζωή 159 ατόμων και παραμένει ακόμη και σήμερα το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Κολομβίας.
Επιπλέον ήταν το πρώτο που συνέβη ποτέ σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους που άνηκε σε εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων. Παράλληλα ήταν το χειρότερο του 757 γενικότερα στον πλανήτη, μέχρι τότε. Δυστυχώς το θλιβερό ρεκόρ έσπασε μερικές εβδομάδες αργότερα. Όταν δηλαδή συνετρίβη ένα άλλο ίδιου τύπου στον Ατλαντικό, προκαλώντας το θάνατο 189 ανθρώπων.
Τέλος, το περιστατικό με την πτήση 965 της American Airways κατείχε τον «τίτλο» του πιο θανατηφόρου σε εμπορικό αεροπλάνο ιδιοκτησίας των ΗΠΑ, μέχρι το Λόκερμπι. Την περιοχή της Σκωτίας πάνω από την οποία εξερράγη αεροσκάφος μετά από έκρηξη βόμβας την οποία είχε τοποθετήσει Λίβυος τρομοκράτης στις 21 Δεκεμβρίου 1998.
Τα «ξεχωριστά» θύματα και το θαύμα των τεσσάρων που επέζησαν
Σίγουρα ο θάνατος κάθε ανθρώπου και μάλιστα σε τέτοια τραγικά περιστατικά αποτελεί ένα γεγονός που δεν συγκρίνεται με τίποτα. Και προφανώς όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές δεν υπάρχουν «ζυγαριές». Ωστόσο, όπως και να το κάνουμε, πολλοί στάθηκαν στο θάνατο του Πάρη Κανελλόπουλου. Άλλωστε επρόκειτο για έναν πολύ σημαντικό επιστήμονα, ο οποίος είχε επιτελέσει ιδιαίτερα αξιόλογο έργο στον τομέα του. Επιπλέον, το στοιχείο που προσέδιδε ακόμη περισσότερα στοιχεία «ελληνικής τραγωδίας» ήταν το ότι μαζί του ξεκληρίστηκε και η υπόλοιπη οικογένειά του.
Πάντως στο μοιραίο αεροσκάφος υπήρχε ακόμη ένας επιφανής επιβάτης. Ο Μπένι Ραμίρες. Ένας πρώην επαγγελματίας παλαιστής, με παρουσία για δεκαετίες στα ρινγκ. Πρώτα της Κολομβίας και στη συνέχεια των ΗΠΑ, αλλά και της Ιαπωνίας. Εκείνη την ημέρα σκόπευε μαζί με την γυναίκα και την μικρή κόρη τους να επισκεφτούν το μεγαλύτερο σε ηλικία παιδί τους που ζούσε την Μπογκοτά.
Δυστυχώς τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του ανασύρθηκαν νεκροί από τα συντρίμμια. Αντίθετα, το παιδί τους ήταν ένα από τα 4 άτομα που επιβίωσαν, παρά τα πολύ σοβαρά τραύματα.