Έως 14 υποψηφιότητες: Η ταινία που πάει για το απόλυτο sweep στα Όσκαρ παίζει πια χωρίς αντίπαλο

Κι αυτό είναι το σωστό…

Εάν μιλούσαμε για ποδόσφαιρο θα το θέταμε ως εξής: Κοιτάζει κάθε ματς ξεχωριστά με στόχο να σαρώσει ό,τι κούπα βρει στο διάβα. Επειδή μιλάμε για σινεμά, αλλά και για τη συγκεκριμένη ταινία (διόρθωση: ταινιάρα) θα το αλλάξουμε κάπως στη διατύπωση, θα το πάμε συνεπώς έτσι: Κερδίζει τη μία… μάχη μετά την άλλη! Πρώτα τους κριτικούς, μετά το κοινό. Στα Όσκαρ θα κολλήσει; Όχι δα. Το One Battle After Another είναι καμωμένο από αυτό το σπουδαίο υλικό που όλους τους μαγεύει…

Είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς και μια από τις κορυφαίες των τελευταίων (πολλών) ετών; Θα βρεις πολλούς που το υποστηρίζουν, με πάθος. Γεγονός πως μιλάμε για μια δουλειά που φωνάζει «σινεμά» και το ενώνει με την «αποθέωση». Ο ιδιοφυής Πολ Τόμας Άντερσον αγαπάει πολύ αυτό που κάνει και το αποτέλεσμα είναι εμφανέστατο σε κάθε πλάνο, στην κάθε στιγμή, σε 161 λεπτά που ρέουν γάργαρα και λυτρωτικά για τη ψυχή του κάθε σινεφίλ…

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Variety, το Μια Μάχη Μετά την Άλλη προβλέπεται να συγκεντρώσει 14 υποψηφιότητες για Όσκαρ, κάτι το οποίο έχουν πετύχει μόνο τρείς ταινίες στην έως τώρα ιστορία των Βραβείων της Ακαδημίας: το Όλα για την Εύα του Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς το 1951 (πήρε 6/14), ο Τιτανικός του Τζέιμς Κάμερον το 1998 (σάρωσε με 11 Όσκαρ από τα 14 που διεκδίκησε) και το La La Land του Ντάμιεν Σαζέλ το 2017 (επίσης έφυγε από την τελετή με 6/14).

Θα συμπληρωθεί φέτος το… καρέ της χαράς; Το σίγουρο είναι πως το Μία Μάχη Μετά την Άλλη αξίζει κάθε καλό. Οι κατηγορίες που περιμένουν οι γνώστες πως θα πάρει υποψηφιότητα για Χρυσό Αγαλματίδιο είναι σχεδόν όλες οι «καλές», από την Καλύτερη Ταινία και Σκηνοθεσία μέχρι Καλύτερης Φωτογραφίας, Μοντάζ και Ήχου.

Και από καστ; Α, εδώ έχουμε «πρόβλημα». Είναι όλοι τους τόσο μα τόσο καλοί που πραγματικά άπαντες θα μπορούσαν να βρεθούν στη λίστα με τους “nominated”. Ο παντού και πάντα τέλειος Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο ανατριχιαστικά καλός Σον Πεν (το προσωπικό μας best of από την ταινία, αν μας ρω΄τας), ο πιο cool από cool Μπενίσιο Ντελ Τόρο, η – το μέλλον της ανήκει – Ινφίνιτι Τσέις.  Respect πραγματικά, δεν έχουμε πολλά περισσότερα να πούμε. Φέτος προστίθεται και κατηγορία «Καλύτερο Κάστινγκ», θα ‘ναι… σκάνδαλο αν η ταινία δεν νικήσει (και) εκεί.

Οι υποψηφιότητες για τα 97α Όσκαρ θα ανακοινωθούν την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου. Θα δούμε δηλαδή πιο καθαρά και τον (λέμε τώρα…) ανταγωνισμό. Αν και όλα δείχνουν πως μιλάμε για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θριάμβου, ενός sweep ενδεχομένως άνευ προηγουμένου. Κι αυτό είναι το σωστό…