Σε αφιερώματα τύπου «σαν σήμερα» σε ιστοσελίδες, τηλεόραση ή ραδιόφωνο, που ασχολούνται με σημαντικά γεγονότα εκείνης της μέρας, όταν το ημερολόγιο δείχνει 12 Ιουνίου, συμπεριλαμβάνεται και η γέννηση του Ντίνου Ηλιόπουλου. Με την μόνο διαφορά ότι ενώ όλοι συμφωνούν για την ημέρα, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την χρονιά στην οποία ήρθε στον κόσμο αυτός ο κορυφαίος ηθοποιός!
Με δεκάδες ταινίες στο βιογραφικό του, ο Ντίνος Ηλιόπουλος είναι μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες φιγούρες της λεγόμενης «χρυσής» εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. Η πορεία του υπήρξε από τις πλέον σημαντικές, σε μια καριέρα που κράτησε για πάρα πολλά χρόνια.
Μάλιστα μέσα σε αυτό το διάστημα υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγικός καθώς πέρα από τα αναρίθμητα φιλμ, πρωταγωνίστησε με μεγάλη επιτυχία και στο θέατρο, ενώ προς το τέλος της καριέρας του επανήλθε, συμμετέχοντας κυρίως σε κωμωδίες. Άλλωστε, αυτό ήταν και το είδος που θεωρείτο το «φόρτε» του, παρά το γεγονός ότι δίχως αμφιβολία η κορυφαία στιγμή του είναι στην ταινία «Δράκος», την οποία πολλοί (ειδικοί και μη) την συγκαταλέγουν στις καλύτερες που έχουν γυριστεί ποτέ στην Ελλάδα.
Με πηγαίο ταλέντο και μια φινέτσα απαράμιλλη, ο Ντίνος Ηλιόπουλος είχε μετατρέψει σε πραγματική Τέχνη τις υποκριτικές του ικανότητες. Η εικόνα του αδέξιου, τις περισσότερες φορές αμήχανου και γκαφατζή δημιούργησε μία περσόνα που έκτοτε αποδείχτηκε αδύνατο να αντιγραφεί από οποιονδήποτε. Και όλο αυτό ήταν ένα δικό του, προσωπικό δημιούργημα, που ελάχιστα έμοιαζε με τον πραγματικό χαρακτήρα του.
Για παράδειγμα, όλοι έχουμε… χαζέψει με την εικόνα του σε πολλά μιούζικαλ να προσπαθεί να ακολουθήσει τα βήματα ενός χορού, ενώ στην πραγματικότητα ήταν δεινός χορευτής! Θέλετε κι ένα δεύτερο στοιχείο; Να ένα. Ενώ σε κανένα φιλμ δεν υποδύεται τον ανίκητο καρδιοκατακτητή, ο ίδιος ήταν παντρεμένος με μια πανέμορφη γυναίκα, την Αυστριακής καταγωγής Χίλντεγκαρντ Βίτσερ. Οι εφημερίδες της εποχής την χαρακτήριζαν καλλονή και είχαν απόλυτο δίκιο, αν και οι δυο τους προστάτευαν τόσο πολύ την ιδιωτική τους ζωή, που σήμερα ελάχιστες φωτογραφίες τους έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Επιπλέον, κάτι ακόμη που δεν ήταν πολύ γνωστό ήταν το γεγονός ότι το μοναδικό «κουσούρι» του από θέμα υποκριτικής ήταν το ότι δυσκολευόταν να μάθει τα λόγια του και χρειαζόταν συνεχώς υποβολέα. Κάποιοι λένε ότι αυτή ήταν και μία από τις αιτίες για τις οποίες ωθήθηκε στην ντροπαλή και αμήχανη περσόνα που βλέπουμε, αλλά πριν αρχίσετε να έχετε δεύτερες σκέψεις για τις ικανότητές του, θυμηθείτε ότι αντίστοιχο θέμα είχε ολόκληρος Μάρλον Μπράντο, για τον οποίο έγραφαν τα λόγια σε χαρτί και τα καρφίτσωναν στα ρούχα των συμπρωταγωνιστών του για να τα βλέπει!
Και αφού μιλήσαμε για αυτά τα μυστικά, πάμε και στο θέμα μας. Πότε γεννήθηκε αυτός ο τιτάνας της κωμωδίας;
Σίγουρα ήταν μια 12η Ιουνίου στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου… Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η χρονιά πρέπει να ήταν το 1915, όμως σε πολλά κείμενα και αναφορές υπάρχει μια απόκλιση, όχι πολύ μεγάλη, αλλά ενός ή δύο χρόνων. Ωστόσο ο ίδιος ο Φιλοποίμην Φίνος το προχώραγε ακόμη πιο μακριά και υποστήριζε πως ο Ντίνος Ηλιόπουλος είχε έρθει σε αυτόν τον κόσμο ακόμη νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα!
Εφόσον ο Φίνος είχε δίκιο, παίρνει ακόμη μεγαλύτερη αξία και προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η κοινή εμφάνισή του με τον Παντελή Ζερβό, σε ταινίες, όπως μαρτυρά και η προηγούμενη φωτογραφία. Ο Ζερβός είχε γεννηθεί το 1908, άρα μιλάμε για δύο συνομήλικους, ή –στην χειρότερη περίπτωση- για δύο ανθρώπους με διαφορά 7 ετών, με τον έναν να υποδύεται τον πατέρα και τον άλλον τον γιο!