4 νέες γυναικείες φωνές του λαϊκού-ρεμπέτικου που θα σε μαγέψουν

Δε θα σας κρυφτώ. Τρομερός γνώστης του ρεμπέτικου δεν είμαι. Ούτε μπορώ να πω ότι το αναζητάω συχνά στη ζωή μου. Όταν όμως προκύψει, όταν εμφανιστεί, θεωρώ αδύνατο για τον οποιονδήποτε να μην το απολαύσει. Κι όχι μόνο Έλληνας.

Για πολλούς, ειδικά πολύ παλιούς, το ρεμπέτικο είναι συνδεδεμένο με ανδρική φωνή και ανδρική σύνθεση, αλλά υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν γυναίκες που το κατέχουν και το μεγαλώνουν. Ας μην αναφερθούμε στη Σωτηρία Μπέλλου ή στη Στέλλα Χασκίλ, τη Μαρίκα Νίνου ή τη Ρόζα Εσκενάζυ από το ένδοξο παρελθόν του είδους στις δεκαετίες του μεσοπολέμου και τις μεταπολεμικές.

Ας πάμε στο σήμερα, στο παρόν και το μέλλον του λαϊκού-ρεμπέτικου. Με αφορμή αυτό το υπέροχο live από δύο κοπέλες με καταπληκτική φωνή, δίνουμε αυτό το λίγο φως που μπορούμε σε αυτά τα υπέρλαμπρα πλάσματα της ελληνικής μουσικής.

Ιουλία Καραπατάκη

Θα μπορούσα να μην γράψω απολύτως τίποτα και να σας παραπέμψω όλους στη συνέντευξη που μου είχε δώσει πριν 2 χρόνια. Όμως είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτεί κανείς την ευκαιρία να επαινέσει αυτόν τον άνθρωπο, αυτή τη φωνή που μπορεί να κινηθεί εξίσου όμορφα σε ρεμπέτικο, παραδοσιακό και νησιώτικο. Γενικώς έχει μια φωνή υψηλοτάτου επιπέδου και φυσικά δεν είναι αποτέλεσμα μόνο ταλένου, μα και δουλειάς πάνω στη μουσική, στην τοποθέτηση της φωνής της, το οποίο αναμείχθηκε με την εμπειρία και εξελίσσεται.

Η Ιουλία Καραπατάκη έκανε το ρεμπέτικο να «ανθίσει» ξανά στην Ελλάδα

Ρία Ελληνίδου

Μεγαλωμένη στη Θεσσαλονίκη σε οικογένεια που είχε αγάπη για την παραδοσιακή μουσική, η Ρία δε μπόρεσε να ξεφύγει από τη δική της ειμαρμένη. Από τα 5 της σε ωδείο και με σπουδή πάνω στο δημοτικό τραγούδι, φτάνει στο 2005 να φτιάξει την κομπανία Γραικοί, με στόχο τη διάσωση του δημοτικού τραγουδιού. Παίζει τάμπουρα, πιάνο και η φωνή της προσαρμόζεται σε όλες τις μουσικές εκφάνσεις.

Σεμέλη Παπαβασιλείου

Με μπαμπά μπουζουκτσή, η Σεμέλη ερωτεύτηκε τη λαϊκή μουσική και κάπου στα 12 της χρόνια, ήταν η γνωριμία της με τη ρεμπέτισσα Λέλα Παπαδοπούλου που την έσπρωξε προς το ρεμπέτικο και όπως έχει πει η Σεμέλη, ήταν λες και όλα μπήκαν στη σωστή τους θέση.

Αδερφές Φεργαδιώτη

Εδώ δεν έχουμε μια φωνή, αλλά δύο. Για την ακρίβεια είναι η μία φωνή, αυτή της Αναστασίας, που βρίσκεται στο επίκεντρο, αλλά διαρκώς έχει πλάι της είτε – κυρίως – την αδερφή της Ηλιάνα που παίζει υπέροχα το ούτι της είτε και την έτερη αδελφή της. Κάθε μία με το δικό της ξεχωριστό ταλέντο, αλλά προσωπικά το βλέπω δύσκολο να μην υποταχθεί κανείς στο παίξιμο της Ηλιάνας.