ριάλιτι μυθοπλασία

Άσχημα τα μαντάτα για τα ριάλιτι φέτος

Ζήτω η ελληνική μυθοπλασία

Το κατά πόσο είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος του κοινού το τι συμβαίνει στο Twitter, στα trends, είναι μια συζήτηση που δεν γνωρίζω να την κατευθύνω κάπου με ουσιαστική κατάληξη. Αυτό που έγινε όμως το βράδυ της Δευτέρας ήταν ένα μήνυμα προς τα ριάλιτι.

Το πιο σκληρό μήνυμα το βράδυ της Δευτέρας πήγε προς ΣΚΑΪ μεριά. Ένα κανάλι που έχει ταυτιστεί με το ριάλιτι, που έχει επενδύσει και φέτος στα ριάλιτι και θα φέρει στο δεύτερο μισό της σεζόν και το Love Island και το Survivor All Star, είδε τη σειρά Γλυκάνισος, μια σειρά που επίσης αποτελεί μεγάλη του επένδυση, να κάνει κάτω από 5%!

Ναι, σκληρός ο ανταγωνισμός. Ναι, πολλά τα μεγάλα θηρία. Αλλά όχι και τόσο κάτω και στο δυναμικό και στο γενικό. Κι όχι για ένα κανάλι που τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να στηρίξει μια σειρά και δεν του βγαίνει σχεδόν ποτέ.

Είναι όμως κι αυτό μέρος του μηνύματος. Ο Γλυκάνισος δεν είναι κακή σειρά. Σίγουρα όχι χειρότερη από το Παγιδευμένοι ή το Εκτός Υπηρεσίας που έκαναν λίγο κάτω από 10%.

Αλλά το κοινό, ειδικά μετά από τις 8 Λέξεις, δεν θεωρεί τον ΣΚΑΪ κανάλι μυθοπλασίας. Τον θεωρεί κανάλι ριάλιτι.

Κανάλι μυθοπλασίας, το πιο κυρίαρχο, είναι ο ALPHA. Και μετά το MEGA με τον ANT1. Κι αυτά τα τρία δείχνουν από την πρώτη στιγμή να επιβραβεύονται για την επένδυση τους στην ελληνική μυθοπλασία. Τρία έγραψα; Λάθος μου. Είναι τέσσερα.

Δύο χρόνια τώρα η ΕΡΤ κάνει σοβαρή δουλειά, στηρίζει σειρές ανεξαρτήτως τηλεθέασης και φέτος έχει και το πιο δυνατό χαρτί, το Κάνε Ότι Κοιμάσαι που με τέτοιο ανταγωνισμό, κατάφερε να διατηρηθεί στο 8-9%.

Ο Σασμός και ο Παράδεισος των Κυριών στον ALPHA θα κρατάνε και φέτος τα ηνία, ενώ θα μπαίνει σφήνα τους η Γη της Ελιάς στο MEGA. Όλες σειρές με τηλεθέαση από 18% και πάνω – ο Σασμός σαφώς πολύ πιο πάνω, αφού δεν θα πέσει κάτω από το 25% σε γενικό ή δυναμικό και χθες έκανε 30 και 32% αντίστοιχα.

Ο ΑΝΤ1 έριξε χθες στη μάχη τον Εκατομμυριούχο και είδε να είναι πιο ανθεκτικός σε σχέση με τις σειρές Εκτός Υπηρεσίας και Παγιδευμένοι, ενώ το STAR διατηρεί την επιμονή του στα δύο κλασικά του ριάλιτι, με το GNTM να κάνει ένα ξεκίνημα με νούμερα κοντά στα περσινά, αλλά να έχει να διαχειριστεί κι ότι στην πορεία ένα δυνατό του ατού, η Χατζηπαντελή, δεν θα είναι εκεί.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές το μήνυμα του κοινού και στο Twitter, όπου τα 9 από τα 10 trends αφορούσαν σειρές, και στην τηλεθέαση. Οι επενδύσεις των καναλιών στη μυθοπλασία θα τύχουν στήριξης από τον μέσο τηλεθεατή, που θέλει γι΄αυτό να ανταμείβεται όλο και συχνότερα με καλές παραγωγές.

Άλλωστε, η φετινή χρονιά δεν έχει Άγριες Μέλισσες πια, ο ALPHA φαίνεται να κάνει το 1-3 στις πρώτες θέσεις και έχει χτίσει άρτια τα τελευταία 7-8 χρόνια το προφίλ μιας επιλογής για μυθοπλασία, αυτό που είχε ως το 2014 το MEGA.

Μένει να δούμε κατά πόσο θα χαντακωθούν τα ριάλιτι προς τέρψιν των σειρών και σίγουρα το πιο μεγάλο τεστ θα είναι και η περίοδος του Μουντιάλ και μετά που θα έρθουν τα δύο πιο αναμενόμενα ριάλιτι, δηλαδή το Love Island και το Survivor All Star.