Δεν είμαι ο Λάνθιμος, είμαι ο Άνθιμος…

Κοίτα να δεις πόσο διαφορά κάνει ένα «λάμδα» τελικά…

Εδώ στο Menshouse μας αρέσει να εντοπίζουμε λάθη που, λίγο πολύ όλοι μας, κάνουμε στην ορθογραφία των λέξεων, είναι κάτι σαν «σκάλωμά» μας, με την καλή την έννοια. Ακόμα και έτσι όμως, το ότι το Γιώργος Λάνθιμος εμπεριέχει… λάθος ως προς το «λάμδα» δεν θα μπορούσαμε ποτέ των ποτών να το φανταστούμε. Και πως αν ήταν Άνθιμος όλα θα ήταν πιο εύκολα για τη δουλειά του…

Ας το κάνουμε σαφές, γιατί έτσι αινιγματικό, δεν βγάζει νόημα. Θα θυμάσαι, λογικά, το «άκυρο» που άκουσε ο Γιώργος Λάνθιμος ως απάντηση από το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) στο αίτημά του να χρησιμοποιήσει την Ακρόπολη για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, Bugonia. Ε, ο Άνθιμος (χωρίς λάμδα…) Ανανιάδης κατάφερε να κάνει αυτό που δεν μπόρεσε ο σκηνοθέτης του Poor Things και του Αστακού (μεταξύ άλλων). Το ΚΑΣ του έδωσε το «ΟΚ» και έτσι η δικιά του νέα δουλειά στο σινεμά, με τίτλο «The Greek Job, Η αόρατος αρχή» θα έχει σκηνές με την Ακρόπολη ως φόντο…

Πώς εξηγείται το δύο μέτρα και δύο σταθμά; Όπως ακούσαμε σε σχετικό ρεπορτάζ στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Το Πρωινό», η ταινία του Άνθιμου Ανανιάδη είχε μικρότερες απαιτήσεις. Συγκεκριμένα, ο ηθοποιός πρότεινε τα γυρίσματα να πραγματοποιηθούν εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου στον Ιερό Βράχο, σε αντίθεση με τον Γιώργο Λάνθιμο, που είχε ζητήσει το μέρος να παραμείνει κλειστό για μία ολόκληρη ημέρα, προκειμένου να στηθούν τα σκηνικά και να μεταφερθεί ο εξοπλισμός. Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν έκατσε να σκάσει μετά το «όχι» για την Ακρόπολη, έκανε μια μικρή αλλαγή στο σενάριο της Bugonia και χρησιμοποίησε το Σαρακήνικο, στη Μήλο, για τα γυρίσματα.

Από μεριάς του, ο Άνθιμος Ανανιάδης ή Anthem Moss όπως συστήνεται εκτός ελληνικών συνόρων, έχει στα σκαριά τη δικιά του ταινία (παίζει και σκηνοθετεί) από το 2019. Είναι μια φιλόδοξη παραγωγή που στόχο έχει να κάνει διεθνή καριέρα. Στο καστ της βρίσκουμε ονόματα όπως της Μαρίας Κορινθίου, του Βαγγέλη Μουρίκη και του Έρικ Ρόμπερτς (αδελφού της Τζούλια Ρόμπερτς) και παρά τις πολλές καθυστερήσεις, έχει μπει πια στην τελική της ευθεία.

Είναι επίσης μια ταινία ωδή στον Κώστα Βουτσά, πατριό του Άνθιμου Ανανιάδη, που μάλιστα θα εμφανίζεται επί της οθόνης, σε αυτό που ήταν ο τελευταίος του ρόλος. Η σκηνή στην Ακρόπολη θεωρείται από τους συντελεστές ως πολύ σημαντική για την πλοκή. Και αφού πήρε το ΟΚ, όλα καλά. Ή σχεδόν καλά, καθώς θέλουμε δεν θέλουμε, υπάρχει η σύγκριση με αυτό που άκουσε ο Γιώργος Λάνθιμος ως απάντηση από τους αρμόδιους. Δεν το λες ωραίο ούτε δίκαιο. Κάποιοι μάλιστα θα το έλεγαν ενδεχομένως και «ντροπή»…