Για τους περισσότερους, η σύνυπαρξη των λέξεων «Maestro-Netflix» στην ίδια πρόταση, οδηγεί στον Παπακαλιάτη. Για αυτόν τον Δεκέμβριο και ενδεχόμενα για τους επόμενους μήνες μέχρι τα Όσκαρ, θα οδηγεί στον Μπράντλεϊ Κούπερ.
Οκ, μπορεί να μην υπάρχουν πολλοί fans του στην Ελλάδα, δύσκολα θα βρεις κάποιον να σου πει ότι περιμένει πώς και πώς να δει ταινία στην οποία να πρωταγωνιστεί, αλλά ο ίδιος το έχει βάλει αμέτι μοχαμέτι να δεχτεί standing ovation ή μια τεράστια υπόκλιση από τους συναδέλφους και το Χόλιγουντ εν συνόλω.
Μέχρι σήμερα δεν το έχει πετύχει. Έφτασε κοντά με το A Star Is Born, αλλά η Lady Gaga του αφαίρεσε την ελάχιστη ελπίδα με το star quality της και με το ότι τελικά εκείνη η ταινία είχε πολύ καλύτερη μουσική από πλοκή, άρα η αποθέωση λογικά θα έπεφτε περισσότερο στην τραγουδίστρια και λιγότερο στον ηθοποιό.
Με την παραγωγή του Netflix για την ταινία Maestro, όπου ο Μπράντλεϊ Κούπερ υποδύεται τον Λέοναρντ Μπερνστάιν, τον διάσημο μαέστρο με τις θρυλικές Συμφωνίες, θέλει να φωνάξει στη βιομηχανία ότι είναι καιρός να πάρει κι αυτός την αποδοχή. Όχι μόνο για το υποκριτικό κομμάτι, αλλά και για τη σκηνοθεσία και τη σύνολη καλλιτεχνική του υπόσταση.
Η ταινία που κυκλοφορεί την Πέμπτη στις αίθουσες σε διανομή της The Film Group και θα είναι διαθέσιμη στο Netflix στις 22/12, δεν είναι απλά μια βιογραφία, δεν ασχολείται με την διαδρομή 5 δεκαετιών του Μπερνστάιν ως συνθέτης και διευθυντής ορχήστρας.
Αντιθέτως, αυτά τα βάζει στο background ως επένδυση σε μια διαδρομή που είχε ως καύσιμό της τον έρωτα του Μπερνστάιν με την Φελίσια Μοντεαλέγρε, τη μόνη γυναίκα της ζωής του, αυτή με την οποία τα έζησε όλα και έκαναν οικογένεια.
Στο μεσοδιάστημα όμως, ο Μπερνστάιν δεν εγκατέλειψε την έλξη που του προκαλούσαν άλλοι άντρες και εξακολουθούσε να συνευρίσκεται μαζί τους, ακόμα κι όταν μεγάλωνε και γερνούσε, καταναλώνοντας ως και ναρκωτικά, κάτι που λόγω της φήμης του προκαλούσε προβλήματα στις οικογενειακές ισορροπίες και έφερε την ζωή του πολλές φορές στην κατάρρευση.
Εκτός αυτού, ο Μπερνστάιν ήκμασε σε μια περίοδο που ο αντισημιτισμός ήταν μεγάλος και στο ξεκίνημα της διαδρομής του, στις αρχές της δεκαετίας του ’40, στην περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά και στην άνθιση της ψυχαγωγίας στο Χόλιγουντ, εγκατέλειψε το επώνυμό του και διέπρεπε ως Λέοναρντ Μπερνς.
Η κορύφωση του εσωτερικού του δράματος έρχεται όταν η Φελίσια διαγνώνεται με καρκίνο στους πνεύμονες και υπάρχουν λίγες ελπίδες να επιβιώσει. Και δεν επιβιώνει. Σε αυτό το διάστημα παραδίδεται περισσότερο στην θλίψη του και οι συνθέσεις του επηρεάζονται βαθιά από την απώλεια της Φελίσια.
Έχοντας αφήσει πίσω του το σπουδαίο έργο του με τίτλο Mass, που το εμπνεύστηκε από τον Γκιστάβ Μάλερ, ο maestro Μπερνστάιν διάγει – και το γνωρίζει μέσα του – την έσχατη εποχή της καλλιτεχνικής του υπόστασης και κρατά μόνο μια θέληση να αφήσει πίσω του μια όμορφη τελευταία εικόνα.
Η ταινία είναι μια κλασική βιογραφική ταινία όπως το Bohemian Rhapsody με τον Ραμί Μάλεκ ή το Rocketman με τον Τάρον Έτζερτον, δεν έχει συγκλονίσει ως ταινία, αλλά η Κάρι Μάλιγκαν που υποδύεται την Φελίσια συγκεντρώνει υψηλές πιθανότητες για οσκαρική υποψηφιότητα.
Ο Μπράντλεϊ Κούπερ θα χρειαστεί πολύ προώθηση για να βρεθεί στην τελική πεντάδα σε μια χρονιά που υπάρχουν σίγουρα ο Σίλιαν Μέρφι, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και ο Μαρκ Ράφαλο για το Poor Things του Λάνθιμου.