Μπορεί να νοιώσαμε τα πρώτα κρύα του φθινοπώρου μόλις λίγες ημέρες μετά τα 17η Νοεμβρίου, όμως παρόλο τον καλοκαιρινό και ανοιξιάτικο καιρό που ζούσαμε, τουλάχιστον στην Αθήνα, κάθε άλλο παρά καλοκαίρι θυμίζουν οι δρόμοι της πρωτεύουσας από την κίνηση των υπεράριθμων αυτοκινήτων της.
Και πού καταλήγουν αυτά τα αυτοκίνητα το βράδυ; Παρκαρισμένα σε θέσεις στις οποίες κάποιες φορές δε θα έπρεπε να σταθμεύουν.
Ένα χάος σε πεζοδρόμια, άλλες φορές καβαλημένα από αυτοκίνητα, άλλες φορές διπλο ή τριπλοπαρκαρισμένα, αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε λάθος θέσεις, σε απαγορευμένες περιοχές, με τους οδηγούς να δυσκολεύονται να βρουν θέση πάρκινγκ ή άλλες φορές να βολεύονται πιστεύοντας ότι ο νόμος δεν τους πιάνει.
Όλοι έχουμε δει τέτοιες παραβάσεις, καθημερινά έχουν γίνει μέρος της κυκλοφοριακής ρουτίνας. Αντιμετωπίζονται με νεύρα, δημιουργούν εντάσεις, παρεξηγήσεις ακόμα και συμπλοκές.
Ποιος νόμος όμως και ποιος κώδικας μπορεί να τις σταματήσει; Ποια άρθρα του ΚΟΚ τιμωρούν και με ποια τιμωρία τους οδηγούς που παρκάρουν σε σημεία που απαγορεύονται;
Οι οδηγοί που παρκάρουν σε απαγορευμένες θέσεις πχ παράνομη στάθμευση μπροστά από ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία, καθώς και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για κάποιο συγκεκριμένο όχημα ατόμων με αναπηρία τιμωρούνται από διατάξεις του Άρθρου 34.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις του Άρθρου 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τιμωρούν τον παραβάτη πρώτα με διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, δηλαδή 2 μήνες. Και λίγο είναι αν μας ρωτάτε, καθώς είναι εγκληματικό ως νοοτροπία να παρκάρεις σε μέρος που έχει προβλεφθεί για να βοηθήσει συμπολίτες μας που πραγματικά το έχουν ανάγκη…
Δεν είναι όμως μόνο οι θέσεις μπροστά από χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία. Τιμωρία υπάρχει και για το πάρκινγκ μπροστά από ράμπες αναπήρων αλλά και πάνω στα ειδικής κατασκευής πλακίδια των πεζοδρομίων, που λειτουργούν ως οδηγοί για την κίνηση των τυφλών.
Η τιμωρία εκτός από την αφαίρεση πινακίδων και το πρόστιμο μπορεί να ενισχυθεί αν το όχημα δεν μετακινηθεί τρεις ώρες μετά τη βεβαίωση της παράβασης. Τότε υπάρχει εντολή για μετακίνηση του οχήματος από γερανό. Όμως σε περίπτωση που εμποδίζεται η κυκλοφορία από την παράνομη στάθμευση, τότε υπάρχει άμεση εντολή μετακίνησης του οχήματος, πριν την πάροδο του τριώρου.
Οι νόμοι, συνεπώς, υπάρχουν. Στην εφαρμογή χωλαίνει το πράγμα. Αν και θα έπρεπε να είναι συνείδηση όλων των οδηγών να μην παρκάρουν όπως να ‘ναι και όπου να ‘ναι. Να σκέφτονται και τους γύρω τους όχι μόνο την πάρτη τους…