Έτερος Εγώ
Βρείτε μας στο

Όταν ζεις την ιστορία τη στιγμή που γράφεται, λες μέσα σου ότι είναι κάτι που θα συζητιέται στο μέλλον. Αλλά δεν το βιώνεις. Απλώς το λες για να πείσεις τον εαυτό σου. Με το Έτερος Εγώ δεν ξέρω πόσοι έχουν καταλάβει την πόρτα που άνοιξε αυτή η σειρά και την παρακαταθήκη της.

«Για τα ελληνικά δεδομένα καλή είναι». Πολλοί χρησιμοποιούν αυτή τη φράση για να απαντήσουν στην αποθέωση που μπορεί να γνωρίζει μια σειρά ντόπιας παραγωγής. Το ακούσαμε για το Έτερος Εγώ όταν πρωτοβγήκε, το ακούσαμε και για το Maestro.

Το Έτερος Εγώ δεν μπορώ να αντιληφθώ τι το τόσο διαφορετικό έχει από σειρές αμερικάνικης ή βρετανικής παραγωγής αυτού του είδους, ώστε να του ταιριάζει αυτό το «για τα ελληνικά δεδομένα καλή είναι».

Και το γράφω εγώ που θεωρώ ότι η δεύτερη σεζόν είχε αρκετά πράγματα που δεν δουλεύτηκαν σωστά και πως τα σημεία που ο σκηνοθέτης υποδυόταν τον ρόλο που έπρεπε να υποδυθεί, τον undercover αρχιμαφιόζο, ήταν τα πιο αδύναμα, αυτά που κατέβαζαν το υπόλοιπο υψηλό επίπεδο της σειράς.

Σε κάθε περίπτωση, το Έτερος Εγώ πέρασε μια κοιλιά στη σεζόν της Κάθαρσης και φαίνεται να πηγαίνει για να ξαναβρεί τον εαυτό της πρώτης σεζόν στη Νέμεση.

Έχοντας δει τα πρώτα τρία επεισόδια στην Cosmote TV – δεν ξέρω πώς θα λειτουργήσει η συνθήκη με το τόσο γεμάτ καστ, με τα τόσα γκεστ και το τόσο απλωμένο ενδιαφέρον στην πλοκή – μπορώ να πω ότι η τρίτη και τελευταία σεζόν έχει στηθεί πολύ πιο προσεγμένα.

Κι αν αναρωτιέσαι πώς γίνεται να το λέω από τρία μόνο επεισόδια, θα σου απαντήσω πως και στη 2η σεζόν πάλι από δύο επεισόδια είχα σκεφτεί ότι κάπου το έχανε.

Φυσικά το τι λέω και πιστεύω εγώ, εκτός από το ότι μπορεί να μην έχει και τόση σημασία, διαμορφώνεται κι από τις επιδράσεις μου, τις σειρές που έχω δει, το πώς θα ήθελα εγώ να παρουσιαστεί μια σκηνή, ένα επεισόδιο, μια ολόκληρη σειρά.

Την αγαπούσε πολύ ο Χατζιδάκις: Η αιωνόβια ταβέρνα που φημίζεται σε όλη την Αθήνα για τα κεφτεδάκια και την αυλή της
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Την αγαπούσε πολύ ο Χατζιδάκις: Η αιωνόβια ταβέρνα που φημίζεται σε όλη την Αθήνα για τα κεφτεδάκια και την αυλή της

Δεν μπορεί, σε κάθε περίπτωση, να αγνοηθεί αυτό που έχει δημιουργήσει ως ρεύμα αφήγησης το Έτερος Εγώ, αυτή η νουαρική αναγέννηση που επετεύχθη από τον Τσαφούλια, ο οποίος στην τρίτη σεζόν, στο ξεκίνημά της, παρουσιάζει και έναν άλλο Λαΐνη.

Η Μαριάννα Τουμασάτου μιλάει στο Menshouse για τη συμμετοχή της στο Έτερος Εγώ

Αυτός ο εγκρατής, ο στιβαρός χαρακτήρας, είναι πια χαμένος μέσα του από τα όσα συνέβησαν στο τέλος της δεύτερης σεζόν και διαδραματίζει ελάχιστα.

Παραδομένος στις Ερινύες του, αντιμέτωπος με τους δαίμονες του, με τα λάθη του που στοίχισαν μια ζωή, ο Λαΐνης φεύγει από το κάδρο του κεντρικού ήρωα.

Εικάζω πως στην πορεία της σεζόν θα επιστρέψει για να βρει την ευκαιρία της εξιλέωσης, μέχρι εκείνο το σημείο όμως το σενάριο έχει πάρει ενδιαφέρουσα πορεία και προσφέρει ένα character building στους καινούργιους ρόλους, όπως στη νέα επικεφαλής αστυνομικό που υποδύεται η Μαριάννα Τουμασάτου.

Έχει στην ουσία δύο ταμπλό ψυχολογικών ζυμώσεων. Από τη μία ο Λαΐνης και ο Βανόρτας να μετράνε τις πληγές τους κλεισμένοι στα σπίτια τους και να βασανίζονται από τους λάθος χειρισμούς κι από την άλλη οι νέοι χαρακτήρες μαζί με τους παλιούς να περπατάνε στη γραμμή του «show must go on».

Στη Νέμεση υπάρχει το πουργατόριο που θα περίμενε κανείς να δει στην Κάθαρση. Κι η υπόθεση που απασχολεί την αστυνομία στα πρώτα δύο επεισόδια, μαζί με τον πολύ μυστήριο ρόλο του Κώστα Αρζόγλου, προμηνύουν ένα φινάλε που, είμαι βέβαιος, θα αφήσει πρόσφορο έδαφος για spin-off σειρές.

Το Έτερος Εγώ, εν ολίγοις, με την τρίτη σεζόν του μας κάνει να είμαστε βιωματικά μάρτυρες της ιστορίας καθώς γράφεται!

* Το Έτερος Εγώ – Νέμεσις κάνει πρεμιέρα στην Cosmote TV σήμερα το βράδυ στις 23:00