Κέισι Άφλεκ : Ένας leading man σε σώμα supporting actor και μια πορεία σε σκιές
Βρείτε μας στο
Πρόσωπα

Κέισι Άφλεκ : Ένας leading man σε σώμα supporting actor και μια πορεία σε σκιές

Το Manchester By The Sea τον φέρνει για δεύτερη φορά κοντά στο χρυσό αγαλματίδιο. Μοναδικό του εμπόδιο ο Ντένζελ Ουάσινγκτον.

Κάποτε είπαν για τον αδερφό του Μπεν ότι είναι ένας δευτεραγωνιστής σε πρωταγωνιστικό σώμα. Αν πάρουμε ως τεκμηριωμένο αυτό, τότε για τον ίδιο ισχύει το αντίστροφο. Ο Κέισι Άφλεκ έζησε ένα ιλιγγιώδες 2016, έπαιξε σε τρεις ταινίες και με μία από αυτές μπήκε στην πρώτη γραμμή. Το Manchester By The Sea είναι ένα αριστούργημα που ανήκει κατά 70% στον Κένεθ Λόνεργκαν, σκηνοθέτη και σεναριογράφο. Το υπόλοιπο 30% μοιράζεται στους άλλους που συνέβαλαν. Κάτι μας λέει ότι ο Κέισι Άφλεκ δικαιούται το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτό το ποσοστό.

Γεννημένος πριν από 42 χρόνια στη Μασαχουσέτη ο Άφλεκ μοιάζει να θέλει να επιβεβαιώσει την αίσθηση που σου δίνει η φωνή του. Σα να την τραβάει κάτι εσωτερικά, σα να είναι ένα δεμένο σκυλί που φτάνει το σχοινί στο τέρμα του. Τεντώνεται όσο πάει για να εξακοντίσει το γάβγισμα του. Έτσι και ο Κέισι.

Στη ζωή του δεν θα βρεις πολλά από εκείνα τα μικρά στοιχεία που στην ένωση τους σου βγάζουν κάτι το δραματικό. Δεν θα έλεγες ότι πρόκειται για κάποιον που άφησε πίσω του πολλά εμπόδια. Ένας μέσος όρος ήταν κι αυτός και η παιδική-εφηβική του ηλικία. Τα παραπήγματα άρχισε να τα στήνει ο ίδιος στον εαυτό του και εξακολουθεί να το κάνει. Είναι σαν τον Τζουντ από το «Λίγη Ζωή» της Γιαναγκιχάρα. Αναζητά την παγίδα στο ευτυχές. Σκαλίζει το θετικό και γδέρνει το αισιόδοξο.

Κέισι Άφλεκ : Ένας leading man σε σώμα supporting actor και μια πορεία σε σκιές

Σε ηλικία 7 ετών οι γονείς του χώρισαν εξαιτίας της εξάρτησης του πατέρα του από το αλκοόλ. Ο μπαμπάς έφυγε από το σπίτι και εκείνος με τον Μπεν έμειναν με την μητέρα τους. Εκείνη δασκάλα μουσικής σε σχολείο και γενικώς καλλιτεχνικό πνεύμα, εμφύσησε μερικά σποράκια στις αναμνήσεις που θα στοίχειωναν μελλοντικά τα παιδιά της. Τα σποράκια περίμεναν από τους ίδιους να αναπτυχθούν. Για τον Κέισι, αν και μικρότερος, ήρθε λίγο πιο γρήγορα αυτή η άνθιση. Σε μικρές ποσότητες βέβαια.

Πρώτα πέρασε από διάφορες χαμαλοδουλειές. Στα 8 του πουλούσε εφημερίδες. Στα 11 του βοηθούσε τους φροντιστές του γηπέδου baseball στο σχολείο του. «Έχω δει εκατοντάδες παιχνίδια» θα έλεγε αργότερα. Όταν ήταν στο γυμνάσιο συμμετείχε σε διαφημίσεις και μετά σε ένα σόου με τον Κέβιν Μπέικον. Τότε δεν είχε καμία τρέλα με το κομμάτι.

Δεν ήταν παρά μόνο στα 18 του όταν αποφάσισε να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο. Μόλις ολοκλήρωσε τη φοίτηση του στο Cambridge Rindge and Latin School πήγε στο Λος Άντζελες και ξεκίνησε να χτυπάει πόρτες. Εκεί γνώρισε τον Χοακίν Φοίνιξ, έγιναν καλοί φίλοι και μετά από μερικά χρόνια θα γίνονταν και κουνιάδοι.

Το 1994 ο Γκας Βαν Σαντ άκουσε την παραίνεση του Φοίνιξ και έβαλε τον Κέισι στο καστ της ταινίας To Die For. Ο Άφλεκ δεν έδειχνε να αντικρύζει τον χώρο με εκείνο το υπερβάλλον πάθος που θα περίμενε κανείς. Ίσως γι αυτό του συνέβαινε το οξύμωρο να γνωρίζει ανθρώπους και να βρίσκει ανοιχτές διαβάσεις. Όχι εξεζητημένα πράγματα. Σε αυτή την θέση όμως ήταν ό,τι πρέπει.

Τον θέλουν οπαδοί όλων των ομάδων: Ο καταλληλότερος για να αναλάβει την Εθνική...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Τον θέλουν οπαδοί όλων των ομάδων: Ο καταλληλότερος για να αναλάβει την Εθνική…

Η φιλία του αδερφού του Μπεν με τον Ματ Ντέιμον έδωσε στον μικρό Άφλεκ τη συμμετοχή στο Good Will Hunting. Το όνομα του γινόταν γνωστό και ο ίδιος φανταζόταν ότι τα πράγματα θα πάρουν μια ανιούσα ραγδαία. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

Κέισι Άφλεκ : Ένας leading man σε σώμα supporting actor και μια πορεία σε σκιές

Η παρουσία στις ταινίες Συμμορία των 11, 12 και 13 περισσότερο ως δεκανίκι του Ντέιμον φάνταζαν παρά ως ουσιαστική αναρρίχηση. Η καριέρα του πέρασε ένα στάδιο με αποτυχίες και σκοτεινές ενδοσκοπήσεις. Το πιο αξιοσημείωτο πράγμα στη ζωή του σε αυτό το διάστημα ήταν που παρέδωσε ένα σχέδιο για την κατασκευή μνημείου στο World Trade Center, εκεί που δέσποζαν οι Δίδυμοι Πύργοι.

Αν και φαίνεται τύπος που έχει μάθει να ζει σε τέτοιες καταστάσεις, που λειτουργεί σαν στο σπίτι του υπό αυτές τις συνθήκες, ο Κέισι ένιωθε ως και οργή για το ότι δεν του πρότειναν πράγματα που να τρελαινόταν από την αρχή να τα κάνει. Έπρεπε να περιμένει ως το 2007 για να του έρθει κάτι που να ανταποκρίνεται στην προοπτική σου. Σε αυτό που ήταν πεπεισμένος πως αξίζει.

Το Jesse James με τον Μπραντ Πιτ του έδωσε το δικαίωμα στην βόλτα για τ΄αστέρια. Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ. Η επιβράβευση του ήρθε με εκκωφαντικό τρόπο. Το μετέπειτα τον έκανε διάττοντα αστέρα. Την ίδια χρονιά το 2007, είχε προκαλέσει ένα μείγμα αντίδρασης και αποθέωσης με τον ρόλο του στο Gone Baby Gone. Ταινία που σκηνοθετούσε ο αδερφός του Μπεν και όπου υπήρχε μια σκηνή βιασμού της Μισέλ Μονάχαν.

«Πίστευα ότι τα πράγματα θα αλλάξουν και θα πάρω περισσότερες ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες δεν ήρθαν ποτέ. Νιώθω ότι κάθε φορά που κάνω μια ταινία ο κόσμος σκέφτεται το εξής. “Είναι πολύ καλή, αλλά μάλλον είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει”. Χτυπούσα διαρκώς πόρτες. Κάποιες φορές με μεγαλύτερη ένταση. Οι άνθρωποι μου έλεγαν ότι θα ανοίξουν κι άλλες πόρτες. Και δεν άνοιξαν. Είμαι 41 πλέον. Πέρασαν πολλά χρόνια που χτυπούσα και κλωτσούσα».

Μετά την καταιγίδα έρχεται η νηνεμία. Σε αυτό το επάγγελμα η νηνεμία είναι ανάγκη μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Σίγουρα όχι στη δική του. Η 6ετία που ήρθε μετά το 2007 δεν έδωσε ούτε ένα ψήγμα. Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα. Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα το 2010, που αφορούσε τη ζωή του Χοακίν Φοίνιξ, κατακρεμνήστηκε και καταπόντισε την καριέρα του. Η ίδια ταινία τον έφερε ενώπιον κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση δύο γυναικών. Αλήθεια ή ψέματα, η στάμπα μένει. Έστω και σιωπηλά στη γωνία.

Τα χρόνια περνούσαν νωχελικά αδιάφορα και έβαλε στις ασχολίες του άλλα πράγματα. Η ίδρυση ενός μουσείου για το τότε μέλλον, μια εφαρμογή για τα σκυλιά που χάνονται και μια αλυσίδα vegan εστιατορίων είναι μερικά πρότζεκτ που ξεκίνησε, αλλά παράτησε στη μέση. Λιγότερο από τη μέση. Ώσπου φτάσαμε στο σωτήριο 2016. Το Manchester By The Sea ήταν μια χορηγία της φιλίας και μια παραχώρηση της τύχης. Μια από τις ελάχιστες φορές που η τύχη του έδινε απλόχερα.

Ο Ματ Ντέιμον που είχε επιλεχθεί από τον Λόνεργκαν δε μπορούσε να ανταποκριθεί στα γυρίσματα, μιας και το ίδιο διάστημα γυρνούσε το Martian. Ως παραγωγός της ταινίας όμως έκανε κίνηση ματ. «Αν πρόκειται να αφήσω αυτόν το ρόλο θα το κάνω μόνο για έναν άνθρωπο που εμπιστεύομαι και ξέρω ότι του αξίζει. Τον Κέισι».

Έτσι, ο 42χρονος φτάνει για 2η φορά στα αυτά τα 20 χρόνια να στέκεται στο κατώφλι των Όσκαρ (πήρε ήδη τη Χρυσή Σφαίρα και το Bafta). Αν θα εξακολουθήσει να κινείται στις σκιές των διασημότερων και πιο επιτυχημένων γύρω του; Μπορεί. Αλλά θα γνωρίζει πια ότι μπορεί να επανέλθει πιο γρήγορα απ΄ότι τις προηγούμενες φορές!