Σε μια άλλη εποχή, τέτοιες ταινίες θα γινόντουσαν Νο1 με το που εμφανίζονταν στο Netflix. Αυτή όμως για την οποία θα μιλήσουμε εδώ, αν και οσκαρική, με ερμηνεία καριέρας για τον πρωταγωνιστή, ούτε καν στο top-10 δε βρίσκεται.
Έτσι είναι πια τα δεδομένα στο Netflix. Να ανεβαίνει μια χαζοκομεντί όπως το Failure to Launch, από το μακρινό 2006, και να γίνεται Νο1 για 4-5 μέρες, και να ανεβαίνει στις 2 Αυγούστου το Bohemian Rhapsody και μέχρι σήμερα, 7/8, να μην την έχει πάρει χαμπάρι κανείς και να μη βρίσκεται έστω κάπου στο top-10. Ούτε καν 10η.
Κοιτάς την κορυφή και βλέπεις ταινία Μπομπ Σφουγγαράκη και το πολύ καλό animation Ferdinand. Οκ, λογικό γιατί είναι καλοκαίρι και τα παιδιά κολλάνε στο Netflix και ορίζουν τα trends, αλλά και στις υπόλοιπες 8 θέσεις δεν δικαιολογείται να μην έχει μία το Bohemian Rhapsody.
Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί δεν είναι η υπέρτατη ταινία, η πολύ σοφιστικέ, το αριστούργημα, που το κοινό του Netflix έχει καταστήσει σαφές πως αποφεύγει το 2024. Είναι μια οκ ταινία, στην καλύτερη, βασισμένη σε ένα κομμάτι της πορείας των Queen, από τη στιγμή που εμφανίστηκε ο Φρέντι Μέρκιουρι στην παγκόσμια μουσική και μέχρι τον πρόωρο θάνατό του.
Είναι μια κλασική βιογραφική ταινία, όπου όλα τα λεφτά είναι ο κεντρικός ρόλος, η προσωπικότητα εκείνη που όρισε ένα κομμάτι του παρελθόντος, και όλα τα υπόλοιπα υπάρχουν επειδή υπάρχει ο Ράμι Μάλεκ ως Φρέντι Μέρκιουρι. Στο είχαμε γράψει και παλιότερα εδώ.
Ο Ραμί Μάλεκ έχει ήδη πάρει παραπάνω απ’ όσα θα φανταζόταν, αλλά λιγότερα από όσα θα περίμενε κανείς μετά το Όσκαρ Ερμηνείας που πήρε το 2019 για αυτόν τον ρόλο. Έκανε τον κακό στον τελευταίο James Bond του Ντάνιελ Κρεγκ και έπαιξε λιγότερο από 10 λεπτά στο Oppenheimer, έχοντας όμως έναν καίριο ρόλο.
Στο Bohemian Rhapsody βλέπουμε το εκρηκτικό μείγμα ζωής που είχε ο Μέρκιουρι, δηλαδή από τη μία την αναγνώριση πως παίζει να μιλάμε για την καλύτερη φωνή στην ανθρώπινη Ιστορία, κι από την άλλη την έπαρση που έφερνε όλο αυτό, σε συνδυασμό με την ενόχληση από το ότι ένιωθε πως η σεξουαλικότητα του δεν ήταν αποδεκτή και στους fans και εντός του συγκροτήματος.
Από το 1970 μέχρι το 1982, όλα είναι για τη μουσική. Σε εκείνη τη δεκαετία εμφανίζεται το HIV και οι δημοσιογράφοι και ο κόσμος θέλουν να μάθουν για την προσωπική ζωή του Μέρκιουρι. Κι εκεί αρχίζουν οι συγκρούσεις μεταξύ των μελών. Κάποια στιγμή, ο Φρέντι έρχεται σε σύγκρουση με τον μάνατζερ Τζον Ριντ και τον απολύει χωρίς να ρωτήσει τους υπόλοιπους.
Το 1984 ακολουθεί σόλο καριέρα, αλλά καταλαβαίνει πως έχει κάνει λανθασμένη επιλογή με το να ζει μεταξύ σεξ και ναρκωτικών με τον Πολ Πρέντερ, τον άντρα που αποτέλεσε την πρώτη γκέι σχέση του, και γυρίζει στη μπάντα για να ακολουθήσει μια 7ετία στην οποία πια ο κόσμος γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα. Και το 1991, ο Φρέντι πεθαίνει.
Η ταινία έχει κάποιες σκηνές έντασης-κλιμάκωσης, αλλά δεν καταφέρνει κάτι περισσότερο από το να δώσει στον Ραμί Μάλεκ όλο τον χώρο που θέλει για να ανθίσει. Κι ίσως γι’ αυτό η ταινία δεν θα πάει με τίποτα στην 5άδα του Netflix, παρά τα credits που έχει, γιατί είναι της μιας ερμηνείας. Βλέπεις καλύτερα ντοκιμαντέρ στο Youtube και τέλος.