Μια σειρά από εκείνες που είχαμε σημειώσει με μεγάλα γράμματα και χαρακτηρισμό «αυτό πρέπει να το δω» όταν εξετάζαμε το τι μας έρχεται την τηλεοπτική σεζόν 2025/26 και πού θα επενδύσουμε τον (ελεύθερο) χρόνο μας. Μια σειρά, φουλ υποσχόμενη, από όλες τις απόψεις. Και ναι, μετά την πρεμιέρα της Δευτέρας (22/9), το λέμε μετά βεβαιότητας: Άξιζε απόλυτα η προσμονή. Το Σπίτι Δίπλα στο Ποτάμι, φαντάζει βέβαιο, θα είναι μέσα στα κορυφαία hit της χρονιάς.
Στο πρώτο μεγάλο φετινό «κονταροχτύπημα» της χρονιάς στην prime time, η σειρά του Alpha θριάμβευσε με κρότο. Παίρνοντας την πρωτιά στους πίνακες τηλεθέασης, με μέσο όρο 19% στο δυναμικό κοινό και 18,4% στο γενικό σύνολο. Νούμερα που αποτυπώνουν και αυτό που γινόταν και στα social media την ώρα της προβολής: Ένα πολύ θετικό «σούσουρο», ένα μεγάλο «μπράβο».

Ήταν πραγματικά χορταστικό το πρώτο δείγμα. Διπλό επεισόδιο, σαν (τηλε)ταινία το νιώσαμε. Δεν θα είναι πάντα έτσι (από εδώ και στο εξής η σειρά θα προβάλλεται ανά επεισόδιο κάθε Παρασκευή από τις 3 Οκτωβρίου και μετά, στις 9 το βράδυ) αλλά για αρχή μας… καλόμαθαν. Σαν το κέρασμα όταν πας σε ένα μαγαζί, όλα παίζουν το ρόλο τους για να νιώσεις αμέσως άνετα και ωραία.
Αντλώντας υλικό από το ομώνυμο best seller της Λένας Μαντά, το Σπίτι Δίπλα στο Ποτάμι πατάει σε μια συνταγή που αποδεδειγμένα δουλεύει καλά στην ελληνική τηλεόραση, στο δράμα εποχής που κινείται θεματικά στο δίπολο «συναίσθημα – ανατροπές». Ακόμα κι έτσι, η επιτυχία δεν είναι δεδομένη. Όσο μεγάλη κι αν είναι η παραγωγή, όσο χρήμα κι αν πέφτει. Επίσης ακριβώς επειδή έχουμε δει αρκετά καλά πράγματα στην συγκεκριμένη κατηγορία τα τελευταία χρόνια, ο πήχης των απαιτήσεων μας έχει ανεβεί. Η σύγκριση είναι πάντα εκεί με τα προηγούμενα, έστω και υποσυνείδητα. Γι’ αυτό και είναι ακόμα πιο σημαντικό αυτό που πέτυχε η νέα σειρά του Alpha. Να αρέσει δηλαδή τόσο και σε τόσους, με το καλημέρα.

Αυτό που είδαμε για αρχή ήταν η ιστορία μιας μητέρας (συγκλονιστική στο ρόλο η Πέγκυ Τρικαλιώτη, ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ), που μετά το ξαφνικό θάνατο του άνδρα της (Γιώργος Χρυσοστόμου – είναι ηθοποιάρα και εδώ το διατρανώνει μέσα σε λίγα λεπτά, του φτάνουν και του περισσεύουν), μένει μόνη της για να μεγαλώσει τις πέντε κόρες της. Μελισσάνθη, Ιουλία, Ασπασία, Πολυξένη και Μαγδαληνή. Το δράμα της σκηνής της απώλειας, ο σπαραγμός και ο θρήνος ενώ η βροχή πέφτει σαν μαστίγιο, το μοιρολόι, ως θεατής δεν μπορείς να το δεις και να το προσπεράσεις αδιάφορα. Η συνέχεια μας πάει πολλά χρόνια μετά, για να δούμε τι έγινε με τις ζωές των κοριτσιών και της μητέρας τους. Πού βρέθηκαν, πώς και πού θα πάνε.

Έχει ένα ιδιαίτερο χρώμα το Σπίτι Δίπλα στο Ποτάμι, στην εικόνα του, στο συναίσθημα που βγάζει, στην αποτύπωση της εποχής. Πολλοί το περίμεναν πώς και πώς και ναι, δεν απογοήτευσε. Βασικά, μην φοβόμαστε τις λέξεις: Την βρήκαμε ήδη την πρώτη μεγάλη επιτυχία της σεζόν.
