Ξεπερνάει τα μεγαθήρια: Δες απόψε την εκπληκτική σειρά που έγινε ο εθισμός εκατομμυρίων τηλεθεατών (Vid)

Δικαίως...

Ένα από τα πολλά κριτήρια που θα μπορούσε κάποιος να χωρίσει τις σειρές, είναι πως οι κωμωδίες έχουν συνήθως επεισόδια διάρκειας 20-25 λεπτών, ενώ οι δραματικές πάσης φύσεως, πάνε στα 45 και πάνω. Το The Patient έρχεται να καταργήσει αυτόν τον κανόνα.

Έχουμε δει πάρα πολλές σειρές, ειδικά τα τελευταία χρόνια, που ξεχειλώνουν την πλοκή τους σε επεισόδια 50-55 λεπτών ή ακόμα και μιας ώρας. Ακόμα και ως ψυχολογικό effect, κουράζουν τον θεατή και απαιτείται μεγάλη προσπάθεια να τον πείσουν να επενδύσει.

Θα μπορούσαν να είχαν τα διπλάσια επεισόδια στον μισό χρόνο και να μην άλλαζε τίποτα. Η προδιάθεση θα ήταν διαφορετική. Το The Patient έχει πρωτίστως αυτό το πλεονέκτημα. Συμπυκνώνει το περιεχόμενο του σε επεισόδια 20-22 λεπτών. Κι όχι, παρόλο που πρωταγωνιστεί ο Στιβ Καρέλ, δεν είναι sitcom.

Ο Καρέλ υποδύεται στο The Patient τον ψυχίατρο Άλαν Στράους, ο οποίος ξυπνάει μια μέρα αιχμάλωτος σε ένα υπόγειο. Τι σχέση έχει όμως η επαγγελματική του ιδιότητα; Έχει γιατί είναι αιχμάλωτος ενός πελάτη του, του Σαμ.

Ο Σαμ του αποκαλύπτει πως τον έχει αιχμαλωτίσει γιατί χρειάζεται επειγόντως τη βοήθεια του. Ποια βοήθεια δε μπορούσε να του δώσει μέσα από τις συνεδρίες που πρέπει να του την δώσει με μια αλυσίδα στο πόδι του;

Ο Σαμ του εξομολογείται πως έχει δολοφονήσει πάρα πολλούς ανθρώπους, πως του βγαίνει μια μανία τιμωρίας προς κάποιους που κάνουν κάτι που είναι λάθος σύμφωνα με τον ίδιο. Και καθώς αυτό δεν σταματάει από τη μια μέρα στην άλλη και υπάρχει η σύγκρουση του απορρήτου με τη διάσωση ανθρώπων, ο Άλαν πρέπει να παραμείνει αιχμάλωτος.

Βλέπετε, υπάρχει αυτή η λεπτή γραμμή: το απόρρητο σπάει μόνο για εγκλήματα που ξέρεις ότι θα γίνουν, όχι για αυτά που έχουν ήδη γίνει. Σε αυτό που ΘΑ γίνει, πρέπει να διαφυλάξεις μια ζωή. Σε αυτό που έχει ήδη γίνει, δεν υπάρχει τίποτα να διαφυλάξεις.

Άρα ο Σαμ θέλει να διασφαλίσει ότι πρώτα θα τον βοηθήσει ο Άλαν να ξεφύγει από τη δολοφονική του μανία κι όταν πια αυτή ανήκει στο παρελθόν, θα αφήσει ελεύθερο τον Άλαν, ξέροντας πως δεν θα τον καταδώσει.

Μέσα σε αυτή τη δυαδική σχέση, εμπλέκεται και η μάνα του Σαμ, που γνωρίζει πως έχει αιχμαλωτίσει τον Άλαν και, παρόλο που αντιλαμβάνεται ότι ο γιος της έχει πρόβλημα, δεν τον απελευθερώνει. Αντιθέτως, του εξηγεί πως πρέπει να σώσει το παιδί της.

Το The Patient είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, καταπιάνεται με κάτι πολύ σοβαρό και δεν επιλέγει τον εύκολο δρόμο να γεμίσει με πληροφορίες κάθε επεισόδιο και να το κάνει μεγάλο σε διάρκεια. Όχι. Μέσα σε 20 λεπτά μπορεί να προωθήσει τη σχέση του Σαμ με τον Άλαν και ταυτόχρονα να προσφέρει κάποια στοιχεία για τον Άλαν που θα φανούν χρήσιμα στην εξέλιξη της ιστορίας.

Ο Στιβ Καρέλ και ο Ντόμναλ Γκλίσον πρωταγωνιστούν στο The Patient ως ψυχίατρος και ασθενής αντίστοιχα και δίνουν στους ρόλους τους τα χαρακτηριστικά που τους κάνουν ιδιαίτερους. Ο Σαμ του Γκλίσον δεν είναι ψυχωτικός. Έχει την πνευματική διαύγεια του ήρωα στο You, αλλά με εμφανή αντίληψη πως υπάρχει απόστημα που πρέπει να σπάσει.

Ο Άλαν του Καρέλ δεν είναι ένας έντρομος αιχμάλωτος. Από νωρίς αντιλαμβάνεται πως δεν έχει άλλη επιλογή. Ξέρει κιόλας πως ο Σαμ δεν πρόκειται να τον δολοφονήσει, γιατί, όπως του λέει, δοκίμασε με άλλους δύο ψυχιάτρους και αυτός είναι ο καταλληλότερος για να τον βοηθήσει. Τι τον κάνει καταλληλότερο;

Σίγουρα αυτά που βλέπουμε για την οικογενειακή ζωή του Άλαν κάπου θα καταλήξουν και θα νοηματοδοτήσουν όλη αυτή την απαγωγή.

Μέσα σε 3 επεισόδια το The Patient που προβάλλεται στο FX του Hulu, άρα της Disney, δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που θα καρπωθεί στα επόμενα επεισόδια. Σε τρία 20λεπτα κάνει τον θεατή να αναρωτηθεί για τους συσχετισμούς αυτής της συνδιαλλαγής ψυχιάτρου-ασθενή.

Και γίνεται η πιο ενδιαφέρουσα και must watch νέα σειρά. Πάντοτε μετά τους ογκόλιθους του House of the Dragon και του Rings of Power.