Ο «ξεπερασμένος» είναι ο μεγάλος νικητής της φετινής Eurovision

Μια ακόμη απόδειξη πως δεν πρέπει ποτέ να βιαζόμαστε να (κατά)κρίνουμε

Προφανώς και δεν (μπορούμε να) ξέρουμε πώς θα πάει η Κλαυδία στον σαββατιάτικο τελικό (17/5) της Eurovision. Ξέρουμε όμως, από τώρα, πως (πρέπει να) λογίζεται στις κερδισμένες του θεσμού. Δεν υπήρχε τίποτα «λίγο» στην εμφάνισή της, ο συγκλονιστικός τρόπος που ερμήνευσε την «Αστερομάτα», η απίστευτη φωνή της, κατάφερε και μίλησε απευθείας στις καρδιές πάρα πολλών εκεί έξω. Και όχι μόνο Ελλήνων.

Μήπως όμως υπάρχει και κάποιος αφανής ήρωας για τον οποίο δεν μιλάμε αρκετά ή έστω όχι όσο θα έπρεπε; Ο Φωκάς Ευαγγελινός άκουσε πολλά πριν αρχίσει ο διαγωνισμός. Στα social media υπήρξαν πολλά δηλητηριώδη σχόλια εις βάρος του. Τι για την ηλικία του έγραψαν, τι για το ότι είναι ξεπερασμένος και old – fashioned, τι για το ότι θα έπρεπε να κάνει πέρα και να δώσει τη θέση του σε κάποιον άλλον και ότι είναι «μοναχοφάης» στο κομμάτι Eurovision. Μηδέν σεβασμός δηλαδή για έναν άνθρωπο που έχει αποδείξει πλειστάκις και σε βάθος πολλών ετών πόσο καλός είναι στη δουλειά του. Και καμία υπομονή μέχρι να δουν στην πράξη το τι είχε ετοιμάσει για τη σκηνική παρουσία της Κλαυδίας πριν (κατά)κρίνουν.

Όμως αν το τραγούδι μας άφησε τόσο ωραία γεύση, αν κατάφερε και αναδείχτηκε θεματικά και συναισθηματικά, το οφείλει εν πολλοίς στη σκηνική παρουσία. Βρέθηκε η κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο κομμάτι του σόου και στο θέμα του τραγουδιού, υπηρετήθηκαν όλες οι κατά μέρους ανάγκες που γέννησαν το σωστό τελικό αποτέλεσμα. Ήταν και φρέσκο ήταν και παραδοσιακό. Είχε ένταση, είχε και ηρεμία. Ενώ το φινάλε με το μικρό τρικ με την αλλαγή χρώματος στο φόρεμα ήταν το «κάτι παραπάνω».

Αν κάτι μας θυμίζει λοιπόν αυτή η ιστορία είναι ότι καλό θα ήταν να είμαστε όλοι μας κομμάτι πιο μαζεμένοι στην όποια κριτική μας. ΟΚ, αιθεροβατούμε τώρα, ξέρουμε καλά ότι στα social media, ειδικά στο Twitter, το «ζουμί» είναι ποιος θα την πει περισσότερο στο άλλον, ποιος θα πάρει τα περισσότερα like με την αποψάρα του. Εδώ ορισμένοι μετέτρεψαν σε εθνικό ζήτημα το ότι η Κλαυδία ήταν ευγενική όταν ρωτήθηκε για τη συμμετοχή του Ισραήλ, της ευχήθηκαν να «πατώσει» και να διασυρθεί, προέβησαν σε αχρείαστες συγκρίσεις με την Μαρίνα Σάττι και το πώς συμπεριφέρθηκε εκείνη πέρυσι (βλέπε χασμουρητό κτλ). Γιατί; Επειδή δεν ικανοποίησε το φαντασιακό τους, επειδή ασχολήθηκε απλώς με τη δουλειά της που είναι να πάει και να τραγουδήσει, εκπροσωπώντας τον εαυτό της και τη χώρα της. Χωρίς να προκαλέσει στο παραμικρό.