Ποιος Σασμός; Την καλύτερη ελληνική σειρά φέτος την έχει ο ΑΝΤ1+ και δεν είναι του Καπουτζίδη (Vid)

Δε θα τη βρεις σε ελεύθερο κανάλι

Θεωρείς πως επέλεξα αυτόν τον τίτλο για να προκαλέσω και να το διαβάσουν περισσότεροι; Το ακούω. Δεν ισχύει, αλλά δικαιολογώ την πρώτη σου, την ενστικτώδη αντίδραση. Όμως η σειρά Η Γέφυρα είναι όντως αυτό που δηλώνει ο τίτλος.

Σίγουρα τη φετινή σεζόν έχουμε δει πολλές σειρές με καλό ποιοτικό επίπεδο, σύμφωνα με αυτά που ορίζονται ως κρίτηρια για να είναι μια σειρά καλή, αλλά όλες είναι προσαρμοσμένες στα τηλεοπτικά δεδομένα της Ελλάδας και στο τηλεοπτικό κοινό που έχει αγκυλώσεις και αλλάζει ελάχιστα στο πέρασμα των ετών.

Καλώς ή κακώς, το κοινό που καθορίζει πολλά σήμερα, είναι το κοινό το μαθημένο στις σειρές με προδιαγραφές streaming. Και μέχρι να εμφανιστεί το ΑΝΤ1+, δεν είχαμε τέτοιο στην Ελλάδα. Η αλήθεια είναι πως ο ΑΝΤ1 έχει κάνει μια επένδυση με τεράστιο ρίσκο που θα πάρει 2-3 χρόνια να αποδώσει και να αντέξει στον τρομακτικό ανταγωνισμό από τους ξένους κολοσσούς τύπου Apple TVDisney+ και HBO Max ή Netflix και Amazon Prime.

Ήδη πάντως, οι Σέρρες του Καπουτζίδη έχουν γνωρίσει επαίνους και επευφημίες. Είναι όμως η σειρά Η Γέφυρα που πάει πιο κοντά στα στοιχεία που έχουμε για τις σειρές του εξωτερικού.

Δίχως υπερβολή, θαρρώ πως θα μπορούσε άνετα να ενσωματωθεί και στο Netflix για να προβάλλεται σε χώρες όπου δεν υπάρχει το ΑΝΤ1+.

Είναι δε, μια ευχάριστη έκπληξη, γιατί δεν το κρύβω πως όταν πρόκειται για ύπαρξη τούρκικου στοιχείου, το αποφεύγω. Θεωρώ πως σε επίπεδο σειρών η Τουρκία έχει κάτι το πολύ δακρύβρεχτο που δεν μου ταιριάζει. Κι ενώ έχω ερωτευτεί το Κάποτε στην Ανατολία και το Winter Sleep του Κεϊλάν, δυσκολεύομαι με την τούρκικη μυθοπλασία.

Όταν αυτή μάλιστα, συνδέεται με την ελληνική, που επίσης δεν έχω σε τρομερή εκτίμηση, τότε η προδιάθεση είναι προς το πολύ αρνητικό. Αυτό δίνει ένα μεγαλύτερο credit στη σειρά Η Γέφυρα, γιατί έχει να διανύσει – σε μένα πάντοτε – μια μεγαλύτερη απόσταση. Και την κάλυψε μέσα σε 20 λεπτά στο πρώτο επεισόδιο.

Η πλοκή είναι σούπερ επίκαιρη. Και λογικά στον ΑΝΤ1 δεν την κυκλοφόρησαν και προμοτάρισαν τυχαία αυτό το διάστημα. Δε μπορούσαν βέβαια να φανταστούν ότι θα είμαστε στα πρόθυρα θερμού επεισοδίου, αλλά αντιλαμβάνονταν ότι θα φτάσει ευκολότερα στον θεατή.

Ένας Τούρκος αστυνομικός ερευνητής και μια Ελληνίδα, εμπλέκονται σε μια παράξενη υπόθεση. Κάποιοι προκαλούν αντιπερισπασμό με μια ψεύτικη βόμβα στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας στον Έβρο, στη Γέφυρα των Κήπων, όπου σπεύδουν οι στρατιωτικές και αστυνομικές δυνάμεις των δύο χωρών.

Όσο αυτοί είναι εκεί, κάποιοι αφήνουν ένα πτώμα σε ένα άλλο σημείο των συνόρων. Το μισό είναι στην Τουρκία και το μισό στην Ελλάδα. Το σώμα είναι κομμένο ακριβώς στη μέση. Αυτό σημαίνει πως ανήκει και στις δύο χώρες.

Αρχικά, πάει προς την Ελλάδα γιατί είναι Έλληνας υπήκοος, όταν όμως η ιατροδικαστική εξέταση ανακαλύπτει πως το πάνω μέρος του σώματος είναι άλλο από το κάτω και το κάτω ανήκει σε Τούρκο, τότε οι δύο ερευνητές θα πρέπει να συνεργαστούν. Είναι εμφανές πως κάποιος θέλει να ενώσει δύο χώρες. Ποιο είναι το μήνυμα όμως; Ποιο το κίνητρο;

Είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τον ΑΝΤ1 να διαχειριστεί το ΑΝΤ1+ και θέλει αρκετές αλλαγές σε επίπεδο εικόνας και πλοήγησης, αλλά με τις Σέρρες και κυρίως με τη Γέφυρα, έχει κάνει μια ελπιδοφόρα αρχή για να κερδίσει ένα μέρος του κοινού.

Σαφώς θα πρέπει να εξετάσει το αν θα κυκλοφορεί ολόκληρες σεζόν ή θα μείνει στο ένα επεισόδιο την εβδομάδα, θα πρέπει να κοιτάξει ξανά τους χρόνους διάρκειας επεισοδίων, αλλά στη Γέφυρα υπάρχει μια πολύ καλή βάση και ερμηνευτικά και σε πλοκή.

Δεν έχουμε δηλαδή τίποτα από τα αναμενόμενα στοιχεία στις δύο σχολές. Η Μαντώ Γιαννίκου, ο Μπουράκ Χακί, οι δύο κεντρικοί ήρωες δηλαδή, συνεπικουρούμενοι από τους Ακύλλα Καραζήση, Νίκο Ψαρρά και Θάνο Τοκάκη, αποτελούν μια πολύ αξιόπιστη και ικανότατη πεντάδα ηθοποιών και κουβαλούν τους ρόλους τους, όπως και τη σειρά.

Η Γέφυρα λοιπόν, ίσως να αποδειχθεί ως μια γέφυρα ανάμεσα στο ελληνικό streaming και το ξένο, ανάμεσα στην εγχώρια και την ξένη παραγωγική διαδικασία.