«Τσιγκούνης και πολύ σκληρός»: Ο θρύλος του ελληνικού θεάτρου που ήρθε στα χέρια με τον βαφτισιμιό του και δεν ξαναμίλησαν ποτέ

Τσιγκούνης και στα αισθήματα…

Τεράστιος καλλιτέχνης, αναμορφωτής του ελληνικού θέατρο και δεύτερος σύζυγος της σπουδαίας Κατίνας Παξινού. Ο λόγος για τον Αλέξη Μινωτή ο οποίος, όμως, σύμφωνα με τον εγγονό της βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού, Αλέξανδρο Αντωνόπουλο, ως άνθρωπος ήταν τσιγκούνης και ιδιαίτερα σκληρός.

Ο Μινωτής δεν ήταν ο παππούς του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου, αλλά έχοντας παντρευτεί την Κατίνα Παξινού, αποφάσισε να βαφτίσει τον εγγονό της, δίνοντάς του μάλιστα και το δικό του όνομα. Με τον Ιωάννη Παξινό να έχει φύγει νωρίς από την ζωή, ο ηθοποιός και κάποτε παρουσιαστής του δελτίου ειδήσεων της ΕΡΤ, εκείνον γνώρισε ως συγγενή και πολλοί ήταν εκείνοι που έλεγαν ότι τον χρησιμοποίησε ως μέσο για την καριέρα του…

Ωστόσο η αλήθεια φαίνεται να είναι πολύ διαφορετική, καθώς όπως έχει αναφέρει αρκετές φορές σε συνεντεύξεις του ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, η σχέση του με τον άνθρωπο που τον βάφτισε, έφερε το όνομά του και είχε παντρευτεί την γιαγιά του ήταν (από ένα σημείο και μετά) πολύ άσχημη. Οι δύο άνδρες έφτασαν μέχρι το να πιαστούν στα χέρια ενώ η διαμάχη τους είχε και δικαστικό χαρακτήρα.

Πολλοί πάντως είναι εκείνοι που γνώρισαν τον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο ως παρουσιαστή ειδήσεων και όχι ως ηθοποιό. Και αυτό διότι αμέσως μετά την πτώση της Χούντας, ο Δημήτρης Χορν ο οποίος ανέλαβε την διεύθυνση της ΕΡΤ επί Κωνσταντίνου Καραμανλή, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ηθοποιούς στα δελτία επειδή είχαν καλύτερη παρουσία και άρθρωση. Έτσι του προτάθηκε η θέση την οποία και κράτησε για 17 ολόκληρα χρόνια. «Έγινα σταρ σε μια βραδιά. Είπα το πρώτο μετα-χουντικό δελτίο. Αναγκαστικά όλος ο κόσμος έβλεπε εμένα, γιατί δεν υπήρχαν άλλα κανάλια. Έτσι άλλαξε η ζωή μου», συνηθίζει να λέει ο ίδιος!

Πάντως η υποκριτική ήταν και είναι το στοιχείο του και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, αν αναλογιστεί κανείς και το περιβάλλον του. Η γιαγιά του υπήρξε εκ των κορυφαίων του χώρου όλων των εποχών, ενώ ο σύζυγός της και νονός του, επίσης σπουδαίος. Η κόντρα τους, όμως, ήταν τέτοια που όχι μόνο δεν τον βοήθησε, αλλά και του στάθηκε τροχοπέδη.

Τα πράγματα ήταν διαφορετικά όταν ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος ήταν ακόμη παιδί, με την σχέση τους να είναι καλή, αλλά κατά την διάρκεια της εφηβεία του οι δύο άνδρες απέκτησαν μια απόσταση. Μετά τον θάνατο της Παξινού τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα και όπως εκμυστηρεύθηκε ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή, «Στιγμές»: «Είχαμε με τον Μινωτή μία πάρα πολύ δυσάρεστη κόντρα και είχαμε κόψει τις καλημέρες. Πέσανε λυτοί και δεμένοι, συγγενείς και φίλοι, να μας τα ξαναφτιάξουνε. Έκανε αυτός ένα μεγάλο βήμα -γιατί και εγώ όταν πεισμώσω, πεισμώνω πολύ- και με φώναξε στο Εθνικό Θέατρο. Εγώ είχα μία ελάχιστη καριέρα τότε. Και φυσικά πήγα. Με έβαλε να παίξω στο “Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν”. Έπαιξα πάρα πολλά έργα»…

Όμως αυτή η ηρεμία κράτησε μόλις 5 χρόνια αφού στη συνέχεια, ο ακόμη νεαρός Αλέξανδρος Αντωνόπουλος συνδικαλίστηκε και μάλιστα είχε και κάποιο πόστο στον Σύλλογο Καλλιτεχνών Εθνικού Θεάτρου. Υπήρξε τότε μια μεγάλη απεργία των ηθοποιών με αφορμή την κατάθεση ενός νομοσχεδίου, που είχε ως αποτέλεσμα να μείνει κλειστή η Επίδαυρος για 2 ολόκληρους μήνες. Φαίνεται ότι ο Αλέξης Μινωτής πήρε προσωπικά την δική του συμμετοχή αφού μετά την λήξη της απεργίας, αποφάσισε να προσλάβει ξανά όλους τους ηθοποιούς που είχαν απολυθεί, εκτός από έναν: Τον Αντωνόπουλο!

Έκτοτε οι σχέσεις τους έφτασαν στο απόλυτο ναδίρ και μάλιστα έφτασαν στο σημείο μια φορά να πιαστούν στα χέρια, έξω από το Ηρώδειο…

«Από τότε δεν ξαναμίλησα με τον Μινωτή. Καμία επαφή. Όταν πήγαινα να δω την μητέρα μου και τον έβλεπα στον δρόμο ήταν να σαν να περνούσαμε ο ένας μέσα από τον άλλον. Δεν μιλούσαμε.  Πολύ σκληρός άνθρωπος. Και εγώ θεώρησα ότι αυτό που έγινε μεταξύ μας ήταν λάθος του και όχι δικό μου. Έχω μεγάλη αυτοκριτική. Είμαι ο πρώτος που θα πω ότι δεν είμαι καλός ή ότι έχω κάνει λάθος. Όμως στην περίπτωση αυτή, δεν έχω κάνει λάθος. Δεν έχω μετανιώσει, διότι μου φέρθηκε απάνθρωπα και πάρα πολύ προσβλητικά. Με πήγε στα δικαστήρια. Ότι τον έκλεψα. Πράγματα που δεν είναι ωραίο να λέγονται δημόσια διότι ένας τόσο μεγάλος καλλιτέχνης, στην ιδιωτική του ζωή φέρθηκε πάρα πολύ μικρά… Ο Μινωτής ήταν τσιγκούνης. Στον αντίποδα η Παξινού ήταν “τρύπια”.  Μάλιστα μου έλεγε η Παξινού: “Να τα έχεις καλά με αυτόν. Αυτός θα σας αφήσει λεφτά. Εγώ είμαι τρύπια”. Και όντως αυτός είχε τα χρήματα αλλά τα άφησε στην τράπεζα» κατέληξε…