Ζαμάνη

Μετά το χαμό: Πώς βγήκε η Ματούλα Ζαμάνη στη σκηνή για να απαντήσει στους haters

Πληρωμένες απαντήσεις από την τραγουδίστρια.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από μια καλλιτέχνη που αρνείται να συμμορφωθεί με τους άγραφους κανόνες της καθωσπρέπει σκηνικής παρουσίας. Και η Ματούλα Ζαμάνη το έκανε ξεκάθαρο: η αυθεντικότητα και η ελευθερία είναι πάνω από όλα. Όμως, ο δρόμος της τέχνης είναι γεμάτος παγίδες, ειδικά όταν το κοινό και οι «ειδικοί» της μουσικής βιομηχανίας αποφασίζουν ότι τα όρια της τέχνης της είναι πολύ προσωπικά.

Όλα ξεκίνησαν σε μια συναυλία που η Ματούλα Ζαμάνη, μέσα στον οίστρο της και τη ζέστη της παράστασης, αποφάσισε να αλλάξει την ιδρωμένη της μπλούζα on stage, μένοντας για λίγα δευτερόλεπτα με το σουτιέν. Το κοινό, όπως πάντα, ήταν ενθουσιώδες. Όμως, σε αντίθεση με το κοινό, οι δημοσιογράφοι και κάποιοι συνάδελφοί της τραγουδιστές, που ανακάλυψαν το περιστατικό αρκετές ημέρες μετά, δεν συμμερίστηκαν το κλίμα ελευθερίας. «Σκάνδαλο!», «Ασέβεια!», «Μα πού πάει αυτή η κοινωνία;», φώναζαν οι εφημερίδες.

Η διαδικτυακή υπεράσπιση

Φυσικά υπήρξαν και οι φωνές αντίδρασης, οι οποίες υπερασπίστηκαν την τραγουδίστρια. Μίλησαν για χοντροφοβία, για σεξισμό και για επιλεκτικές ευαισθησίες, αφού μεγάλο μέρος των τραγουδιστριών των μπουζουκιών τραγουδούν πάνω στην πίστα φορώντας μόνο τα σουτιέν τους.

Κι εκεί που όλοι περίμεναν τη Ματούλα να ζητήσει συγγνώμη, να πέσει στα γόνατα και να ορκιστεί ότι δεν θα ξαναφήσει κομμάτι από την μπλούζα της να αποκαλυφθεί, εκείνη έκανε αυτό που μόνο εκείνη θα μπορούσε να κάνει.

Ματούλα Ζαμάνη – Η αντίδραση

Στην πρώτη συναυλία μετά το περιστατικό, η Ματούλα βγήκε στη σκηνή με ένα τεράστιο  παραβάν δίπλα της. Ναι, ένα παραβάν σαν κι αυτά που χρησιμοποιούσε η γιαγιά σου για να αλλάξει στο σπίτι χωρίς να την βλέπεις. Κάθε τόσο σταματούσε το τραγούδι, πήγαινε πίσω από το παραβάν, άλλαζε μπλούζα και ξαναεμφανιζόταν με ένα πλατύ χαμόγελο και ατάκες του τύπου: «Εντάξει είμαστε; ΕΝΤΑΞΕΙ ΕΙΜΑΣΤΕ».

Η επόμενη παράσταση δεν ήταν λιγότερο φαντασμαγορική. Αυτή τη φορά, ένα κανονικό δοκιμαστήριο ρούχων είχε στηθεί στο κέντρο της σκηνής. Η Ματούλα έμπαινε μέσα, άλλαζε ρούχα, αλλά ποτέ δεν ξέχναγε να ρίξει και μια ματιά στον καθρέφτη, κλείνοντας το μάτι στο κοινό με νόημα. Το γέλιο που ακολουθούσε ήταν εκκωφαντικό.

Στη συνέχεια, η καλλιτέχνης αποφάσισε να το πάει ακόμα πιο πέρα. Στην τρίτη της συναυλία, εμφανίστηκε με ένα χάρτινο ομοίωμα της Τέιλορ Σουίφτ στη σκηνή. Όμως δεν σταμάτησε εκεί. Έβαλε το κεφάλι της μέσα στην τρύπα του ομοιώματος, σαν αυτές τις φάτσες που φωτογραφίζεσαι σε λούνα παρκ, κάνοντας μια έμμεση ειρωνική δήλωση για τα πρότυπα της διεθνούς ποπ σκηνής. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: «Αν είμαι αδύνατη και αλλάξω πάνω στη σκηνή δε θα σας πειράξει».

Αλλά η κορυφή της αντίδρασης ήταν όταν η Ματούλα εμφανίστηκε με μια νικάμπ. Όχι με μπούρκα, ήθελε να φαίνονται τα ματάκια της. Τα ματουλάκια της. Σαρκάζοντας με τον πιο έντονο τρόπο αυτούς που ήθελαν «σεμνότητα και ταπεινότητα» στην τέχνη, η Ματούλα άφησε μόνο τα μάτια της και λίγη από την ασυμβίβαστη κόμη της να φαίνονται.

Σε μια άλλη εμφάνιση, έκανε την πιο εντυπωσιακή στροφή: βγήκε με ρούχα λυρικής σκηνής, σαν να ήταν πρωταγωνίστρια σε όπερα. Μεγαλοπρέπεια, κλασικές στάσεις και άριες που φυσικά δεν τραγούδησε ποτέ, γιατί είναι η Ματούλα και οι άριες δεν είναι το στυλ της.

Για το μεγάλο φινάλε των συναυλιών της η Ματούλα Ζαμάνη επέλεξε να πολεμήσει τη ζέστη και τον ιδρώτα της, που την ανάγκασαν να αλλάξει μπλούζα επί σκηνής, δένοντας πάνω της ένα πρόχειρο κλιματιστικό. Τέλος στην εφίδρωση, τέλος στη ζέστη από τα πολλά φώτα. Τέλος και στις αλλαγές ιδρωμένων t-shirt.