Σε εφιάλτη για τους οδηγούς έχει μετατραπεί εδώ και δεκαετίες, ίσως ο πιο μαρτυρικός οδικός άξονας της Αττικής, που ξεκινάει από την Κηφισιά και φτάνει μέχρι τον Φαληρικό όρμο, με τις ουρές και τα μποτιλιαρίσματα να μην είναι πια η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.
Η ταλαιπωρία για δεκάδες, ίσως εκατοντάδες, χιλιάδες οδηγούς καθημερινά που χρειάζεται να διασχίσουν με τα οχήματά τους τον Κηφισό, είναι μέρος μίας καθημερινής ρουτίνας που θυμίζει το βασανιστήριο, την αιώνια σκληρή δοκιμασία του Σισύφου.
Καθημερινά στα δελτία κίνησης των δρόμων θα υπάρχει η είδηση ότι ο Κηφισός είναι κλειστός, σε κάποια σημεία του, με τις ουρές που δημιουργούνται να φτάνουν και να ξεπερνούν ακόμα και τα 10 χιλιόμετρα. Καθημερινά η υπομονή των οδηγών δοκιμάζεται και λύση δεν φαίνεται, προς το παρόν, στον ορίζοντα.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, σχεδόν 16.000 οχήματα περνούν ανά ώρα, καθημερινά και κατά τις ώρες αιχμής (8-9 το πρωί) από τη λεωφόρο, με τον καθημερινό φόρτο ροής να φτάνει συνολικά κοντά στα 152.000 οχήματα!
Οι αιτίες για το φαινόμενο είναι πολλές και ιδιαίτερα σύνθετες καθώς ο άξονας ενώνει πολλές διαφορετικές περιοχές της Αθήνας, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, αλλά και πολλά κοινά, τα οποία συντελούν σε ένα μαρτύριο πολύωρο για όσους χρειάζεται να κινούνται καθημερινά στον Κηφισό.
Η έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος του δρόμου, τα οποία θα ξελάφρωναν τον δρόμο από πολλές δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, αλλά και τα βαριά οχήματα που κινούνται ελεύθερα, σε συνάρτηση με τα πολλά ατυχήματα και τη μη σταθερή διατομή του σε όλο το μήκος του, δημιουργούν το εφιαλτικό σενάριο που ζουν Αθηναίοι και Πειραιώτες στον πιο επιβαρυμένο οδικό άξονα της Αττικής.
Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε ημέρες με δύσκολες καιρικές συνθήκες και ημέρες των μεγάλων εξόδων των Αθηναίων για διακοπές, μέσα στη χρονιά, η απελπισία στον Κηφισό χτυπάει κόκκινο.
«Θα πρέπει να φτάσουμε σε ένα σύστημα διαχείρισης, αντίστοιχο με αυτό των παραχωρήσεων των αυτοκινητοδρόμων. Χρειάζεται ίδρυση Τροχαίας Κηφισού, όπως και στην Αττική Οδό, που θα είναι μόνο για τον συγκεκριμένο άξονα. Επίσης, οι άνδρες της θα είναι εκπαιδευμένοι μόνο για τη Λεωφ. Κηφισού», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, προτείνοντας βιώσιμες λύσεις για τον οδικό άξονα, στη Ναυτεμπορική.
Προς το παρόν υπάρχει μόνο η πρωτοβουλία της Περιφέρειας που αφορά στην προμήθεια ειδικής πλατφόρμας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων αυτοκινήτων για τον Κηφισό. Ένας κούκος όμως δεν φέρνει την άνοιξη, η πρωτοβουλία θα πρέπει να γίνει πιο συστηματική, με περισσότερες διαθέσιμες πλατφόρμες και εκπαιδευμένους άνδρες.