Κάποιες στιγμές είναι πραγματικά να απορεί κανείς με τις επιλογές των ιθυνόντων στον καταρτισμό του προγράμματος ενός σταθμού. Το παράδειγμα του ΣΚΑΪ τα τελευταία χρόνια είναι ένα case study σχεδόν.
Οι υπεύθυνοι του μοιάζουν να μη μπορούν να αντιληφθούν τα μηνύματα του κοινού. Καλώς ή κακώς, ο ΣΚΑΪ έχει μια τηλεοπτική ρετσινιά. Είναι το κανάλι που έχει συνδεθεί με τις ενημερωτικές εκπομπές και με το Survivor. Κι οτιδήποτε άλλο έχει επιχειρήσει τα τελευταία χρόνια για να σπάσει το απόστημα, έχει πάει άπατο.
Και οι σειρές του και τα ριάλιτι εκτός Survivor δεν έχουν τραβήξει. Το Big Brother δύο σεζόν έκανε μια τρύπα στο νερό. Η σειρά Γλυκάνισος φέτος έκανε πρεμιέρα με τηλεθέαση 4%. Η σειρά ΣτΟργή έκανε κι αυτή μονοψήφια και δη σε βραδιά που δεν είχε απέναντι της τον Σασμό.
Κι έρχεται το Love Island, ένα ριάλιτι που μοιάζει να πήρε όλα τα κακά στοιχεία του The Bachelor, του Power of Love και του Big Brother και έφτιαξε ένα υβρίδιο-αποθέωση του cringe.
Οκ, γνωρίζουμε όλοι τι εστί Love Island. Και μπορούμε να πούμε ότι από τα πρώτα τρία επεισόδια, είδαμε κάτι που δεν ήταν τόσο σάπιο όσο η βρετανική εκδοχή, όπου πραγματικά δεν υπάρχει πάτος στο βαρέλι.
Γι΄αυτό και το παρόν κείμενο δεν είναι μια κριτική επί της ποιότητας του ριάλιτι. Ριάλιτι είναι. Αλίμονο αν περιμένει κάποιος ποιότητα από ριάλιτι. Ούτε είναι μια απορία για το πώς αυτό το εμβριθές σε ποιότητα κανάλι όπως ο ΣΚΑΪ, έκανε αυτή την επένδυση. Πότε έσφυζε από ποιοτικά προγράμματα ο ΣΚΑΪ για να το κάνει τώρα; Μόνο μέχρι να εμφανιστεί το πρώτο Survivor.
Στον ΣΚΑΪ φαίνεται να θέλουν να ακολουθήσουν ένα μοντέλο STAR. Να βασίζουν δηλαδή το πρόγραμμα τους σε κάθε μισό της τηλεοπτικής σεζόν σε ένα ριάλιτι. Το δικό τους MasterChef είναι το Survivor. Το δικό τους GNTM το ψάχνουν. Το Big Brother δεν τους έκατσε. Το Love Island θα είναι απίθανο να τους κάτσει.
Πρεμιέρα με 15% στην τηλεθέαση δεν είναι καταστροφική, αλλά δεν είναι και για να έχεις ελπίδες. Κι έρχονται τα δύο επόμενα επεισόδια για να δείξουν πως το κοινό δεν ψήνεται και έχει αποφασίσει να το καταδικάσει. Πάρε τα 6, 7 και 8% σε γενικό και δυναμικό και καλοχώνευτα.
Το ίδιο κοινό που βλέπει το φετινό «για τα καλά ριάλιτι» GNTM, απορρίπτει το Love Island. Στον ΣΚΑΪ προφανώς και δεν μπορούν να κάνουν πολλά, αλλά να το πιουν το πικρό ποτήρι ως το τέλος, ελπίζοντας πως το Survivor All Star θα σώσει την χρονιά που το φέρνει 4ο σε τηλεθέαση, πίσω από ALPHA, ΑΝΤ1, MEGA. Κάποιες μέρες πίσω κι από το STAR ή την ERT.
Οι Αταίριαστοι φέτος δεν τραβάνε όπως πέρσι. Η Σκορδά ξεκίνησε με 20άρια, αλλά γρήγορα πέρασε στα μονοψήφια και βγαίνει πίσω από Καινούργιου, πίσω από τον Λιάγκα, πίσω από Κουτσελίνη, πίσω κι από την Μπάρκα ενίοτε.
Μετά, το μεσημέρι, έρχεται ο Μουτσινάς για να συνεχίσει την κάθοδο. Στην πρώτη του εβδομάδα έκανε μονοψήφια και έφτασε η Πέμπτη για να ανέβει πάνω από το 10% Μια εκπομπή που θα έπρεπε να έχει σταματήσει από πρόπερσι.
Είναι πολύ σκληρή η φετινή σεζόν για το κανάλι του Φαλήρου και θα είναι παράδοξο να μην υπάρξουν πολλές και μεγάλες αλλαγές στους επόμενους μήνες, τόσο σε πρόσωπα όσο και σε προγραμματισμό.
Το Love Island δε θα μπορούσε πάντως ποτέ να είναι το αποκούμπι. Δεν είναι μια κρίση εκ των υστέρων. Δεν είναι τα νούμερα που κάνει. Θα με ξάφνιαζε αν συνέχιζε να κάνει 15%. Το μήνυμα για την πορεία των ριάλιτι έχει δοθεί από πέρσι. Big Brother και The Bachelor αποτέλεσαν οικονομική ζημία για τα κανάλια που επένδυσαν σε αυτά, δηλαδή τον ΣΚΑΪ και τον ALPHA.
Κι όμως, πήγαν κι επέλεξαν φέτος το Love Island. Τι προσδοκούσαν άραγε; Εδώ και το περσινό Survivor από τον Μάρτιο και μετά σπανίως ξεπερνούσε το 20%. Τι περίμεναν ότι θα διαφοροποιηθεί φέτος;
Ίσα ίσα που έπρεπε να κατανοήσουν πως θα ήταν ακόμα πιο δύσκολα, δεδομένων των καλών παραγωγών μυθοπλασίας που προστίθεντο στα ήδη κραταιά Σασμός και Γη της Ελιάς. Κι είναι καθ΄οδόν το Κόκκινο Ποτάμι στο OPEN και το Μια Νύχτα του Αυγούστου στην ΕΡΤ.
Στον ΣΚΑΪ μοιάζουν να πριονίζουν τις θέσεις τους με τις επιλογές τους και περιμένω να δω αν θα υπάρξει επιμονή σε πρότζεκτ τύπου Love Island και την επόμενη σεζόν.