Πωλούνται ήδη εισιτήρια στη μαύρη αγορά: Το ευφυές τρικ που έκανε την Οδύσσεια του Νόλαν να ξεπουλάει 1 χρόνο πριν βγει στο σινεμά

Πρωτοπόρος παντού ο Βρετανός σκηνοθέτης

Ό,τι και να κάνει αυτός ο άνθρωπος, πετυχαίνει. Όχι προφανώς επειδή διαθέτει κάποιου είδους κοκαλάκι της νυχτερίδας. Αλλά επειδή, απλά όσο και σύνθετα, είναι χαρισματικός ο Κρίστοφερ Νόλαν. Και να που 1 ολόκληρο χρόνο πριν η Οδύσσεια βγει στα σινεμά (17 Ιουλίου 2026 η επίσημη ημερομηνία πρεμιέρας), έχει κάνει όλο τον κόσμο να ανυπομονεί. Να πιάνει θέση.

Το τελευταίο δεν το είπαμε μεταφορικά. Ισχύει, συμβαίνει (από) τώρα. Τι εννοούμε; Ο (δαιμόνιος) Βρετανός σκηνοθέτης έδωσε το «ΟΚ» να βγουν σε κυκλοφορία εισιτήρια για τη νέα του ταινία, από τώρα. Αυτά που αφορούν τις προβολές του πρώτου Σαββατοκύριακου σε Imax 70mm – το φορμάτ επιλογής του Κρίστοφερ Νόλαν για όλες τις ταινίες του, με την ασύγκριτη οπτική εμπειρία. Έγινε χαμός, sold out σε χρόνο dt. Το εξίσου φοβερό είναι πως διάφοροι επιτήδειοι άρχισαν, ούτε ένα 24ωρο μετά το λανσάρισμα, να πουλάνε αυτά τα «μαγικά χαρτάκια» στη μαύρη αγορά. Για περισσότερα από 200 δολάρια, κοντά στα 185 ευρώ δηλαδή!

Είναι φοβερό αυτό που συνέβη. Μιλάμε για μια ταινία που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η κινηματογράφησή της. Όμως το όνομα του Κρίστοφερ Νόλαν είναι τόσο εγγύηση ώστε τέτοιες… λεπτομέρειες δεν κάμπτουν τους φαν. Η Οδύσσεια, με ένα λαμπερό καστ που περιλαμβάνει τους Ματ Ντέιμον, Ζεντάγια, Τομ Χόλαντ, Λουπίτα Νιόνγκο, Σαρλίζ Θέρον, είναι με διαφορά η ταινία που περιμένουμε περισσότερο για το 2026.

Το ερώτημα που θέτουν ορισμένοι πλέον ανοιχτά είναι το εξής: Είναι αυτή μια τακτική που μπορεί να αποτελέσει οδηγό για το μέλλον, να γίνει δηλαδή αφετηρία ανάλογων κινήσεων στο πλαίσιο της εμπορικής προώθησης των ταινιών; Ή είναι κάτι που πέτυχε μόνο και μόνο επειδή εδώ μιλάμε για Κρίστοφερ Νόλαν και σαν αυτόν, δεν υπάρχει άλλος εκεί έξω στην παρούσα φάση;

Η λογική λέει πως ισχύει το δεύτερο. Η ανάγκη όμως, πως πρέπει να βρεθεί τρόπος να ισχύσει το πρώτο. Να γίνουν δηλαδή πιο δημιουργικοί οι άνθρωποι που ασχολούνται με το μάρκετινγκ ώστε να πείσουν τον κόσμο να (ξανά)πάει μαζικά στις αίθουσες ξεπερνώντας τον πειρασμό του να περιμένει να δει μετά την ταινία, αραχτός, στον καναπέ του σπιτιού του μέσα από κάποια πλατφόρμα streaming.

Ο Κρίστοφερ Νόλαν, με αυτό το ευφυές τρικ, κάνει τον κόσμο να νιώσει συμμέτοχος σε αυτό που έρχεται. Να «εμπλακεί» συναισθηματικά και πρακτικά. Δυναμώνει το hype. Κάτι που είχε κάνει και ένα μικρό teaser που διέρρευσε πριν από λίγες μέρες – μπορεί τελικά να μην ήταν τυχαίο. Έχουν βγει και κάποια ακόμα, δημιουργημένα από AI, μην σε μπλέξουν συνεπώς αν τα πετύχεις κάπου.

Ελληνική μυθολογία, ένα all star καστ που πιάνει διάφορα ηλικιακά γκρουπ και ο Κρίστοφερ Νόλαν ως επικεφαλής, η Οδύσσεια, που έκανε γυρίσματα και στα μέρη μας, μοιάζει να έχει όλα τα εχέγγυα για να γίνει μια ιστορική κινηματογραφική επιτυχία. Εδώ ξεπουλάει ένα χρόνο νωρίτερα. Κι ας φαίνεται σε ορισμένους απλά και μόνο ένα διαφημιστικό τρικ.