Haunting on the Hill House. Haunting on Bly Manor. Midnight Mass. Midnight Club. Και τελευταίο το The Fall of the House of Usher. Εκεί όπου το Succession συναντά το ψυχολογικό θρίλερ.
Ο Μάικ Φλάναγκαν, ο δημιουργός αυτών των σειρών που αποτέλεσαν μια τόνωση για το είδος του ψυχολογικού θρίλερ και του horror genre, αποδεικνύει κάθε φορά πως είναι μετρ και πώς το πάτωμά του είναι πολύ υψηλό και το ταβάνι του ακόμα υψηλότερο.
Προσπαθούμε να θυμηθούμε τις νέες σειρές που είδαμε τους τελευταίους 10 μήνες και συνειδηποιούμε ότι υπήρξε τρομερή ένδεια. Σπάσαμε το κεφάλι μας να θυμηθούμε σειρά που να μας προκάλεσε τόσο θετικό συναίσθημα από το πρώτο μέχρι το τελευταίο της επεισόδιο.
Κυρίως για την ευφυΐα του σεναρίου και τη μαεστρία με την οποία καταφέρνει κάθε φορά ο Φλάναγκαν να αποδώσει τον συμβολισμό του «πνιξίματος» που προκαλεί η σκιά του πατέρα και της μητέρας στα παιδιά και αρκεί ένα περιστατικό, μια απώλεια, για να ξεκλειδώσει έναν κύκλο τρόμου, με μια υπερφυσική σκιά να οδηγεί σε μια αυτοεκπλήρωση.
Στο The Fall of the House of Usher βλέπουμε την έννοια της Μοιραίας Ανταπόδοσης. Η ζωή δεν προσφέρει τίποτα χωρίς να πάρει πρώτα.
Ο Ρόντερικ Άσερ και η αδερφή του Μαντελάιν βάζουν στόχο να γίνουν ζάμπλουτοι και ιδρύουν την φαρμακευτική Fortunato. Πρόκειται για μια εταιρεία που γεμίζει τα ταμεία της βασιζόμενη στις κακές πρακτικές που εφαρμόζουν τα αδέρφια Άσερ. Πρακτικές που σκοτώνουν ανθρώπους.
Ο Ρόντερικ και η Μαντελάιν βρίσκονται, στο ξεκίνημα της αφήγησης, σε μια δίκη για τον σχεδόν ταυτόχρονο θάνατο των 6 παιδιών του πρώτου, τα οποία έκανε με 5 διαφορετικές γυναίκες.
Από αυτό το σημείο, μεταφερόμαστε στο σαλόνι του Ρόντερικ όπου περιγράφει στον δικηγόρο Ογκίστ Ντουπέν, ερευνητή που για δεκαετίες τον τσεκάρει, το πώς πέθαναν τα 6 παιδιά του. Κι αυτό που αρχίζει ως μια αφήγηση ομολογίας ευθύνης, καταλήγει να αποκαλύπτει κάτι που ο Ντουπέν δε θα φανταζόταν με τίποτα.
Στα 8 επεισόδια βλέπουμε τα 6 να είναι αφιερωμένα στην τελευταία διαδρομή των 6 νεκρών, στο πώς πέθαναν τα παιδιά του Άσερ, τα οποία βλέπει υπό τη μορφή ψευδαισθήσεων να εμφανίζονται μπροστά του ακριβώς όπως ήταν στην τελευταία τους στιγμή στη ζωή.
Η διαχείριση των χρονικών μεταβάσεων, η μεγάλη αποκάλυψη στο φινάλε για όσα βλέπουμε, η μυστηριώδης παρουσία του δικηγόρου των Άσερ, του Άρθουρ Πιμ (τον υποδύεται ο Μαρκ Χάμιλ, ο Λουκ Σκαϊγουόκερ) και η φράση «η οικογένεια Άσερ για χρόνια βρίσκεται κατηγορούμενη για πράγματα, αλλά ποτέ δεν υφίσταται τιμωρία και ξέρει ότι θα τη γλυτώνει πάντα», που ακούγεται στο πρώτο επεισόδιο, κάνουν το The Fall of the House of Usher μια φανταστική σειρά.
Έχει έντονα στοιχεία από το Succession, απλώς σε ακόμα πιο ακραία μορφή κι έχει και τις δύο φιγούρες του Ρόντερικ και της Μαντελάιν, που για το άπειρο χρήμα πούλησαν, σχεδόν κυριολεκτικά, την ψυχή τους στον διάολο. Και την ψυχή των παιδιών του Ρόντερικ.
Η Κάρλα Γκουτσίνο για άλλη μια φορά παραδίδει μαθήματα ως το φάντασμα που έχει αναλάβει να βάλει τέλος στο bloodline των Άσερ και αποτελεί τον υπέρτατο συμβολισμό για την πτώση τέτοιων αυτοκρατοριών.
Είναι κρίμα που ο Μάικ Φλάναγκαν δεν κάνει δεύτερη σεζόν για την ίδια ιστορία, γιατί σε αυτή την περίπτωση ίσως και να χρειάζεται. Το The Fall of the House of Usher είναι μετρημένο και ουσιαστικό σε όλη του τη διάρκεια. Και πολύ ανατρεπτικό με αυτό που αποκαλύπτει ο Ρόντερικ στον Ντουπέν στο τελευταίο επεισόδιο.
Έχει και μια αρκετά ατμοσφαιρική κινηματογράφιση το The Fall of the House of Usher και δένει το γλυκό.