Κάθε σεζόν που περνάει στην ελληνική τηλεόραση, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι είναι ένας άλλος κόσμος αυτός που δουλεύει στην τηλεόραση, αλλά κι αυτός που βλέπει, σε σχέση με τα social media. Πώς αλλιώς εξηγείται ότι αυτές οι εκπομπές κάνουν τέτοια νούμερα;
Εξηγείται με το ότι πλέον οι εκπομπές στην τηλεόραση που λειτουργούν με τόσο παλιακές αντιλήψεις και δομές, ποντάρουν πάντα στους 50+ και από το ελάχιστο νεανικό κοινό, παίρνει ο καθένας το περισσότερο που μπορεί.
Ούτως ή άλλως, όταν αντιμετωπίζουμε την επιτυχία ή αποτυχία των εκπομπών με τα ποσοστά κι όχι με τους απόλυτους αριθμούς, λανθασμένες κρίσεις θα βγαίνουν.
Μπορεί εκπομπή το πρωί να κάνει 20% και να τη βλέπουν 400.000 και σειρά το βράδυ να τη βλέπουν 700.000, αλλά να έχει ποσοστό 15%.
Όπως και να έχει, οι 5 ακόλουθες εκπομπές κερδίζουν κατά κράτος στην μέτρηση για το πόσα αρνητικά σχόλια έχουν κερδίσει από τους τηλεθεατές ή αυτούς που κρίνουν την τηλεόραση χωρίς να την βλέπουν.
Το Πρωινό – Γιώργος Λιάγκας
Φέτος ήταν η χρονιά του. Στο διάστημα 10-12 της πρωινής ψυχαγωγίας, ήταν σχεδόν καθημερινά πρώτος από τα Χριστούγεννα και μετά, πρωτίστως στο γενικό σύνολο, όπου και το ύφος της εκπομπής ταιριάζει περισσότερο.
Ο Λιάγκας είναι στο top-3 προσώπων που έχει δεχτεί το μεγαλύτερο κράξιμο στα social media, αλλά αντί για παράδειγμα να πάει καλά στα νούμερα η Σκορδά στον ΑΝΤ1 όταν αποχώρησε εκείνος πριν 5-6 χρόνια, τελικά τον έφεραν πίσω άρον-άρον ως 2ο, αλλά στην πορεία κατάλαβαν πως αυτός είναι που εξυπηρετεί τις απαιτήσεις για νούμερα, οπότε η Σκορδά αποχώρησε και μόνος του για 2η σεζόν, με το δικό του team, ήταν ο πιο κερδισμένος της πρωινής ζώνης.
Αποτέλεσμα που δε συνάδει με τίποτα με την άποψη που έχει η πλειοψηφία στα social media, στο Twitter κατά βάση.
Super Κατερίνα (Καινούργιου)
Είναι με διαφορά η πιο παλιάς κοπής ψυχαγωγική εκπομπή. Μέχρι τα Χριστούγεννα ήταν μεταξύ πρώτης και δεύτερης θέσης. Κάπου εκεί η εκπομπή έπεσε πολύ, η σύγκρουση Καινούργιου-Μικρούτσικου κάπως απώθησε το κοινό, και άρχισαν να την περνάνε η Δανάη Μπάρκα μα, κυρίως, το ντουέτο Χατζίδου-Παύλου που έκανε τη μεγάλη έκπληξη φέτος.
Ακυρώνουμε αυτό που γράψαμε για τον Λιάγκα. Αυτή ήταν η πιο επιτυχημένη από τις εκπομπές της τηλεόρασης φέτος, το πρωινό του STAR. Όσο για την Καινούργιου, η σύγκριση τηλεθέασης-άποψης κόσμου στα social media είναι η μόνη που σιγά σιγά συμβαδίζει. Τουλάχιστον, αυτό συνέβη από τον Γενάρη και μετά.
Αλήθειες με τη Ζήνα (Κουτσελίνη)
Το κράξιμο εις βάρος της διογκώθηκε μετά τα λεγόμενα της για τον Λύτρα και τα χάμποργκερ. Μέσα στη χρονιά δεν έχει φάει τόσο κράξιμο όσο οι υπόλοιποι. Τουλάχιστον όχι σε επίπεδο ηθικής, παρά μόνο σε επίπεδο αισθητικής. Η εκπομπή της πάντως σάρωνε από τις 12 μέχρι τις 2 το μεσημέρι, χτυπούσε 18άρια και 20άρια στο πολύ μεγαλύτερο μέρος της σεζόν και «εξαφάνισε» την Στεφανίδου.
Live News – Νίκος Ευαγγελάτος
Δύο σεζόν τώρα, ο Νίκος Ευαγγελάτος είναι ο πιο πετυχημένος παρουσιαστής στην τηλεόραση σε όλες τις εκπομπές. Με βάση πάντα τα νούμερα. 20άρια και 25άρια για πλάκα, είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που το MEGA διεκδίκησε φέτος ως και την κορυφή της τηλεθέασης συνολικά.
Περισσότερο τρολάρισμα έχει δεχτεί η εκπομπή για τα γραφικά που στέλνουν τον Ευαγγελάτο πότε στο Μπάκιγχαμ και πότε στο υποβρύχιο που καταστράφηκε πέρσι, αλλά έχουν υπάρξει και στιγμές που τα σχόλια που έκανε ήταν τέτοια ώστε να προκαλέσουν την οργή του κόσμου στα social.
Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση
Δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα βάζαμε τον Νίκο Μάνεση σε τέτοιο κείμενο, γιατί η αλήθεια είναι οτι στο παρελθόν δεν έχει προκαλέσει ποτέ έντονα σχόλια από τον κόσμο που δε βλέπει τηλεόραση, αλλά φέτος το πέτυχε. Πότε μιλώντας για τα νούμερα τηλεθέασης και το πόσο κίβδηλα είναι, σύμφωνα με δικό του ισχυρισμό, άλλες φορές μην αφήνοντας άλλον άνθρωπο να μιλήσει…
Παρ’ όλα αυτά, η εκπομπή του ήταν σχεδόν πάντα πρώτη το σαββατοκύριακο.