Ήταν, μαζί με το «Κόκκινο Ποτάμι» του Open, το τηλεοπτικό γεγονός της χρονιάς- σε επίπεδο σειρών, τουλάχιστον. Το ελληνικό σήριαλ εκείνο που πάρα πολύς κόσμος το περίμενε πώς και πώς, καθώς σηματοδοτούσε την επιστροφή ενός αδιαμφισβήτητα ταλαντούχου δημιουργού στην μικρή οθόνη, μετά από δύο ταινίες («Αν», “Worlds Apart“) που γνώρισαν τεράστια εμπορική επιτυχία.
Ο λόγος, φυσικά, για το “Maestro” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που έκανε το (καθυστερημένο, μιας και ο πιλότος της σειράς ήταν αρχικά προγραμματισμένος για τον περασμένο Γενάρη) ντεμπούτο του το βράδυ της Πέμπτης, σαρώνοντας σε τηλεθέαση.
Από το πρώτο επεισόδιο έγιναν πασιφανή τα γνώριμα προτερήματα του σεναριογράφου/σκηνοθέτη/πρωταγωνιστή του, που είναι και εδώ «παρόντα»: υπέροχη αισθητική, εκπληκτικές εικόνες, τρομερή κινηματογράφηση, μουσική επένδυση που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ και μια ιστορία που (δια)φαίνεται αρκετά ενδιαφέρουσα.
Σ’ αυτά, βέβαια, μπορεί κανείς ν’ αντιτάξει τα (επίσης σαφή) μειονεκτήματα του σήριαλ, όμως αυτό δεν είναι της παρούσης. Ας πούμε, μόνο, πως είναι θέμα του τι αρέσει στον καθένα μας και ότι οι προσωπικές προτιμήσεις βρίθουν υποκειμενικότητας και ας το λήξουμε εκεί.
Σημαίνει αυτό, η μίνι ανωτέρω «αποθέωση», πως το “Maestro” ήταν αψεγάδιαστο σε επίπεδο παραγωγής και δεν υπέπεσε σε κάποια λάθη; Όχι, μιας και υπάρχει ένα (σημαντικό, στη διαμόρφωση του χαρακτήρα) ολίσθημα, το οποίο για τους παρατηρητικούς… βγάζει μάτι.
Σε τι αναφερόμαστε;
Στο γεγονός πως ο «Ορέστης» είναι ένας μουσικός που δεν έχει καταφέρει σπουδαία πράγματα μέσα από την τέχνη του- εξ ου και δέχεται να πάει στους Παξούς για να διοργανώσει το φεστιβάλ μουσικής στο μικρό νησί του Ιονίου.
Μιλάμε για έναν άνθρωπο χωρίς μεγάλη οικονομική επιφάνεια, λοιπόν, κάτι που καταμαρτυρείται και από το αυτοκίνητο που οδηγεί ο πρωταγωνιστής με το που φτάνει, μετά την εποχή του σκληρού lockdown, στο νησί.
Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες, ο «Ορέστης» έχει για μεταφορικό το… θρυλικό Seat Marbella, που κυκλοφορούσε πριν από 40 χρόνια στα μέρη μας. Μάλιστα, το δικό του αμάξι είναι σε τόσο κακή κατάσταση, που στο πλάνο που δείχνει τον πρωταγωνιστεί ν’ απομακρύνεται βλέπουμε ότι το πάτωμά του δε διάγει και τις καλύτερες μέρες του, αφού είναι έτοιμο να ξεκολλήσει!
Είναι χαρακτηριστικό πως στο car.gr το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (καινούργιο, μάλιστα, με μηδενικά χιλιόμετρα) πωλείται για μόλις 650 ευρώ:
Γίνεται εύκολα αντιληπτό, επομένως, πως πράγματι ο «Ορέστης» είναι ένας άνθρωπος που απέχει πόρρω από το να χαρακτηριστεί δισεκατομμυριούχος. Το ακριβώς αντίθετο: είναι όπως όλοι μας, που βλέπουμε το υπόλοιπο του τραπεζικού μας λογαριασμού και βάζουμε τα κλάματα σ’ εμβρυακή στάση.
Ναι, μόνο που οι πιο τιτίζηδες θα διαπίστωσαν πως ο Χριστόφορος στην σειρά φοράει γυαλιά, πουκάμισα, παντελόνια και παπούτσια που δεν είναι καθόλου μα καθόλου φτηνά, αλλά όλα τους είναι «μάρκες».
Όχι Versace, ok, αλλά δεν «συμβαδίζουν» και με το Seat Marbella που οδηγεί και υπαινίσσεται πως τελευταία φορά που είδε πενηντάρικο είχαμε δραχμές (εκείνο το μοβ χαρτονόμισμα, όπως θα θυμούνται οι γεροντάρες…) και το ημερολόγιο έδειχνε 1995.
Ίσως, βέβαια, ο «Ορέστης» να έδωσε όλο του το μπάτζετ σε ρούχα και να μην του περίσσεψαν για να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι από τον τρέχοντα αιώνα κι όχι από τον προηγούμενο.
Δεκτό. Αλλά, ωστόσο, δεν παύει να είναι κάτι παραπάνω από περίεργο αυτή η αντιπαραβολή αυτοκινήτου/ γκαρνταρόμπας.
Καθιστά αυτό το «λάθος» το “Maestro” μια κακή σειρά;
Μιας και η επανάληψη είναι η μητέρα της μαθήσεως, ας το πάμε άλλη μία φορά: όχι. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επέστρεψε στην τηλεόραση κι αυτό του το comeback ήταν εκκωφαντικών διαστάσεων.
Αν κάποιος δεν άκουσε τον κρότο, ίσως και να φταίει η προκατάληψη που κάπου στην πορεία έχασε την περηφάνεια της…