Όλα είναι θέμα τιμής: Η χώρα που κάποτε υποτιμούσαμε μας παίρνει πια ακόμα και τους πιο ορκισμένους τουρίστες
Βρείτε μας στο

Με ανέλπιστο σύμμαχο την ακρίβεια, μια γειτονική χώρα κερδίζει συνεχώς πόντους έναντι της Ελλάδας στη μάχη της προσέλκυσης τουριστών. Και μάλιστα καταφέρνει να αποσπά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο ακόμη και σε αγορές που μέχρι πρόσφατα η πατρίδα μας έπαιζε χωρίς αντίπαλο.

Στην ουσία η θερινή τουριστική σεζόν έχει ήδη αρχίσει συνεπικουρούμενη από τον εξαιρετικό (όχι για την γεωργία, βέβαια) καιρό, αλλά και την συγκυρία με τα διαδοχικά τριήμερα τόσο την Καθαρά Δευτέρα όσο και την 25η Μαρτίου.

Φυσικά αυτές οι αποδράσεις από την καθημερινότητα αφορούσαν κατά κύριο λόγο τον εσωτερικό τουρισμό που ναι μεν παραμένει σημαντικός πυλώνας (κατά το «οι Έλληνες είναι που αφήνουν χρήμα»), αλλά κυρίως στους παραθεριστές που προέρχονται από το εξωτερικό είναι που στηρίζεται η τουριστική βιομηχανία του τόπου.

Όλα είναι θέμα τιμής: Η χώρα που κάποτε υποτιμούσαμε μας παίρνει πια ακόμα και τους πιο ορκισμένους τουρίστες

Παραδοσιακά η Ελλάδα αποτελούσε πόλο έλξης για παραθεριστές από τον δυτικό κόσμο, με Βρετανούς, Γερμανούς και Αμερικανούς να βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα, αλλά αυτή η κατάσταση άλλαξε τα τελευταία χρόνια. Η πάλαι ποτέ κλειστή αγορά των πρώην κομμουνιστικών χωρών άνοιξε μετά την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού και οι κρατήσεις από Ρώσους ή Σέρβους (κατά κύριο λόγο) άνθισαν. Ειδικά στην περίπτωση της γειτονικής και φιλικής προς την Ελλάδα γενικότερα Σερβίας, ιδιαίτερα ευνοημένη ήταν η Βόρεια Ελλάδα αφού αποτελεί έναν εύκολο και γρήγορο προορισμό στον οποίον μπορούσαν να φτάσουν με τα αυτοκίνητά τους ή με τουριστικά πούλμαν, αποφεύγοντας το συνήθως υψηλότερο κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων.

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα αυτή η κατάσταση δείχνει να δυσχεραίνει αφού πλέον η Ελλάδα είναι προφανές ότι δεν παίζει μόνη της. Η γειτονική Αλβανία έχει μετατραπεί σε βασικό ανταγωνιστή καθώς στηρίζεται σε μια έξυπνη πολιτική προώθησης και διαφήμισης των παράλιών της στο δημοφιλές Ιόνιο, την ώρα που προτάσσει (και πολύ καλά κάνει) το δικό της πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από τις σαφώς χαμηλότερες τιμές.

Όλα είναι θέμα τιμής: Η χώρα που κάποτε υποτιμούσαμε μας παίρνει πια ακόμα και τους πιο ορκισμένους τουρίστες

Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί

Βέβαια αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που προϋπήρχε, αλλά ο πληθωρισμός και η συνεχής άνοδος των τιμών, ξεκινώντας από την διαφορά στο κόστος της βενζίνης (ας πούμε) και καταλήγοντας στις τιμές βασικών ειδών που βρίσκει κανείς σε σούπερ μάρκετ, έχει δημιουργήσει μια δυσμενή για την Ελλάδα συνθήκη, η οποία αποτυπώνεται και στα διαθέσιμα στοιχεία.

Στη φετινή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, οι Σέρβοι ειδικά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για διακοπές στην Αλβανία, με τον ειδικό Τύπο της χώρας μάλιστα να φιλοξενεί άρθρα στα οποία επισημαίνεται αυτή η στροφή στις προτιμήσεις τους. Στην κορυφή βρίσκονται συγκεκριμένες περιοχές, όπως για παράδειγμα οι Άγιοι Σαράντα στην ακτή του Ιονίου, όπου μπορεί κανείς να βρει δωμάτιο με πρωινό έναντι μόλις 23 ευρώ ανά διανυκτέρευση!

Όλα είναι θέμα τιμής: Η χώρα που κάποτε υποτιμούσαμε μας παίρνει πια ακόμα και τους πιο ορκισμένους τουρίστες

Πολύ ψηλά για τους Σέρβους είναι και το Ξαμίλ (ή αν προτιμάτε, Εξαμίλι στα ελληνικά) το οποίο προσφέρεται για all inclusive παροχές, με τα καταλύματα να είναι διαθέσιμα με 58 ευρώ, την ώρα που οι Σέρβοι τουριστικοί πράκτορες τονίζουν ότι εκεί οι παραλίες είναι αμμώδεις και επομένως ακόμη πιο δημοφιλείς. Σύμφωνα με όσα λένε οι γείτονες, κάνοντας το… περιτύλιγμα ακόμη πιο ελκυστικό, αυτές άλλωστε είναι οι λεγόμενες «Ευρωπαϊκές Μαλδίβες»…

Προορισμοί όπως είναι ο Αυλώνας και το Δυρράχιο είναι επίσης στην «φαρέτρα» της Αλβανίας που ήδη καταγράφει υψηλό αριθμό κρατήσεων για την περίοδο του Πάσχα και περιμένει τον κύριο όγκο Σέρβων τουριστών το καλοκαίρι, την ώρα που για την σύγκριση με την Ελλάδα ή ακόμη και την Τουρκία ή το Μαυροβούνιο τονίζεται ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά τουλάχιστον 20% σε σχέση με την περασμένη σεζόν.

Φωτογραφίες από tripadvisor