Μπορεί να έχει κάνει πάρα πολλά πράγματα σε θεατρικό επίπεδο από το 2002 και μετά, αλλά εκείνη τον σημάδεψε εφ΄όρου ζωής. Ο Γιώργος Νανούρης βρήκε στην Κατερίνα του Κορτώ ένα έργο πάνω στο οποίο μετέτρεψε την ψυχή του σε μια οπτική ποίηση. Για πολλούς ανθρώπους είναι κακό να καθορίζονται από ένα τους μόνο πόνημα. Όταν όμως μιλάμε για την Κατερίνα, μια παράσταση που βγαίνει στον 4 χρόνο της, τότε δεν υπάρχουν τέτοιες έννοιες. Ο Γιώργος Νανούρης απολαμβάνει όλη αυτή την επιτυχία και την επιθυμεί πλέον για κάθε τι που κάνει.
Όπως ακριβώς συνέβη στην παράσταση Αφέντης και Δούλος που επιστρέφει στο Θέατρο Βασιλάκου από τις 5 Οκτωβρίου και για 16 παραστάσεις. Ο Γιώργος Νανούρης μας μίλησε για τη συνεργασία με τον Δημήτρη Λιγνάδη, την Κατερίνα και μερικά όχι και τόσο γνωστά πράγματα για την ζωή του.
Απ΄όλα όσα είσαι σήμερα, ποιο ανήκει στα όνειρα που είχες από μικρός και ποιο προέκυψε στην πορεία;
Το να ασχοληθώ με το θέατρο είναι ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε, το να ασχοληθώ με τη σκηνοθεσία είναι κάτι που προέκυψε.
Τι ήταν αυτό που αναζητούσες στη ζωή σου και αποφάσισες να το ψάξεις στην υποκριτική;
Αγάπη και σεβασμός.
Όταν αποφάσισες να αποκτήσεις και την ιδιότητα του σκηνοθέτη, με ποιον τρόπο άλλαξε η ματιά σου πρωτίστως γύρω από τον ίδιο σου τον εαυτό;
Συνειδητοποίησα ότι δεν άλλαξε η ματιά μου, κάθε άλλο η ματιά που πάντα είχα με οδήγησε στη σκηνοθεσία, απλώς δεν το είχα καταλάβει.
Στην παράσταση Αφέντης και Δούλος που ολοκληρώθηκε, συνεργάστηκες με τον Δημήτρη Λιγνάδη. Έναν άνθρωπο που είναι εξίσου ηθοποιός και σκηνοθέτης. Κυρίως δείχνει ένας τελειομανής και αυστηρός ως προς το τι αναζητά από την παράσταση που συμμετέχει. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για σένα να περάσεις τις ιδέες σου;
Ο Δημήτρης είναι ένας από τους καλύτερους συνεργάτες που είχα ποτέ. Ένας κανονικός θεατρίνος έτοιμος να δοκιμάσει οτιδήποτε. Ποτέ δεν θα μπορέσω νομίζω να τον ευχαριστήσω αρκετά. Είμαι ευτυχισμένος από τη συνάντησή μας.
Το έργο έχει στην ουσία του την αντιμετώπιση του ερχομού του θανάτου. Από τη μία ο Αφέντης τρομοκρατείται γιατί θα μείνουν ακέφαλα όσα κατέκτησε. Από την άλλη ο Μουζίκος αποδέχεται πλήρως μια μοίρα που μοιάζει άδραστη. Πιάνεις ποτέ τον εαυτό σου να επεξεργάζεται εκείνη τη στιγμή; Σε υποτάσσει ένας τέτοιος φόβος;
Φυσικά, κατά καιρούς όλοι μας νομίζω περνάμε από αυτές τις σκέψεις. Όμως νομίζω πως πλέον δε φοβάμαι τα αναπόφευκτα, δεν έχει κανένα νόημα.
Όταν ξεκινάς να γράψεις ή να επιμεληθείς ένα καινούργιο έργο κοιτάς να ικανοποιήσεις την καλλιτεχνική σου σύλληψη ή έχουν υπάρξει φορές που τείνεις να ικανοποιήσεις αυτό που πιστεύεις ότι θα ήθελε το κοινό;
Προσπαθώ να κάνω ότι μου πει η καρδιά και το μυαλό μου.
Τα όσα θες να εσωκλείσεις στις παραστάσεις σου από που πηγάζουν; Τι μπορεί να πάρει τα ηνία της σκέψης σου;
Προσπαθώ να χρησιμοποιήσω τη δύναμη του θεάτρου για καλό, για να επικοινωνήσω όσα θέλω και να υπενθυμίσω ίσως αυτά που ξεχνάμε.
Πιστεύεις στην δυναμική ενός ονείρου ή εφιάλτη; Εκμαιεύεις από αυτά συγκεκριμένες ιδέες;
Ναι, πάρα πολύ. Τα όνειρα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μου από παιδί. Με εκπλήσσει αυτή η ερώτηση!
Έχει τύχει ποτέ να κάνεις κάτι που ήρθε σε αντίθεση με έναν νεότερο εαυτό σου; Αν ναι πώς αντέδρασες μέσα σου;
Έχει τύχει ναι, έχω νιώσει απαίσια, το έχω υπομείνει και έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δε θα το επιτρέψω ποτέ ξανά. Ελπίζω να καταφέρνω να το τηρώ.
Εικάζω ότι η Κατερίνα είναι μια παράσταση που μέσα σου την τοποθετείς ως ένα ορόσημο. Ποια ήταν τα συναισθήματα σου όταν διάβασες την ιστορία και ποια τα λόγια του Κορτώ όταν είδε την αποτύπωση της επί σκηνής;
Δεν ξέρω τι να πρωτοπώ για την Κατερίνα, ναι μου άλλαξε όλη μου τη ζωή. Χαρά, συγκίνηση, ευγνωμοσύνη, αγάπη, δάκρυα.
Μια τέτοια επιτυχία είναι λογικό να γίνεται μέτρο σύγκρισης. Σε κυριεύει ποτέ κάποιο άγχος να μπορέσει η επόμενη παράσταση σου να σταθεί σε αυτό το επίπεδο;
Προσπαθώ να μη το κάνω στον εαυτό μου αυτό, είναι άδικο και για μένα και για τις άλλες παραστάσεις που κάνω. Αντιμετωπίζω την κάθε δουλειά εντελώς αυτόνομα και φυσικά εύχομαι να έχουν την καλύτερη δυνατή πορεία.
Ως συνέχεια αυτού. Στους περισσότερους ανθρώπους μετά από τόσα χρόνια σε μια δουλειά, έρχεται η ώρα που χάνουν κάθε διάθεση. Φοβάσαι μην έρθει η στιγμή που δεν θα σε εμπνέει τίποτα και δεν θα έχεις την ίδια ζέση και όρεξη;
Ναι, και είναι κάτι που πολλές φορές αισθάνομαι ότι μπορεί να συμβεί. Κάνω ένα πολύ μικρό διάλειμμα και ξανατροφοδοτούμαι.
Από τους ηθοποιούς ή σκηνοθέτες του θεάτρου που δεν έχεις συνεργαστεί ακόμα, υπάρχει κάποιος που να θες πολύ να συμπράξετε;
Ναι φυσικά, αλλά προτιμώ να του το πω και να μη το διαβάσει σε μια συνέντευξη!
Κι από συγγραφείς ή έργα κάποιος ή κάποιο που να θες κάποια μέρα να το πλάσεις με τον τρόπο σου;
Διαβάζω διαρκώς οπότε υπάρχουν πάρα πολλά.
Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι η τηλεόραση δεν μπορεί να τροφοδοτήσει τόσο έντονα και ολοκληρωτικά έναν καλό ηθοποιό όσο το θέατρο;
Δεν πιστεύω κάτι τέτοιο. Αν γίνει καλά η δουλειά στην τηλεόραση μπορεί να κλέψει σημαντικές ερμηνείες. Στο εξωτερικό συμβαίνει.
Διάβασα κάπου ότι έχεις κάνει στροβιλισμό και βόρειο kung fu. Πώς προέκυψαν και τι πνευματικές πύλες σου άνοιξαν τα συγκεκριμένα;
Βόρειο Kung Fu έκανα 5 χρόνια σε όλη μου την εφηβεία ως την ενηλικίωση, δυστυχώς το σταμάτησα γιατί συνέπιπταν οι ώρες με τη Δραματική Σχολή. Στροβιλισμό έκανα σχεδόν 12 χρόνια μετά τη γνωριμία μου με τον δάσκαλο μου, τον Βίκο Ναχμία. Σταμάτησα μετά το θάνατό του. Και τα δυο μου τα έφερε με παράξενο τρόπο η ζωή, δεν τα επιδίωξα.
Κάτι άλλο που επίσης μου κίνησε την περιέργεια είναι η τάση σου να μαζεύεις έπιπλα από το δρόμο και να περισώζεις την όποια ιστορία κρύβουν μέσα τους. Τι είναι αυτό που σε ωθεί; Τι φαντάζεσαι βλέποντας ένα έπιπλο παραπεταμένο;
Γνωρίζω πολύ καλά τα υλικά και τις εποχές των επίπλων οπότε ξέρω να αναγνωρίζω τα κομμάτια που είναι σημαντικά και που σε άλλη περίπτωση θα αγοράζαμε πανάκριβα σε μια βιτρίνα, και όταν τα βλέπω πεταμένα θέλω να τα σώσω. Είναι ένα είδος ανακύκλωσης, τα κρατάω, τα επιδιορθώνω, τα χαρίζω κ.ο.κ.
Αφέντης και Δούλος του Λέοντος Τολστόι
Από τις 5 Οκτωβρίου ως 5 Νοεμβρίου
Πέμπτη ως Κυριακή για 16 παραστάσεις
* Εκτός από το Αφέντης Και Δούλος, ο Γιώργος συνεχίζει φέτος με την Κατερίνα. Και οι δύο παραστάσεις ανεβαίνουν στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
Προφήτου Δανιήλ 3 & Πλαταιών, Κεραμεικός τηλ: 210 10132002
Προπώληση στο ταμείο του θεάτρου και στο ticketservises.gr