Το 1997 ο Patrick de Gayardon πήδηξε από ένα αεροπλάνο φορώντας wingsuit και μετά προσγειώθηκε πίσω στο ίδιο αεροπλάνο. Το 2017 οι Fred Fugen και ο Vince Reffet, γνωστοί και ως Soul Flyers, θέλησαν να κάνουν κάτι εξίσου εντυπωσιακό. Και όταν μιλάμε για base jump τα πράγματα δεν περιέχουν την εμπειρία. Κάνεις κάτι για πρώτη φορά και αν πετύχει, πέτυχε. Το Door In The Sky κατεγράφη και το απίθανο επετεύχθη ξανά.
«Θέλαμε να δημιουργήσουμε buzz, γιατί αυτό ακριβώς κάνουμε» εξηγεί ο Fugen, «αλλά η αντίδραση του κόσμου ήταν εκπληκτική ειδικά από παλαιότερους αθλητές που έκαναν ελεύθερη πτώση, καθώς αυτοί οι άνθρωποι υπήρξαν πραγματικά πρωτοπόροι». Ο Patrick de Gayardon είναι ένα easter egg της προσπάθειας τους. Μια μνεία προς αυτόν.
Άλλωστε, η αρχική ιδέα ήταν να κάνουν ακριβώς το ίδιο νούμερο. Να πηδήξουν από ένα αεροπλάνο και να προσγειωθούν σε αυτό. Ωστόσο, ο Reffet σκέφτηκε να προσθέσουν την αλλαγή με το βουνό- στην περίπτωσή τους το Jungfrau- σαν εναρκτήριο σημείο και το αεροσκάφος Pilatus Porter σαν τελικό σημείο, το οποίο φαινόταν αρχικά σαν μία ανέφικτη αποστολή.
«Μελετήσαμε πολύ την όλη αποστολή και κάναμε πολλές δοκιμές-συμπεριλαμβανομένων 100 δοκιμών πτήσης- και τότε καταλάβαμε ότι ήταν δυνατό να συμβεί. Το πιο βασικό ήταν να έχουμε σωστή τροχιά καθώς αυτό ήταν το μεγαλύτερο στοίχημα, αφού ξεκινούσαμε από ένα στατικό σημείο και το αεροπλάνο κινούταν ήδη, οπότε έπρεπε να αναπτύξουμε τη σωστή ταχύτητα και να έχουμε σωστό συγχρονισμό» εξηγεί ο Fugen.
Στο A Door in the Sky οι Soul Flyers απέχουν μόλις λίγα μέτρα από τον έλικα του αεροσκάφους στο τελικό σημείο του κόλπου αλλά τελικά και οι δύο προσγειώθηκαν μέσα στο αεροσκάφος χωρίς να ακουμπήσουν το εξωτερικό του μέρος.
«Όλη μας η προετοιμασία έγινε έτσι ώστε να μπορέσουμε να τα καταφέρουμε και τελικά βρήκαμε την ισορροπία. Ήταν σαν να κάνεις άλμα εις ύψος, μία μικρή κίνηση θα μπορούσε να ρίξει τη μπάρα στον αέρα», λέει ο Reffet. Η κίνηση που έκαναν ενείχε σαφώς έναν σοβαρό κίνδυνο. «Ήταν πιο πιθανό να μας παρασύρει πίσω, παρά να χτυπήσουμε σε κάποιο εξωτερικό μέρος του αεροσκάφους, το οποίο είχε συμβεί σε προηγούμενες προσπάθειες».
Και οι δύο ήταν σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τον πιλότο του αεροσκάφους και την υπόλοιπη ομάδα, για να πετύχουν τη κατάλληλη ταχύτητα στη σωστή στιγμή και τροχιά της πτήσης τους ώστε να προσγειωθούν στο αεροσκάφος.
Όταν πετυχαίνεις κάτι που φαντάζει ακατόρθωτο – ακόμα κι αν ζεις μόνιμα τη ζωή σου κάνοντας ακατόρθωτα – είναι λογικό να αναρωτιέσαι πως θα πάει ο πήχης παραπάνω. Τι μένει για να ξεπεράσεις ξανά τα όρια σου; Ο Fugen θέτει ήδη τον στόχο. «Λοιπόν τώρα θα πρέπει να πάμε ψηλότερα από τον Felix Baumgartner. Ποιος ξέρει πλέον τι είναι εφικτό; Πριν μερικά χρόνια, αυτό το κόλπο δεν ήταν εφικτό αλλά η ανάπτυξη του εξοπλισμού είναι τόσο γρήγορη που δημιουργεί νέες δυνατότητες».