Οι Έλληνες (και κυρίως οι Ελληνίδες που τον λάτρεψαν με την πρώτη ματιά) τον γνώρισαν ως τον πρίγκιπα που απαρνήθηκε το στέμμα για τα μάτια της Έλενας Ναθαναήλ. Ο λόγος για τον Τόμας Φριτς, τον Γερμανό ηθοποιό που έπαιξε μόνο σε μία ταινία η οποία στάθηκε αρκετή για να μείνει αξέχαστος.
Τα παραπάνω συμβαίνουν στο πλαίσιο του σεναρίου του φιλμ «Επιχείρισις Απόλλων» η οποία έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 15 Φεβρουαρίου 1968. Η ξεχωριστή αναφορά στην Ελλάδα γίνεται επειδή οι παραγωγοί πήραν την τολμηρή απόφαση να την προβάλουν και στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όσο και στην Μεγάλη Βρετανία με τον τίτλο «Apollo Goes on Holiday» αλλά και στην Γαλλία ως «Apollo part en vacances».
Το… διεθνές dna της ταινίας βέβαια προϋπήρχε αφού αποτέλεσε μια ελληνοσουηδική παραγωγή, με το γνωστό στούντιο της εποχής «Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης» από την μία πλευρά και την εταιρεία «A.B. T.V.S Inge Ivarson Filmproductions» από την άλλη.
Το σενάριο συνυπογράφουν οι Γιάννης Τζιώτης και η Βολόντια Σεμίτγιοφ, ενώ ο Τόνι Φόρσμπεργκ είχε αναλάβει την φωτογραφία. Για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους φυσικά επιλέχτηκαν κατά βάση Έλληνες ηθοποιοί, με την υπέροχη και μοναδική Έλενα Ναθαναήλ να κλέβει την παράσταση ως η ξεναγός που κατακτά την καρδιά του Γερμανού πρίγκιπα, χωρίς να γνωρίζει την ιδιότητά του.
Προφανώς για τον ρόλο του Γιαν χρειαζόταν ένας ηθοποιός από το εξωτερικό προκειμένου να έχει τα απαιτούμενα εξωτερικά χαρακτηριστικά και η παραγωγή κατέληξε στον Γερμανό Τόμας Φριτς, με τον γνωστό μας Κώστα Καρρά να καλείται να ντουμπλάρει την φωνή του στις σκηνές που ο «ξανθός πρίγκιπας» μιλούσε ελληνικά.
Γεγονός κάπως οξύμωρο αν σκεφτεί κανείς ότι το ντουμπλάζ φωνής αποτέλεσε και το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος της καριέρας του Γερμανού. Άλλωστε στην πατρίδα του ταινίες και σειρές προβάλλονταν μεταγλωττισμένες και χωρίς υπότιτλους, με τον Τόμας Φριτς να έχει την τιμή να ντουμπλάρει σε αρκετά φιλμ τον Ράσελ Κρόου και να καταγράφει αντίστοιχες συμμετοχές και παρουσίες σε παραγωγές όπως «The Lion King», «Η ωραία και το τέρας» και «Η εποχή των παγετώνων».
Γιος του επίσης ηθοποιού Γουίλι Φριτς, έκανε το ντεμπούτο του στον χώρο του θεάματος σε ηλικία μόλις 16 ετών, χωρίς όμως ποτέ να καταφέρει να πραγματοποιήσει μια καριέρα, τουλάχιστον τόσο μεγάλη όσο ονειρευόταν. Ωστόσο συμμετείχε σε κάποιες ταινίες και μερικές τηλεοπτικές σειρές, ενώ δοκίμασε –επίσης από νεαρή ηλικία- την τύχη του και στο τραγούδι, κυκλοφορώντας μια σειρά από δίσκους.
Αναμφίβολα η κορυφαία στιγμή του καταγράφεται στο φιλμ «Επιχείρισις Απόλλων» που ουσιαστικά αποτέλεσε τον λόγο για να λατρέψει την Ελλάδα. Τα γυρίσματα σε μαγευτικές τοποθεσίες όπως η Επίδαυρος, το Ναύπλιο, την Κέρκυρα και ο Λυκαβηττός έμειναν χαραγμένα στην καρδιά του, την οποία πάντως κέρδισε ολοκληρωτικά η Μύκονος, αν και εκεί έλαβε χώρο μόνο μία σκηνή της ταινίας!
Σε παλιότερη συνέντευξή του μάλιστα είχε πει ο ίδιος: «Κάναμε όμως και μια σκηνή στη Μύκονο, στους ανεμόμυλους στην Αλευκάντρα, και εκεί ερωτεύτηκα το νησί. Επέστρεψα τα επόμενα δύο καλοκαίρια και στη συνέχεια αγόρασα ένα σπιτάκι και έρχομαι κάθε χρόνο. Αγαπώ πολύ το νησί και δεν μου αρέσει όλο αυτός ο τουριστικός συρφετός. Γι αυτό και έρχομαι νωρίς την άνοιξη και φεύγω στα μέσα Μαϊου. Ξέρω πολλούς ντόπιους και τους εκτιμώ, αλλά αποφεύγω τις λαμπερές συναναστροφές. Έτσι, απολαμβάνω το νησί όπως το γνώρισα, ένα πανέμορφο κυκλαδονήσι με ζεστούς ανθρώπους».
Έτσι μοίραζε το χρόνο του ανάμεσα στα δύο σπίτια του σε Μόναχο και Μύκονο μέχρι λίγο πριν το τέλος της ζωής του. Πραγματικός αγωνιστής, διαγνώστηκε το 1990 με καρκίνο στον εγκέφαλο, αλλά πάλεψε μέχρι τέλους. Δυστυχώς το 2019 ανακοινώθηκε ότι πάσχει από άνοια και δεν μπορούσε να αυτοεξυπηρετηθεί και άφησε την τελευταία πνοή του στις 21 Απριλίου 2021 στο Βερολίνο. Μετά από δική του επιθυμία αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του πετάχτηκαν στη θάλασσα ανοιχτά του νησιού Σιλτ.