Η Φάρμα Λεωνίδας Κουτσόπουλος

Το έκανε το θαύμα του ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος...

Μια Φάρμα Χάρμα με δύο κινήσεις

Ας κάνουμε ένα μικρό flashback. Τρία χρόνια πριν, η Φάρμα επιστρέφει στην τηλεόραση, στον ΑΝΤ1 αυτή τη φορά, με τον Σάκη Τανιμανίδη παρουσιαστή.

Το κόνσεπτ της κινείται στη λογική της μίξης ανθυποσελέμπριτις με πανάγνωστους, όπως στο Survivor. Είναι η χρονιά του Survivor του Τριαντάφυλλου, του Κατσούλη κλπ. Η επιλογή του ΑΝΤ1 είναι λογική.

Ένα δυνατό τηλεοπτικά όνομα στην παρουσίαση, ένα σόου που φέρνει μνήμες στο κοινό, μια συνταγή που πετυχαίνει στον ΣΚΑΪ, τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Αυτό που πήγε στραβά είναι πως το κοινό δεν έχει τον ΑΝΤ1 για κανάλι όπου θα δει ριάλιτι σόου, αλλά και ότι το κόνσεπτ της Φάρμας έμοιαζε πολύ μιμητικό. Δεν ενέπνεε. Χώρια του ότι οι διάσημοι δεν ήταν ούτε καν διάσημοι που βλέπει κανείς στο Survivor. Ή, κάποιοι, είχαν κάνει ένα πέρασμα από το Survivor και άλλα ριάλιτι.

Μην τα πολυλογούμε, τόσο η πρώτη σεζόν όσο και η δεύτερη κινήθηκαν σε ποσοστά τηλεθέασης μονοψήφια. Έφτασαν στον ΑΝΤ1 να επιστρατεύσουν μέχρι και τη Σάσα Μπάστα με την Αγγελική Ηλιάδη και τις έδειχναν να κάνουν μπάνιο με ζουμ στο σώμα τους, μπας και γίνει λίγη συζήτηση και ανέβει η τηλεθέαση. Εις μάτην…

Όταν το STAR αποφάσισε να επενδύσει σε αυτό το πρότζεκτ και να το αναθέσει σε επίπεδο παρουσίασης στον Κουτσόπουλο, οι περισσότεροι σκέφτηκαν, λογικά, ότι το STAR πάει να κάψει ένα από τα δυνατά του ονόματα σε ένα πεθαμένο πρότζεκτ.

Οι πολλοί, ημών συμπεριλαμβανομένων, πήραν μια πρώτη απάντηση στα δύο πρώτα επεισόδια. Κι η απάντηση αυτή αποτυπώθηκε και στην τηλεθέαση, με τη Φάρμα να κάνει 15% στο σύνολο, έχοντας να ανταγωνιστεί Σασμό, Μάγισσα, Γη της Ελιάς, την Παραλία και όλη τη βαριά βιομηχανία της μυθοπλασίας.

Είναι όμως και η αίσθηση. Ο Κουτσόπουλος σίγουρα αναβαθμίζει τη Φάρμα, μόνο και μόνο επειδή μετά από 7 χρόνια τον βλέπουμε σε κάτι διαφορετικό και δεν είναι «καμμένος» στο hard rock reality.

Είναι λίγο και σαν την αλλαγή προπονητή στις ομάδες. Δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν πολλά, αλλά μόνο η αύρα του νέου, του θεωρητικά διαφορετικού αρκεί για να έρθει η νίκη μετά από σερί ήττες.

Αυτή η Φάρμα βέβαια αποφάσισε να βγάλει στην άκρη τους ημιγνωστούς και γνωστούς, γιατί κατάλαβε, από το ποιοι είχαν τη μεγαλύτερη στήριξη στο Survivor, ότι το κοινό θέλει να ταυτιστεί με τον παντελώς άγνωστο και να νιώσει ότι μπορεί να διεκδικήσει τη δική του θέση στα 15 λεπτά δημοσιότητας.

Αν μπορεί δηλαδή να εντοπιστεί μια διαφορετική συνθήκη που εξηγεί αυτή την τηλεθέαση – στον ΑΝΤ1 δύο σεζόν η Φάρμα δεν πρέπει να ξεπέρασε το 12% κι αυτό στο πολύ τσακίρ κέφι – είναι αυτό και ο Κουτσόπουλος.

Ίσως και ότι αρκετοί διαγωνιζόμενοι έχουν επαρχιακό ιδίωμα στον τρόπο ομιλίας, κάτι που κάνει τη Φάρμα να μοιάζει με actual φάρμα.

Γενικώς, το STAR βαδίζει σε έναν δρόμο εύστοχων επιλογών τα τελευταία 2-3 χρόνια, δείχνει να αξιολογεί σωστά το υλικό και τη στάμπα του, κάτι που μας εκπλήσσει, αφού δεν θα λέγαμε πως τηλεοπτικά ή στο web tv το έχουμε σε περίοπτη θέση.

Με τη Φάρμα και τον Κουτσόπουλο θα διεκδικήσει σίγουρα παραπάνω πράγματα και θα τα βάλει ως ίσος προς ίσο με τις σειρές.