Πίσω στο 1990, ο Χάρισον Φορντ πρωταγωνιστούσε σε μια ταινία με τίτλο Presumed Innocent, όπου υποδυόταν έναν εκπρόσωπο της δικαιοσύνης που κατηγορείτο για τη δολοφονία μιας συναδέλφου του. Η ίδια ιστορία έγινε σειρά και είναι κα-τα-πλη-κτι-κή.
Δεν ξέρουμε εάν είναι η κορυφαία σειρά της χρονιάς, είναι σίγουρα όμως η κορυφαία και με διαφορά στην κατηγορία της. Κι αυτό κυρίως λόγω του Τζέικ Γκίλενχαλ, που έχει έναν πολύ ψυχωτικό τρόπο να αποδίδει τους ρόλους του σε τέτοια ψυχολογικά θρίλερ.
Στη σειρά Presumed Innocent του Apple TV, έχουμε κάποιες σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την ταινία, που την καθιστούν πιο ενδιαφέρουσα και είναι πιο ταιριαστές σε μια τηλεοπτική αφήγηση μίνι σειράς 8 επεισοδίων.
Ο Γκίλενχαλ υποδύεται τον Ράστι, έναν δικηγόρο που εργάζεται στην εισαγγελία και αναλαμβάνει με ανάθεση από το κράτος την εκπροσώπηση ανθρώπων σε δίκες.
Μια μέρα, όπως παίζει με τα παιδιά και τη γυναίκα του, του τηλεφωνεί ένας συνάδελφος για να τον ενημερώσει πως μια συνάδελφός τους, η Κάρολιν, δολοφονήθηκε. Κι ο Ράστι θέλει να είναι αυτός που θα αναλάβει την έρευνα για να εξιχνιάσει την υπόθεση.
Στην πορεία όμως, βγαίνει στη φόρα η ερωτική σχέση που είχε μαζί της, όπως και το ότι όταν τη σκότωσαν, ήταν έγκυος στο παιδί του, ώστε μπαίνει στο κάδρο του βασικού υπόπτου, έχοντας δείξει και σημάδια βίαιου χαρακτήρα.
Στη σειρά, την υπεράσπισή του αναλαμβάνει ο Ρέιμοντ, ο μόνος άνθρωπος που τον στήριζε στην εισαγγελία. Στην ταινία αυτό δεν είχε συμβεί και είχε λειτουργήσει ως επιβέβαιωση πως ο Ράστι είναι αθώος. Στην ταινία αυτό μας έκανε απλώς να αναρωτιόμαστε πώς θα αποδείξει την αθωότητά του.
Στη σειρά, κανείς δεν μπορεί να μαντέψει εάν είναι αθώος. Τόσο ο τίτλος, όσο και το πώς αποτυπώνεται ο Ράστι, με περισσότερα εκφραστικά στοιχεία που φανερώνουν ροπή προς την απώλεια του ελέγχου, της ψυχραιμίας, τον κάνουν έναν πολύ γκρίζο χαρακτήρα, που δεν είναι ούτε αθώος, ούτε ένοχος. Είναι και τα δύο μέχρι να φτάσει κάποιος στο 8ο επεισόδιο, όπου ξεκαθαρίζεται τι είναι.
Αν έχεις δει την ταινία, μην περιμένεις πως θα είναι ίδιο το τέλος. Το πώς θα υποδεχτείς την τελική ετυμηγορία, όποια είναι αυτή, θα καθοριστεί από την διαδρομή των προηγούμενων επεισοδίων.
Σε αυτά, οι στιγμές που ο Ράστι μοιάζει αθώος, δεν είναι περισσότερες από αυτές που λες «οκ, μάλλον αυτός τη δολοφόνησε». Ακόμα και οι αναμνήσεις του από τις στιγμές που έκανε σεξ με την Κάρολιν, φανερώνουν μια σχέση που αποζητούσε το βίαιο στο σεξ. Κι όταν συμβαίνει αυτό, δεν είναι μακριά και η βία εκτός σεξ.
Πολύ σημαντικό και το ότι ο Ράστι έχει μια οικογένεια, η οποία εμπλέκεται σε αυτή τη διαδικασία και καλείται να πάρει μια θέση, η γυναίκα του και τα δύο παιδιά τους, είτε στηρίζοντας τον είτε κόβοντας κάθε σχέση μαζί του.
Στα 8 της επεισόδια η σειρά φτιάχνει μια ατμόσφαιρα ενός έντονου ψυχολογικού θρίλερ, με τον Τζέικ Γκίλενχαλ να υποστηρίζει άψογα την πλοκή.
Ως εγγύηση λειτουργεί το ότι τη σειρά υπογράφει ο Ντέιβιντ Κέλι, δημιουργός, μεταξύ άλλων, σειρών όπως A Man In Full, The Undoing, Big Little Lies. Το μόνο ψεγάδι της ήταν το φινάλε. Δεν θα πούμε πολλά για να μην κάνουμε spoiler, όμως θα το δείτε κι εσείς. Θα λιώσετε τα πρώτα 7 επεισόδια, γιατί η σειρά είναι εθισμός και μόλις λυθεί το μυστήριο στο 8ο και τελευταίο επεισόδιο θα σας μείνει μια γλυκόπικρη γεύση! Δεν θα σας απογοητεύσει σε καμία περίπτωση, αλλά ένα «μπορούσατε και καλύτερα» θα σας βγει αβίαστα. Η συνέχεια επί της οθόνης…