Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 η Ελένη Προκοπίου θεωρείται πλέον μια πλήρης καλλιτέχνιδα που σαγηνεύει τα πλήθη με το πολύπλευρο ταλέντο της. Αν και έχει πίσω της μια μικρή –σχετικά- καριέρα μόλις 5 ετών στο σινεμά, έχει κερδίσει το κοινό το οποίο μένει με το στόμα ανοιχτό σε κάθε εντυπωσιακή εμφάνισή της.
Μεγάλο της όπλο, τουλάχιστον αυτό που παρατηρεί κάποιος με την πρώτη ματιά, είναι η απαράμιλλη ομορφιά της. Σίγουρα η εξαιρετική εμφάνισή της αποτελεί το διαβατήριο, αλλά στην πραγματικότητα το ταλέντο της ήταν εκείνο που την ανέδειξε, αλλά και η δουλειά που είχε προηγηθεί από πολύ νεαρή ηλικία.
Γεννημένη στην Αθήνα το 1939, ήταν μόνο 6 ετών όταν άρχισε μαθήματα χορού στην σχολή της Λουκίας Σακελλαρίου, με συμμαθήτρια την Μάρθα Καραγιάννη, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν σπουδές και παραστάσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Αποκαλείται «ξεχωριστό ταλέντο» και ήδη από την δεκαετία του ’50 το νεαρό κορίτσι έχει την απόλυτη ευκαιρία ζωής. Ο κορυφαίος Έλληνας χορευτής, Μανώλης Καστρινός, την επιλέγει ανάμεσα σε δεκάδες άλλες για παρτενέρ του σπουδαίου Βαγγέλη Σειλινού και για μία δεκαετία οι δυο τους θα συνθέσουν ένα περιζήτητο ζευγάρι στις πίστες της αθηναϊκής νύχτας αλλά και στον κινηματογράφο.
Κάνει το ντεμπούτο της ως χορεύτρια το 1960 με τρεις ταινίες, πριν πάρει τελικά ρόλο στις «Μικρές Αφροδίτες» του Νίκου Κούνδουρου. Ωστόσο εκεί που διακρίνεται είναι στο μιούζικαλ. Καθώς το συγκεκριμένο είδος γνωρίζει μεγάλη άνθιση στην Ελλάδα, η Ελένη Προκοπίου είναι ιδανική για αυτούς τους ρόλους στους οποίους μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα και να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του ταλέντου της.
Την θαυμάζουμε στα φιλμ «Ο εμίρης και ο κακομοίρης» (1964), στο «Το πρόσωπο της ημέρας» (1965, το «Ραντεβού στον αέρα» (1965) αλλά στο «Και οι 14 ήταν υπέροχοι» (1965), την πρώτη της ταινία με την Φίνος Φιλμ.
Το 1965 αποτελεί για αυτήν χρονιά ορόσημο αφού παράλληλα με την επιτυχία της στο σινεμά, αφού εκείνο το καλοκαίρι διαπρέπει και στο θέατρο «Αττικό» όπου ανεβαίνει το μιούζικαλ «Το ρετιρέ της Εύας» όπου παίζει δίπλα σε μεγάλα ονόματα όπως ο Γιώργος Πάντζας, η Μάρθα Καραγιάννη, ο Σταύρος Παράβας και φυσικά ο Βαγγέλης Σειλινός.
Καθόλου παράξενα γίνεται περιζήτητη ακόμη και για μία απλή φωτογράφηση και το πρόσωπο αλλά και το κορμί της κοσμούν πρωτοσέλιδα, με ένα συγκεκριμένο να είναι από αυτά που σήμερα θα λέγαμε ότι… προκαλούν εγκεφαλικά και το ανέσυσε ο Άρης Λουπάσης μέσω του λογαριασμού του στο Instagram.
Ήταν τον Μάρτιο του 1965 για λογαριασμό του περιοδικού «Πρώτο», που δημοσιεύεται η συγκεκριμένη φωτογραφία η οποία αναδεικνύει με καλαισθησία την υπέροχη Ελένη Προκοπίου, με τον κόσμο να θαυμάζει αυτό το πλάσμα για το οποίο οι συνάδελφοί της είχαν πάντα να πουν τα καλύτερα λόγια σε ό,τι αφορά το ήθος, την ευγένεια και την αξιοπρέπειά της.
Στον καλλιτεχνικό χώρο θα παραμείνει μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’70. Τότε γνώρισε κατά την διάρκεια γυρισμάτων τον επιχειρηματία Αντώνη Συρίγο. Οι δυο τους ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά και αποφάσισαν να προχωρήσουν σε γάμο και οικογένεια, με την Προκοπίου να βάζει τέλος στην καριέρα της. Τελευταία παρουσία της καταγράφεται αυτή στην ταινία «Το κοροϊδάκι της πριγκιπέσσας» (1972), στην οποία μάλιστα είναι ήδη 2 μηνών έγκυος στο κοριτσάκι τους την Ειρήνη!