Ο Χάρης Βαφειάς αποκαλύπτει: Πόσα χρήματα βγάζει τη μέρα ένα πλοίο - θηρίο διακοσίων μέτρων

Tα κόστη, οι μισθοί και οι πειρατές.

Ο εφοπλιστής και επιχειρηματίας Χάρης Βαφειάς έδωσε συνέντευξη στον Βασίλη Σαρημπαλίδη ενώ παράλληλα τον ξενάγησε σε ένα νέο πλοίο του. Ο Χάρης Βαφειάς έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τη συμμετοχή του ως κριτής σε δύο σεζόν του Dragons’ Den.

Το συγκεκριμένο πλοίο βρισκόταν στα ναυπηγεία Χαλκίδας όπου βρέθηκε για να ακολουθήσει τους προγραμματισμένους ελέγχους αλλά και επισκευές. Είναι ένα από τα 91 εμπορικά πλοία του Χάρη Βαφειά και ζυγίζει περίπου 40.000 τόνους.

Μισθοί και κόστη

Ο εφοπλιστής ερωτήθηκε για πολλά οικονομικά θέματα γύρω από το πλοίο και τους ναύτες του. Αφού πρώτα ανέφερε ότι δεν υπάρχουν Έλληνες ναύτες να το στελεχώσουν, όσο και να προσπαθεί να τους στρατολογήσει, αναφέρθηκε στους μισθούς.

Ο ελάχιστος μισθός κάποιου ναύτη στο πλοίο του είναι 1000€ καθαρά ενώ ο μέγιστος, του καπετάνιου, φτάνει τα 13.000€ καθαρά και του Α’ μηχανικού τα 12.000€. Αυτά για τους Φιλιππινέζους ναυτικούς έχουν διπλάσια περίπου αξία στη χώρα τους, γι’ αυτό και επιλέγουν αυτό το επάγγελμα και στελεχώνουν τα πλοία του.

Ένα τέτοιο πλοίο, όπως εξήγησε ο πλοιοκτήτης του, έχει καθημερινά 5.000€ λειτουργικά έξοδα, ενώ βγάζει 20.000€ τη μέρα. Άρα έχει καθαρό κέρδος 15.000€ τη μέρα περίπου. Ο Χάρης Βαφειάς εξήγησε ότι είναι σημαντικό το πλοίο να μη χαλάει ποτέ, να μην κάθεται ποτέ γιατί κάθε μισή μέρα που κάθεται χάνονται 15.000€ περίπου. Άρα σε μία εβδομάδα περίπου 210.000€. Γι’ αυτό και πολλά ανταλλακτικά του πλοίου φτιάχνονται μέσα σε αυτό από τορναδόρους, χωρίς να περιμένουν να πιάσει λιμάνι για να αποκατασταθεί μία βλάβη.

Deluxe καμπίνα 3650 δραχμές: Το ελληνικό πλωτό παλάτι των 165 μέτρων σαπίζει μισοβυθισμένο

Πιο επικίνδυνα μέρη

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης ερωτήθηκε και για τα πιο επικίνδυνα μέρη του πλανήτη για τα πλοία. Ο ίδιος εξήγησε: «Δεν υπάρχει το πιο επικίνδυνο σημείο. Υπάρχει ένας συνδυασμός του πιο επικίνδυνου σημείου με την πιο επικίνδυνη εποχή. Από τα πιο επικίνδυνα είναι η Βόρεια Ευρώπη, δηλαδή η Βορειοδυτική Ευρώπη, μεταξύ των σκανδιναβικών χωρών και Ρωσίας, λόγω καιρού, κρύου και πάγου. Μερικές φορές, αν πας εκεί και δεν προσέξεις, ο πάγος μπορεί να σου κόψει την καρίνα και να βουλιάξεις, όπως έγινε με τον Τιτανικό».

Πειρατεία

O Χάρης Βαφειάς αναφέρθηκε και στους πειρατές της Υεμένης. «Υπάρχουν φουλ πειρατές. Για αυτό το πράγμα έχουμε ασφάλεια. Άρα από τη στιγμή που έχουμε ασφάλεια, το πρόβλημα είναι του ασφαλιστή… Στα πλοία έχουμε και security με όπλα. Άμα κάποιος σου επιτεθεί να απαντήσεις και εσύ. Αλλά αν σε νικήσει και μπει μέσα στο πλοίο, έχεις και εκεί ασφάλεια.

Πολύ μπροστά απ’ την εποχή του: Το λάθος που έσβησε το πιο μεγάλο και θρυλικό πλοίο της γραμμής

Οπότε η ασφάλεια πρέπει να διαπραγματευθεί με τους πειρατές για να ελευθερώσει το πλοίο. Η ασφάλεια θα δώσει κάποια χρήματα, κάποια λύτρα και το πλοίο θα ελευθερωθεί. Αυτά τα λύτρα δεν τα δίνω εγώ, τα δίνει η ασφάλεια. Αν δεν έχεις ασφάλεια, είναι άλλο κομμάτι.

Σήμερα, υπάρχουν δύο ρίσκα στις θάλασσες. Από τη μια έχεις την Υεμένη που έχει πειρατές και θέλουν λεφτά και από την άλλη έχεις τους Χούθι που δε θέλουν λεφτά. Αυτοί είναι αντάρτες και θέλουν να σου κάνουν ζημιά για αυτά που γίνονται από το Ισραήλ».