Από την πρώτη στιγμή που προβλήθηκε το trailer, η σειρά Κάνε Ότι Κοιμάσαι στην ΕΡΤ, είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον. Κάτι ο Σπύρος Παπαδόπουλος, κάτι ο πολύ σκοτεινός της χαρακτήρας, η αναμονή γι΄αυτή τη σειρά ήταν η μεγαλύτερη που θυμόμαστε για την ΕΡΤ.
Δε γίνεται να αγνοήσεις μια σειρά που βρέθηκε για πλάκα στην πρώτη θέση των trends στο Twitter. Ούτε όμως γίνεται να την αποθεώσεις τυφλά, γιατί, σε αντίθεση με τις περισσότερες σειρές της ΕΡΤ, είχε χτυπητές αδυναμίες, πέραν όλων των θετικών της.
Αν δεν είχε γίνει όλη αυτή η συζήτηση, ίσως και να μην άξιζε να αφιερωθεί ολόκληρο κείμενο για χάρη της. Έχει όμως ενδιαφέρον η ανάγκη του κοινού για ελληνικές σειρές, παρά το ότι εδώ και 3 χρόνια έχει χορτάσει από δαύτες. Αποθεώνει τα πάντα με το παραμικρό, μόνο και μόνο επειδή υπερβαίνουν την ποιοτική στάθμη του παρελθόντος.
Το είδαμε με το Κομάντα Και Δράκοι, το είδαμε με τον Παΐσιο, το είδαμε με τη Γη της Ελιάς, με τις Άγριες Μέλισσες εν τέλει.
Στο Κάνε Ότι Κοιμάσαι έχουμε ένα περιστατικό τραμπουκισμού σε ένα σχολείο, με τον καθηγητή που βοηθάει τον μαθητή να γλυτώσει, να μπαίνει στο στόχαστρο και να τα βάζει εν αγνοία του με ένα κύκλωμα εγκλήματος και μαφίας, κι όχι απλά με μαθητές.
Η σύνοψη της σειράς
Ο Νικόλας (Σπύρος Παπαδόπουλος), ένας χαρισματικός καθηγητής λυκείου βλέπει τη ζωή του να διαλύεται βίαια και αναπάντεχα. Στη διάρκεια μιας έντονης κρίσης στον γάμο του, ο Νικόλας εμπλέκεται ερωτικά, για μια νύχτα, με τη μητέρα ενός μαθητή του ο οποίος εμφανίζει προβλήματα συμπεριφοράς (Έμιλυ Κολιανδρή). Λίγες ημέρες αργότερα, η σύζυγός του (Μαρίνα Ασλάνογλου) δολοφονείται στη διάρκεια μιας ένοπλης ληστείας στο ίδιο τους το σπίτι και η κόρη του μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στην εντατική.
Τα Συν
- Οι ερμηνείες των Κολιανδρή-Ασλάνογλου: Σε ένα σύνολο από όχι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ερμηνείες – πολύ κάτω από τα πολύ υψηλά στάνταρ του ο Σπύρος Παπαδόπουλος – οι δύο ηθοποιοί δείχνουν πως έχουν ταλέντο και ικανότητα προσαρμογής σε κάθε ρόλο. Στο Κάνε Ότι Κοιμάσαι δεν το δείχνουν πρώτη φορά. Είναι μια ακόμα απόδειξη.
- Τα στοιχεία κοινωνικού νουάρ και ένα μοτίβο που θυμίζει αρκετά το Έτερος Εγώ, τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά. Αυτό έχει και τα καλά του και τα κακά του, γι΄αυτό τοποθετείται εδώ και θα το δείτε και στα Πλην.
- Έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα κινηματογράφιση και πολύ καλή φωτογραφία. Χαρακτηριστική η σκηνή του σεξ ανάμεσα σε Παπαδόπουλο και Κολιανδρή που αν και μέτρια στην εκτέλεσή της, είχε ένα ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα.
- Διαθέτει σεναριακές ανατροπές που βγάζουν τον τηλεθεατή από τις βεβαιότητες του.
- Έχει πολλούς χαρακτήρες με δυνατότητα εξέλιξης και με πολυπλοκότητα, άρα με πρόσφορο έδαφος για να εμβαθύνουμε σε αυτούς όσο εξελίσσεται η σειρά.
Τα Πλην
- Λιγότερες οι καλές από τις άνευρες ως και χαμηλού επιπέδου ερμηνείες.
- Πολύ προβλέψιμο το σενάριο σε αρκετά σημεία του. Οι δημιουργοί της σειράς θα έπρεπε να έχουν εκτιμήσει ότι απευθύνονται σε ένα κοινό που έχει μια μεγάλη έξη σε σειρές του εξωτερικού και να αποφύγουν τις προφανείς επιλογές.
- Δείχνει αδούλευτη σε πολλά σημεία της. Κάποιες φορές είναι λες και οι ηθοποιοί πήραν το σενάριο 2 λεπτά πριν και δεν έχουν προλάβει να επεξεργαστούν το συναίσθημα ή σαν να έχουν συγχυστεί. Αν ισχύει αυτό, τότε διορθώνεται εύκολα.
- Θυμίζει σε πολλά το Έτερος Εγώ που είχε και έχει αρκετές ανορθογραφίες. Και σε αντίθεση με τον Σασμό, το ότι παλεύει να μην πάρει στοιχεία σαπουνόπερας, προκαλεί μια σύγκρουση. Επιχειρεί δηλαδή να γίνει κάτι άλλο απ΄αυτό που στην πραγματικότητα είναι. Κι αυτό είναι κάτι που αλλάζει.
- Για αστυνομική σειρά (αυτό ευαγγελίζεται πως είναι), δεν βλέπω και καμιά χαρακτηριστική διαστρωμάτωση αστυνομικού σίριαλ. Πιο πιθανό μου φαίνεται να εξελιχθεί σε «Μας πήρε ο ύπνος».
Αντί επιλόγου
Αν μου έλεγαν ότι έχω 5 ώρες να αφιερώσω σε μια ελληνική σειρά της ΕΡΤ, το Κάνε Ότι Κοιμάσαι δεν θα ήταν καν στην 5αδα. Ως τώρα η ΕΡΤ έχει χτίσει κάτι καλό με τις κωμικές σειρές. Με τις πιο δραματικές και ό,τι βρίσκεται πέρα από το κωμικό, δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά.
Θεωρώ λάθος αυτή την επιμονή στις παραγωγές να φτιάχνονται σειρές αυτού του στυλ με πάνω από 13-14 επεισόδια και δη 50λεπτα. Πρέπει να προχωρήσουμε. Εδώ στην Αμερική ετοιμάζονται να βάλουν όριο τα 30-35 λεπτά ακόμα και στις δραματικές κι εμείς πάμε ακόμα με τα 30 επεισόδια.
Στην προκειμένη, το Κάνε Ότι Κοιμάσαι θα είχε σίγουρα ένα αρτιότερο αποτέλεσμα αν κρατούσε την ουσία και δεν φόρτωνε και τη φύρα σε κάθε επεισόδιο. Δεν είναι βέβαια επαρκές δείγμα τα δύο επεισόδια για να το γράψουμε αυτό. Οπότε το παίρνω πίσω. Αλλά δεν έχω ψηθεί πως δεν θα χρειαστεί να το επαναφέρω στο μέλλον.