Netflix
Βρείτε μας στο

Στην πιο δύσκολη περίοδο της εποχής της αυτοκρατορίας του βρίσκεται το Netflix, καθώς το περιεχόμενο του αντιμετωπίζεται πλέον με αδιαφορία από το κοινό και οι συνδρομητές του φυλλορροούν με εκθετικό βαθμό.

Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η πλατφόρμα έχασε 200.000 συνδρομητές και έπεσε πολύ κάτω από τις προβλέψεις, οι οποίες τώρα το θέλουν να φτάνει στον Ιούνιο με 2 εκατομμύρια απώλειες, κάτι που θα συνιστά το πρώτο μισό έτους από το 2012 και μετά όπου καταγράφει πτώση.

Το τέλος του Μαρτίου βρήκε το Netflix με 221.64 εκατομμύρια συνδρομές, αντί για τα 221.84 που είχε στο τέλος του 2021 κι ενώ η αρχική πρόβλεψη της πλατφόρμας ήταν για προσθήκη 2.5 εκατομμυρίων συνδρομητών σε αυτό το τρίμηνο. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η προβληματική κατάσταση στο χρηματιστήριο στις αρχές του έτους, έφεραν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Είναι χαρακτηριστικό πως η μετοχή του Netflix έπεσε 25% από τις αρχές του έτους και σχεδόν 50% σε σχέση με το φθινόπωρο.

Ιδανικές για Παρασκευή βράδυ: Δες απόψε μια απ’ τις 3 ταινιάρες του Netflix με φινάλε που σε αφήνει κόκκαλο

Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος, έναν χρόνο πριν το Netflix είχε προσθέσει 4 εκατομμύρια συνδρομές στο ίδιο διάστημα. Όμως οι τίτλοι που έχει κυκλοφορήσει από τον Δεκέμβριο και μετά, δεν έχουν πείσει ιδιαίτερα τους σταθερούς συνδρομητές και αρκετοί αποχώρησαν.

Βασική σπαζοκεφαλιά για το Netflix είναι πως στην αγορά της Αμερικής δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης. Όσοι ήταν να έχουν συνδρομή την έχουν. Η στόχευση του πρέπει να γίνει σε άλλες αγορές και μάλιστα άμεσα, δεδομένου ότι από τον Ιούνιο θα επεκταθεί στην Ευρώπη το Disney+ και το φθινόπωρο το HBO Max.

H διοίκηση ρίχνει το φταίξιμο στον διαμοιρασμό κωδικών για συνδρομές, κάτι που σημαίνει ότι αρκετοί λογαριασμοί έχουν πάνω από 4 διαφορετικά προφίλ. Αυτή η κατάσταση είναι πιθανό να οδηγήσει σε αυστηρότερη πολιτική στον διαμοιρασμό, σε νέα αύξηση τιμών και σε κάτι πιο απροσδόκητο: σε διαφημίσεις.

Καθώς η αύξηση τιμών μπορεί να προκαλούσε απώλεια κι άλλων συνδρομητών, η προσθήκη διαφημίσεων στην χαμηλότερη και τη μεσαία συνδρομή, μπορεί να οδηγήσει πολλούς στην premium, άρα να ισοσκελίσει κάπως την χασούσα.

Φωτογραφία: Unsplash/Thibault Pernin